Έρευνα για τη ΔΕΘ: Τι επιθυμούν οι πολίτες για το μέλλον της Έκθεσης
Τ. Τζήκας: Κινούμαστε στην κατεύθυνση του βασικού πυρήνα του σχεδιασμού για την ανάπλαση της ΔΕΘ.
Κυκλοφοριακό και έλλειψη πάρκινγκ είναι τα δύο προβλήματα με τα οποία συνδέουν οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης τις εκθέσεις που διοργανώνονται στους χώρους της ΔΕΘ, ενός θεσμού που κλείνει φέτος τα 100 του χρόνια και τον οποίο οι Θεσσαλονικείς θεωρούν σημαντικό θεσμό που ενισχύει το brand name της πόλης.
Αυτά μεταξύ άλλων δείχνει η έρευνα της Interview για λογαριασμό της ΔΕΘ-HELEXPO, σε δείγμα 2.050 ατόμων.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που παρουσίασε ο εκπρόσωπος της Interview, Δημήτρης Βασιλειάδης, στη συνέντευξη Τύπου η οποία πραγματοποιήθηκε με αφορμή τα 100 χρόνια από την ίδρυση της, το 79% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι οι εκθέσεις επηρεάζουν θετικά την οικονομική δραστηριότητα της πόλης και το 77% παρατηρεί αυξημένη κίνηση στην αγορά και στα καταστήματα.
Ωστόσο, όσοι εργάζονται ή δραστηριοποιούνται επαγγελματικά στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, είναι μάλλον μοιρασμένοι στην ερώτηση αν η ΔΕΘ – HELEXPO έχει θετικό αντίκτυπο στην επιχείρησή τους (Ναι απαντά το 48,8% αυτών που προέρχονται από τον δήμο Θεσσαλονίκης, όχι το 51,2%). Εντύπωση προκαλεί μάλιστα ότι οι εκτός δήμου Θεσσαλονίκης και πολεοδομικού συγκροτήματος, απαντά ναι σε αυτή την ερώτηση (“αν εργάζεστε ή δραστηριοποιείστε επαγγελματικά στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, η ΔΕΘ – HELEXPO ΄΄έχει θετικό αντίκτυπο στην επιχείρησή σας;”) κατά 65,4% και όχι κατά 34,6%!.
Μεταξύ των ευρημάτων της έρευνας:
το 83% των πολιτών πιστεύει πως οι εκθέσεις ενισχύουν το brand name της Θεσσαλονίκης. Το ποσοστό αυτό μάλιστα ανέρχεται στο εντυπωσιακό 91% μεταξύ των κατοίκων εκτός του Δήμου Θεσσαλονίκης.
Το 79% δηλώνει ότι οι εκθέσεις επηρεάζουν θετικά την οικονομική δραστηριότητα της πόλης.
Το 91% αναγνωρίζει τη συμβολή τους στην αύξηση της πληρότητας των ξενοδοχείων.
Πολιτιστική και κοινωνική διάσταση
Η ΔΕΘ-HELEXPO αναδεικνύεται ως ένας πολυδιάστατος θεσμός, με τους πολίτες να αναγνωρίζουν ως πιο ωφέλιμες δράσεις (με περισσότερες από μία επιλογές): -Τις ίδιες τις εκθέσεις (28,3%) -Τις θεματικές εκδηλώσεις και τα φεστιβάλ (16,1%) -Τις πολιτιστικές εκδηλώσεις (13,4%) και -Τις υγειονομικές ή παιδικές δράσεις (10,7% και 9,0%)
Επίσης, ο θεσμός της Τιμώμενης Χώρας θεωρείται από το 31,2% ως εργαλείο οικονομικής διπλωματίας και από το 23,6% ως μηχανισμός ενίσχυσης της διεθνούς αναγνωρισιμότητας της πόλης.
https://www.theopinion.gr/paraskinio/tasos-tzikas-zitao-mia-eyprepeia-ston-dialogo-kai-stin-kritiki/
Τα προβλήματα
Το κυκλοφοριακό (43,9%) και η έλλειψη χώρων στάθμευσης (32,9%) αποτελούν τα κύρια ζητήματα που επισημαίνουν οι πολίτες. Η ασφάλεια και οι διαδηλώσεις αναφέρονται από το 14,5% των ερωτηθέντων, ενώ υπογραμμίζεται η προσδοκία βελτίωσης όλων των παραπάνω με τη λειτουργία του Μετρό.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει το εύρημα πως το 52% των κατοίκων δηλώνει ότι η καθημερινότητά του δεν επηρεάζεται καθόλου από τις εκθέσεις.
Το μέλλον
Για το μέλλον, οι πολίτες επιθυμούν: -Έναν συνδυαστικό χαρακτήρα -εμπορικό, πολιτιστικό, κοινωνικό- για τη ΔΕΘ (39%). -Ενίσχυση του διεθνούς χαρακτήρα (38,9%). -Έμφαση στις νέες τεχνολογίες (31,2%) και -Ενίσχυση της κοινωνικής προσφοράς (9,8%).
Η πλειοψηφία (79%) θεωρεί ότι οι κλαδικές εκθέσεις συμβάλλουν ουσιαστικά στην ενίσχυση του επαγγελματικού τουρισμού.
Τ. Τζήκας: Κινούμαστε στην κατεύθυνση του βασικού πυρήνα του σχεδιασμού
Η παρουσίαση της έρευνας επισκιάστηκε, όπως ήταν αναμενόμενο, από το θέμα της αλλαγής σχεδίων για την ανάπλαση της ΔΕΘ, μετά τη σχετική τοποθέτηση του πρωθυπουργού.
«Κινούμαστε στην κατεύθυνση του βασικού πυρήνα του σχεδιασμού για την ανάπλαση της ΔΕΘ. Οι δηλώσεις του πρωθυπουργού και του δημάρχου Θεσσαλονίκης, ήταν καθοριστικές. Στη νέα εξίσωση για την ανάπλαση της Έκθεσης δεν υπάρχουν ξενοδοχείο και επιχειρηματικό πάρκο», ξεκαθάρισε ο πρόεδρος της ΔΕΘ, Τάσος Τζήκας, που επισήμανε ότι η συνέχεια είναι πλέον στα χέρια του πρωθυπουργού.
Ο πρόεδρος έκανε ιστορική αναδρομή από το 2012 όταν, υπό οικονομική κρίση, αποφασίστηκε η Έκθεση να μείνει στο κέντρο. Επανέλαβε ότι το προηγούμενο σχέδιο της ανάπλασης είναι μελετημένο για 12 χρόνια, και ότι η διοίκηση της ΔΕΘ έλεγε ναι στην εμπλοκή ιδιώτη προκειμένου να συγχρηματοδοτήσει μαζί με την πολιτεία το έργο, για αυτό προέκυψαν το επιχειρηματικό κέντρο και το ξενοδοχείο.
«Ο ιδιώτης θα μπορούσε να βοηθήσει τα δημόσια οικονομικά με ιδιωτικά λεφτά. Αν δεν μπορεί να γίνει αυτό, δεν χρειαζόμαστε τον ιδιώτη. Εκεί είμαστε», είπε.
Υπέρ της παραμονής της ΔΕΘ στο κέντρο της πόλης τάχθηκε και ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης, που έκανε λόγο για μεγάλο οικονομικό όφελος στην πόλη.
Στους σταθμούς της 100χρονης πορείας της ΔΕΘ αναφέρθηκε ο γενικός διευθυντής της ΔΕΘ, Αλέξης Ταξιρλής, ξεκινώντας από το 1925 έτος κατά το οποίο γεννήθηκε η ιδέα του θεσμού αλλά και την πρώτη Έκθεση το 1926, που γίνεται στο Πεδίο του Άρεως για να μεταφερθεί το 1939 στη σημερινή της θέση.