Δεύτερο ομόφωνο «όχι» της Καλαμαριάς στο Σχέδιο για το Ενιαίο Παραλιακό Μέτωπο της Θεσσαλονίκης

«Ενιαίο παραλιακό μέτωπο, αλλά χωρίς την Καλαμαριά...» - Καταψήφισαν διοίκηση αλλά και παρατάξεις της αντιπολίτευσης του δημοτικού συμβουλίου Καλαμαριάς.

Δεύτερο ομόφωνο «όχι» της Καλαμαριάς στο Σχέδιο για το Ενιαίο Παραλιακό Μέτωπο της Θεσσαλονίκης

Ένα ακόμη ομόφωνο «όχι», (μετά το αρχικό, του 2022), είπε η Καλαμαριά στο Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο για το ενιαίο Παραλιακό Μέτωπο της Θεσσαλονίκης.

Το νέο ομόφωνο «όχι» του δημοτικού συμβουλίου αποδίδεται στο γεγονός ότι από τον σχεδιασμό για το ενιαίο παραλιακό μέτωπο, που ξαναήλθε προς συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο Καλαμαριάς, εξαιρούνται μεγάλα τμήματα του παραλιακού μετώπου του δήμου, σημεία που αποτελούν «ανοιχτές πληγές» για την Καλαμαριά, όπως το παραλιακό της Σοφούλη, η μαρίνα στην Αρετσού, το Κόδρα.

Η συνεδρίαση έγινε απουσία της δημάρχου Χρύσας Αράπογλου (λόγω της επέμβασης στην οποία υπεβλήθη), αλλά παρουσία του αντιπεριφερειάρχη Υποδομών και Δικτύων, Πάρι Μπίλια που έδωσε απαντήσεις στη «βροχή» ερωτήσεων που δέχτηκε.

Είναι βέβαια αξιοσημείωτο ότι, όπως εξήγησε ο κ. Μπίλιας, ο αναθεωρημένος σχεδιασμός για το ενιαίο παραλιακό μέτωπο επανέρχεται προς έγκριση αν και οι αλλαγές σε σύγκριση με τον αρχικό δεν αφορούν την Καλαμαριά (αφορούν τα ναυπηγεία στον δήμο Πυλαίας Χορτιάτη κατόπιν απαίτησης του ΤΑΙΠΕΔ και τον παλιό Εμπορευματικό Σταθμό κατόπιν αντιρρήσεων των ΟΣΕ – ΓΑΙΑΟΣΕ).

Ο σχεδιασμός του ενιαίου παραλιακού μετώπου, όπως υπενθύμισε ο κ. Μπίλιας, αφορά μια ζώνη μήκους 40 χλμ από το Καλοχώρι έως το Αγγελοχώρι και με παρέμβαση σε πλάτος κυμαινόμενο ανάλογα με τις επιθυμίες του κάθε δήμου, στο πλαίσιο διαβούλευσης που έγινε το 2018 με όλους τους δήμους. «Το παραλιακό μέτωπο είναι για μας στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας το μεγάλο στοίχημα της πόλης, ίσως πιο σημαντικό από το μετρό, καθώς θα καθορίσει τις παρεμβάσεις που θα ορίσουν την πόλη τα επόμενα 50 και 60 χρόνια», είπε ο κ. Μπίλιας. Αναφερόμενος μάλιστα ειδικά στην οδό Θεμιστοκλή Σοφούλη, η οποία σήμερα «πονά» την Καλαμαριά λόγω των οικοπέδων που κινδυνεύουν με ανοικοδόμηση, ο αντιπεριφερειάρχης ξεκαθάρισε την πολιτική δέσμευση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας να χρηματοδοτήσει μελέτη και υλοποίηση για την περιοχή.

«Υπήρχε και υπάρχει επιθυμία για την ανάπλασή της, αλλά δεν ήταν εφικτό να μπει σε αυτόν τον σχεδιασμό διότι υπήρχε μια άλλη μελέτη, παράλληλα, για τη συγκεκριμένη περιοχή. Παρόλα αυτά έχουμε συζητήσει με τον προηγούμενο αλλά και με τη νυν δήμαρχο Καλαμαριάς να προχωρήσετε στον σχεδιασμό αυτής της περιοχής, η οποία δεν περιλαμβάνεται στο παραλιακό μέτωπο. Και υπάρχει ρητή δέσμευση και του προηγούμενου περιφερειάρχη, νυν Επιτρόπου, Απόστολου Τζιτζικώστα και της νυν Περιφερειάρχη Αθηνάς Αηδονά, ότι θα συμπεριληφθεί στα έργα που θα χρηματοδοτηθούν μέσω του παραλιακού μετώπου. Δεν θα μείνει η Καλαμαριά εκτός σχεδιασμού, απλώς θα πρέπει να αναλάβει να εκπονήσει και να υλοποιήσει τις μελέτες», εξήγησε μεταξύ άλλων ο κ. Μπίλιας.

Η διοίκηση του δήμου

Για ασυνέχειες και για «απουσία» ολόκληρων περιοχών της Καλαμαριάς από το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο για το ενιαίο παραλιακό μέτωπο της Θεσσαλονίκης έκανε λόγο η αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών και Δόμησης, Ελπίδα Καλπίδου.

«Τα Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια αποτελούν σχέδια στρατηγικού χαρακτήρα, που ορίζουν χρήσεις γης, περιοχές προστασίας και να συμπληρώσουν υφιστάμενα σχέδια όπως των τοπικών πολεοδομικών των οποίων υπερισχύουν. Ειδικά για την Καλαμαριά, θα μπορούσε το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο να καθορίσει χρήσεις γης στο σύνολο της παραλιακής ζώνης και ειδικά στις περιοχές ειδικής προστασίας, όπως αυτές έχουν καθοριστεί από το ΓΠΣ του 2015, να εξασφαλίσει μια παραλιακή διαδρομή πεζής μετακίνησης και ποδηλάτου, χωρίς ασυνέχειες, να αναδείξει σημαντικά τοπόσημα και να αποτελέσει στρατηγικό ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπλασης με ήπιες παρεμβάσεις και έμφαση στο φυσικό χαρακτήρα της μοναδικής αστικής ακτής των 5,5 χλμ που διαθέτει ο δήμος Καλαμαριάς», είπε η κ. Καλπίδου.

Αναφέρθηκε μάλιστα σε αυτές τις «εξαιρέσεις», όπως το Καραμπουρνάκι (από Αργοναυτών έως Ναυτική Διοίκηση Βορείου Ελλάδος), τη μαρίνα Αρετσούς και το τμήμα του στρατοπέδου Κόδρα που στην ουσία είναι ένας ενιαίος αρχαιολογικός χώρος που από τη θάλασσα φτάνει έως το πυκνοδομημένο τμήμα της Καλαμαριάς. Μάλιστα, όπως είπε, εξαιρείτται και το τελευταίο τμήμα του παραλιακού μετώπου της Καλαμαριάς στα όρια με τον δήμο Πυλαίας, στην Περιφερειακή Τάφρο, αφήνοντας εκτός το Καταφύγιο τουρισιτκών σκαφών αλλά και τη Σχολή Δικαστών.

Αρνητικά τοποθετήθηκαν στο σύνολό τους όλες οι παρατάξεις της αντιπολίτευσης, που στην πλειοψηφία τους επέρριψαν ευθύνες και στην πολιτική της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.