Έντονες αντιδράσεις για τη μονοδρόμηση… 25 μέτρων οδού στο δήμο Παύλου Μελά – Τι απαντά η διοίκηση
Οι λόγοι διαμαρτυρίας των κατοίκων των Ανθοκήπων - Τι περιλαμβάνει η μελέτη του έργου επί της Λεωφόρου Στρατού
Την έντονη διαμαρτυρία κατοίκων της περιοχής των Ανθοκήπων του δήμου Παύλου Μελά, έχει προκαλέσει η μονοδρόμηση 25 μέτρων της οδού Θεμιστοκλή Σοφούλη.
Κύμα αντιδράσεων έχει ξεσπάσει μεταξύ των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής των Ανθοκήπων έπειτα από τη μετατροπή της συγκεκριμένης οδού σε μονόδρομο, στο ύψος της διασταύρωσης με τη Λεωφόρο Στρατού.
Σύμφωνα με τη μελέτη έργου που αφορά την ανάπλαση τμήματος της Λεωφόρου Στρατού, κρίθηκε αναγκαία η μονοδρόμηση της Θ. Σοφούλη, ώστε το οδικό φορτίο να μην «πέφτει» πάνω στο εν λόγω έργο που έχει ξεκινήσει ήδη εδώ και κάποιες ημέρες επί της Λεωφόρου Στρατού με κατεύθυνση τον περιφερειακό.
Σύμφωνα με τον Γιάννη Ατματζίδη, κάτοικο της περιοχής, ο οποίος μίλησε στο TheOpinion, στην ουσία η μονοδρόμηση της οδού, έχει οδηγήσει στα αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που προέβλεπε η μελέτη, καθώς, «ειδικά τώρα που έχει αρχίσει ήδη να υλοποιείται το έργο, τα συγκοινωνιακά προβλήματα έχουν πολλαπλασιαστεί. Η μελέτη ”στέλνει” όλων των ειδών οχήματα τόσο πάνω στο έργο όσο και μπροστά από το μεγάλο σχολικό συγκρότημα επί της Αλεξάνδρου Σβώλου».
«Η μελέτη του έργου είναι λάθος»
Ο ίδιος παρέστη και στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, παρουσιάζοντας το ζήτημα που έχει ανακύψει στην ευρύτερη περιοχή και προσκόμισε 340 υπογραφές περίοικων.
«Η Θεμιστοκλή Σοφούλη από τότε που δημιουργήθηκε είναι αμφίδρομος δρόμος στον οποίο κυκλοφορούν άνετα δύο επιβατικά οχήματα. Ο κόσμος, τώρα που ξεκίνησαν τα έργα, πνίγεται. Οι γονείς των παιδιών του σχολείου ανησυχούν, γιατί βλέπουν ότι μπροστά από τον αυλόγυρο κινούνται βαρέα οχήματα γιατί δεν μπορούν να πάνε από αλλού. Βάζετε όλους να κυκλοφορούμε μέσα από τις γειτονιές που παίζουν παιδιά», σημείωσε χαρακτηριστικά από το βήμα του δημοτικού συμβουλίου και παρουσίασε δύο σχετικά σχεδιαγράμματα, στα οποία αναπαριστάται η κυκλοφοριακή κίνηση των οχημάτων με τη μονοδρόμηση και χωρίς αυτήν.


Όπως τόνισε «η μελέτη είναι λάθος. Διότι η πλειοψηφία των οχημάτων ξέρουμε όλοι ότι κατευθύνεται προς την Πολίχνη ή προς την οδό Λαγκαδά και έτσι τα οχήματα δε θα επιβαρύνουν το έργο. Με τη μονοδρόμηση η μελέτη ”στέλνει” όλα τα οχήματα πάνω στο έργο και στο σχολείο. Πρέπει να αφεθεί ελεύθερος ο δρόμος για να διευκολυνθεί το έργο. Να φεύγουν τα αυτοκίνητα και προς την Πολίχνη και προς τη Λαγκάδα. Περιμένω να βρεθεί μία κοινή λογική. Είναι μικρό το πρόβλημα και κάποιοι δε θέλουν να το δουν».
Τι λέει η διοίκηση του δήμου
Από την πλευρά της διοίκησης του δήμου, πρώτος απάντησε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Υποδομών και Βιώσιμης Κινητικότητας, Χαράλαμπος Μαγειρόπουλος, ο οποίος ανέφερε πως η προσέγγιση του δήμου είναι να γίνει ξανά αμφίδρομη η Σοφούλη, απλά αυτό θα πρέπει να προταθεί να υλοποιηθεί μετά από την ανάληψη καθηκόντων του δεύτερου εργολάβου και έπειτα και από έγκριση της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού.
Σύμφωνα με τον ίδιο, στο εν λόγω έργο υπάρχουν δύο εργολάβοι. «Αυτή την περίοδο επιχειρεί ο εργολάβος της ΔΕΔΔΗΕ για την υπογειοποίηση των καλωδίων ρεύματος και φωτισμού, ενώ ο δεύτερος, που αφορά την ανάπλαση της οδού θα αναλάβει στο έργο εντός του Οκτωβρίου. Τότε θα μπορούμε να κάνουμε δυναμικές διορθώσεις ή μία καινούργια κυκλοφοριακή μελέτη. Εμείς ήδη βλέπουμε ότι είναι προβληματική η κατάσταση. Αυτή τη στιγμή αν τις κάνουμε τις κινήσεις μας, θα παγώσει το έργο της Λεωφόρου Στρατού. Οπότε πρέπει να κάνουμε λίγη υπομονή και ήδη είμαστε έτοιμοι να προτείνουμε κάποια πράγματα στην Περιφέρεια».
Ανατρέχοντας στο ιστορικό του εν λόγω έργου, υπογράμμισε πως αυτό σχεδιάστηκε και δημοπρατήθηκε το 2021.
«Για να δημοπρατηθεί και να δώσει την έγκριση η ΔΙ.ΠΕ.ΧΩ. έπρεπε να προχωρήσει αυτή η μελέτη. Προχώρησε, παραδόθηκε τον Μάρτιο του 2022 και για να ξεκινήσει το συγκεκριμένο έργο της Λεωφόρου Στρατού -που φαντάζομαι όλους μας βρίσκει σύμφωνους- έθεσε η Περιφέρεια ότι πρέπει να εγκριθούν τα μόνιμα κυκλοφοριακά μέτρα, επί της Σοφούλη. Από την πλευρά μας είπαμε ότι θα δώσουμε την έγκρισή μας σε αυτό, βλέποντας μετά την κατάσταση, προκειμένου να δούμε τι διορθωτικές κινήσεις θα κάνουμε. Δεν μπορούμε να τις κάνουμε τώρα, γιατί θα πάγωνε το έργο», δήλωσε σχετικά.
«Αντιλαμβανόμαστε το πρόβλημα άπαντες»
Ως ένα θέμα που προβληματίζει άπαντες στη δημοτική αρχή, χαρακτήρισε το ζήτημα και ο δήμαρχος Παύλου Μελά, Δημήτρης Ασλανίδης, δηλώνοντας πως, «είμαστε σε επικοινωνία με τον αντιδήμαρχο και έχουμε δώσει ήδη την εντολή στην αρμόδια υπηρεσία να κινηθεί στην κατεύθυνση, πώς θα μπορέσει με νόμιμο τρόπο, να αλλάξει η κατεύθυνση μονοδρόμησης της Σοφούλη. Ακόμα και αν είναι προσωρινή η άρση της μονόδρομησης, θα καταλήξει σε οριστική μέσα από συγκεκριμένη νέα μελέτη, που θα αφορά και τα προσωρινά μέτρα του έργου αλλά και τις μόνιμες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μέσω μιας νέας ίσως συγκοινωνιακής μελέτης, η οποία θα αφορά τη συγκεκριμένη περιοχή».
Όπως υπογράμμισε ο δήμαρχος, «όλα αυτά αφορούν μελέτες προηγούμενων ετών, τις οποίες τις βρήκαμε και βάσει του νόμου οφείλαμε να τις εφαρμόσουμε. Μαζί σας είμαστε. Αντιλαμβανόμαστε το πρόβλημα άπαντες και συμφωνούμε ότι πρέπει να βρεθεί μία νόμιμη λύση το ταχύτερο δυνατό. Θέλω να δώσουν και οι συγκοινωνιολόγοι τη συγκατάθεσή τους για την τροποποιητική κατεύθυνση την οποία θέλουμε να δώσουμε. Να πουν ότι πράγματι μπορεί να κινηθεί αμφίδρομα η Θεμιστοκλή Σοφούλη στο σημείο που τέμνεται με τη Λεωφόρο Στρατού».