Ασφάλεια στα λεωφορεία στη Θεσσαλονίκη: Έκκληση των οδηγών για κλειστές καμπίνες
Τι προτείνει ο πρόεδρος των Εργαζομένων του ΟΑΣΘ Γιάννης Δήμκας μιλώντας στο TheOpinion - Η πιο «προβληματική» γραμμή
Με αφορμή τον σοκαριστικό ξυλοδαρμό οδηγού των ΚΤΕΛ Σερρών στο Τριάδι Θεσσαλονίκης, αναζωπυρώνεται η συζήτηση γύρω από την ασφάλεια των εργαζομένων στις αστικές συγκοινωνίες.
Ο πρόεδρος των Εργαζομένων του ΟΑΣΘ, Γιάννης Δήμκας, απευθύνει έκκληση να θεσμοθετηθεί η ύπαρξη κλειστής καμπίνας σε όλα τα λεωφορεία της πόλης, ως μέτρο προστασίας των οδηγών.

Το περιστατικό βίας, που σημειώθηκε όταν νεαροί επιτέθηκαν απρόκλητα στον άτυχο οδηγό, φέρνει ξανά στο προσκήνιο μια σκληρή πραγματικότητα που βιώνουν καθημερινά οι εργαζόμενοι στον χώρο των συγκοινωνιών.
Διαβάστε κι εδώ: Θύμα ξυλοδαρμού οδηγός λεωφορείου επειδή ζήτησε να… μετακινηθεί μία μηχανή
«Πλέον πρέπει να προβλεφθεί να υπάρχει κλειστή καμπίνα του οδηγού. Είναι ένας τρόπος προστασίας, για να μην υπάρξουν ξανά τέτοια φαινόμενα. Δεν θα τα λύσει όλα, αλλά θα κάνει τον οδηγό να νιώθει πιο ασφαλής», τονίζει ο κ. Δήμκας μιλώντας στο TheOpinion, υπογραμμίζοντας πως σε πολλές διαδρομές –ιδίως βραδινές– η αίσθηση του φόβου είναι πολύ μεγάλη.
«Υπάρχουν περιοχές που πραγματικά μπαίνεις με φόβο στο λεωφορείο. Έχουμε πολλά περιστατικά στη νυχτερινή γραμμή που ξεκινά από το αεροδρόμιο και φτάνει ως τα ΚΤΕΛ Μακεδονία. Ειδικά τη νύχτα, είναι πολύ δύσκολο για τον οδηγό να τρέχει μόνος του για την ίδια του την ασφάλεια», προσθέτει.
«Κάποιοι νομίζουν ότι είναι παιχνίδι να πετάνε πέτρες στα λεωφορεία χωρίς κανένας να σκεφτεί ότι πέρα από μέσα στο λεωφορείο μπορεί να υπάρξουν επιβάτες που θα τραυματιστούν», τονίζει ο κ. Δήμκας.
Παρόμοιες πρακτικές προστασίας –όπως η εγκατάσταση θωρακισμένης καμπίνας– εφαρμόζονται ήδη σε άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, προσφέροντας ένα αποτρεπτικό φίλτρο απέναντι σε συμπεριφορές βίας και παραβατικότητας.