Επιτέλους! Και με τραπεζική κάρτα από σήμερα εισιτήριο στο Μετρό Θεσσαλονίκης

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του αρμόδιου υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών - Τι γίνεται με το ενιαίο εισιτήριο

Επιτέλους! Και με τραπεζική κάρτα από σήμερα εισιτήριο στο Μετρό Θεσσαλονίκης

Και με τραπεζική κάρτα θα μπορούν από σήμερα, εννέα μήνες μετά την έναρξη λειτουργίας του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, να βγάζει εισιτήριο το επιβατικό κοινό.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του αρμόδιου υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, αρχίζει η λειτουργία των τερματικών «POS» στα εκδοτήρια των σταθμών του Μετρό.

Η εγκατάσταση των συστημάτων αφορά την τοποθέτηση και λειτουργία συνολικά 104 POS στα μηχανήματα έκδοσης εισιτηρίων, στο σύνολο των σταθμών του Μετρό.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι μπαίνει επιτέλους τέλος στην .. αναζητήση ψιλών προκειμένου να μπορέσουν να εκδίδουν εισιτήριο οι επιβάτες του μετρό. Έως χτες στα εκδοτικά μηχανήματα, ο επιβάτης ενημερωνόταν ότι μπορεί να πληρώσει μόνο με νομίσματα και με δύο χαρτονομίσματα, με αυτό των 5 ευρώ και με αυτό των 10 ευρώ. Μόνο. Αν όμως κάποιος έβαζε στο μηχάνημα 10ευρο, τότε συχνά αντιμετώπιζε μια απίστευτη ταλαιπωρία, καθώς δεν ήταν βέβαιο ότι το μηχάνημα θα του επέστρεφε πάντα ρέστα. Τις περισσότερες φορές, αντί ψιλών, το μηχάνημα «έβγαζε» ένα χαρτάκι που παρέπεμπε τον επιβάτη να πάει να παραλάβει τα ρέστα που δικαιούται από… άλλον σταθμό!

Όλη αυτή η ταλαιπωρία φαίνεται πως παίρνει τέλος από σήμερα, αφού αυτή είναι η πρώτη φορά που το αρμόδιο υπουργείο εξέδωσε και επίσημη ανακοίνωση για τη λειτουργία των POS. Μέχρι σήμερα, το επιβατικό κοινό άκουγε μονάχα υποσχέσεις περί ημερομηνιών που ποτέ όμως δεν τηρούνταν.

Ενώ λοιπόν προβλεπόταν ως ημερομηνία λειτουργίας των POS η 1η Μαρτίου, στη συνέχεια δόθηκε παράταση στις σχετικές διαβεβαιώσεις ότι το σύστημα θα λετουργούσε έως το Πάσχα. Η τελική μάλιστα ημερομηνία που δεν τηρήθηκε ήταν η 26η Μαΐου, με τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Νίκο Ταχιάο να σπεύδει να προσθέσει: «ελπίζω να μη με διαψεύσει ξανά η ΔΙΑΣ…». Κάτι που τελικά, συνέβη.

Σε κάθε περίπτωση, με τη νέα αυτή εναλλακτική επιλογή πληρωμής, αποφεύγονται οι ουρές και η αναμονή στα εκδοτήρια, κάτι που ήταν σύνηθες κυρίως τις πρώτες μέρες λειτουργίας του Μετρό.

Εν αναμονή του ενιαίου εισιτηρίου…

Την ίδια ώρα, δύσκολα μπορεί να είναι κανείς αισιόδοξος για το περίφημο ενιαίο εισιτήριο στη Θεσσαλονίκη, δηλαδή για ένα εισιτήριο που θα είναι κοινό και για τα λεωφορεία που εξυπηρετούν το επιβατικό κοινό, αλλά και για το Μετρό.

Η διαλειτουργικότητα των λεγόμενων Αυτόματων Συστημάτων Συλλογής Κομίστρου αφορά στην ουσία το «πάντρεμα» των δυο διαφορετικών λειτουργικών που χρησιμοποιούνται σήμερα για τα εισιτήρια στο μετρό και τα λεωφορεία.

Υπενθυμίζεται ότι η προηγούμενη προσπάθεια είχε πέσει στο κενό, αφού δεν συνεργάστηκαν ποτέ οι δυο διαφορετικές εταιρίες που είχαν σχεδιάσει τα λειτουργικά (η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ, Amco και Indigital για τα λεωφορεία και η αμερικανικών συμφερόντων γαλλική εταιρία Conduent Business Solutions France, στην οποία ανατέθηκε το σύστημα για το Μετρό.

Αυτό το διάστημα, εταιρία συμβούλων διενεργεί μελέτη που θα καταλήξει στις προδιαγραφές που θα πρέπει να έχει ο διαγωνισμός ο οποίος στη συνέχεια θα βγει στον αέρα και θα αφορά το ενιαίο εισιτήριο, με τη μελέτη να παραδίδεται στα μέσα Οκτωβρίου.