Περί τους 100 δημότες «χτύπησαν την πόρτα» του αντιδημάρχου Υπηρεσίας τον πρώτο μήνα «ζωής» του- Τι ζήτησαν
Ικανοποίηση της δημοτικής αρχής για την τηλεφωνική γραμμή 15192 - Τι λέει στο TheOpinion, ο αντιδήμαρχος, Αθανάσιος Ζιώγας
Ένα μήνα λειτουργίας έκλεισε ο νέος θεσμός του «αντιδημάρχου Υπηρεσίας», τον οποίο θέσπισε η δημοτική αρχή Θεσσαλονίκης.
Περί τα 100 άτομα έχουν… χτυπήσει την πόρτα του αντιδημάρχου Υπηρεσίας, αφού έκλεισαν το ραντεβού τους μέσω του πενταψήφιου αριθμού 15192, κατά τον πρώτο μήνα που βρίσκεται στον «αέρα» το εν λόγω εγχείρημα.
Πρόκειται για μία κίνηση η οποία φιλοδοξεί να κάνει περισσότερο άμεση την επικοινωνία μεταξύ πολιτών και διοίκησης, αλλά και να καταστήσει πιο γρήγορη την ανταπόκριση του δήμου Θεσσαλονίκης στη διαχείριση των ζητημάτων καθημερινότητας που αντιμετωπίζουν οι δημότες.
Ο θεσμός -κάτι για το οποίο είχε δεσμευτεί προσωπικά ο ίδιος ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης- προβλέπει την εναλλάξ εβδομαδιαία παρουσία αντιδημάρχων στον 3ο όροφο του Δημαρχιακού Μεγάρου, από τη Δευτέρα έως την Πέμπτη από τις 17:00 έως τις 20:00, προκειμένου να ακούσουν τα αιτήματα και τους προβληματισμούς των δημοτών.
Τι… άκουσε την πρώτη μέρα ο αντιδήμαρχος Υπηρεσίας στον δήμο Θεσσαλονίκης
Ακολούθως, κάθε Παρασκευή ο εκάστοτε αντιδήμαρχος Υπηρεσίας μεταβιβάζει τα αιτήματα στο δήμαρχο και τους αρμόδιους αντιδημάρχους και τις υπηρεσίες, προκειμένου να δρομολογηθούν όλες οι απαραίτητες διαδικασίες για να δοθούν λύσεις.
Ο Αθανάσιος Ζιώγας, αντιδήμαρχος Διοικητικής Αναδιάρθωσης, Οργάνωσης και Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, ο οποίος ανέλαβε και την οργάνωση της ιδέας του κ. Αγγελούδη και εγκαινίασε την εν λόγω θέση, μιλώντας στο TheOpinion, κάνει έναν απολογισμό του πρώτου μήνα λειτουργίας του εγχειρήματος που -όπως αναφέρει- τείνει να γίνει θεσμός.
Αναφερόμενος στη λειτουργία του αντιδημάρχου Υπηρεσίας, σημειώνει πως «κατά τη διάρκεια αυτής της υπηρεσίας, ό,τι ακριβώς δύναμη έχει ο δήμαρχος, έχει και ο εκάστοτε αντιδήμαρχος, καθώς μεταφέρει τα θέματα αυτά, με εντολή, προφανώς του ίδιου του δημάρχου, στις αρμόδιες υπηρεσίες και αυτά τακτοποιούνται άμεσα».
Ερωτηθείς για τα ζητήματα τα οποία έθιξαν οι δημότες που επισκέφθηκαν το δημαρχιακό μέγαρο, ο κ. Ζιώγας επισημαίνει πως πρόκειται για αιτήματα που αφορούν κυρίως την καθαριότητα, τη βιώσιμη κινητικότητα και το πράσινο, εξηγώντας πως τα μικρά θέματα τακτοποιούνται άμεσα.
Άμεση λύση για τα «μικρά» ζητήματα – Σχέδιο και χρονοδιάγραμμα για τα «μεγάλα»
Δίνοντας ένα παράδειγμα, ο κ. Ζιώγας αναφέρθηκε στο ζήτημα που τέθηκε από δημότη αναφορικά με δέντρα σε περιοχή της Μάρκου Μπότσαρη, τα οποία, όπως εξήγησε, κόπηκαν άμεσα από την υπηρεσία Πρασίνου, ενώ τα μεγαλύτερα μπαίνουν σε ένα χρονοδιάγραμμα, τα παρακολουθεί ο αρμόδιος αντιδήμαρχος και έπειτα κάνει την απαιτούμενη αναφορά στον δημότη, την υπηρεσία, αλλά και στον δήμαρχο.
Παράλληλα, αναφέρεται και σε ένα ζήτημα που τέθηκε από δημότη για την απομάκρυνση τριών συνεχόμενων κάδων σε σημείο της οδού Κασσάνδρου, οι οποίοι απέκλειαν την ορατότητα στους διερχόμενους οδηγούς, κάτι το οποίο επιλύθηκε την αμέσως επόμενη ημέρα.
Αναφερόμενος στα μεγάλα θέματα, ο κ. Ζιώγας, τονίζει πως αυτά αξιολογούνται και έπειτα δρομολογούνται οι απαραίτητες διαδικασίες.
«Συγκεκριμένα, σε μένα όταν εκτελούσα χρέη, κάποιος κύριος ήρθε και μου είπε ότι η Παλαιών Πατρών Γερμανού, πάνω από την Παύλου Μελά μέχρι την Εγνατία, είναι σε κακή κατάσταση και χρειάζεται μία είδους αναμόρφωση, μια ανάπλαση. Σκέφτηκα ότι μιας και υπάρχουν και μνημεία σε εκείνη την περιοχή, υπάρχει και η κατάσταση με τα αυτοκίνητα, όπου δεν είναι τακτοποιημένα γεωμετρικά, επειδή είναι και μονόδρομη οδός, είναι μια πολύ καλή περίπτωση να γίνει κάτι, γιατί είναι και σε κεντρικό σημείο της πόλης. Το μεταφέραμε αμέσως στην Τεχνική Υπηρεσία, ο δήμαρχος ανταποκρίθηκε και θα γίνει προετοιμασία μιας μελέτης για αυτό το θέμα», εξηγεί.
«Θέλουμε και μπορούμε να εξυπηρετήσουμε»
Όπως υπογραμμίζει, το σύνολο των θεμάτων, καθώς και το πότε υλοποιούνται και τι χρονοδιάγραμμα έχουν, καταγράφεται, προκειμένου να μπορεί να ελεγχθεί το αν εξυπηρετήθηκε το εκάστοτε αίτημα του δημότη από την εκάστοτε περιοχή.
«Είμαι ικανοποιημένος, θέλουμε και παραπάνω άτομα και μπορούμε να τα εξυπηρετήσουμε. Πρόθεσή μας είναι να συνεχίσει να λειτουργεί. Ένας θεσμός που εξυπηρετεί και τον δημότη, βοηθά και τη λειτουργικότητα του δήμου, ξεκουράζει και λίγο τον δήμαρχο γιατί πρέπει να ασχολείται και λίγο παραπάνω με μείζονα ζητήματα», σχολιάζει σχετικά.
Μάλιστα, ο κ. Ζιώγας δηλώνει πως οι δημότες που χρησιμοποιούν τον καινοτόμο θεσμό πολλαπλασιάζονται μέρα με τη μέρα.
Η νέα τηλεφωνική γραμμή εξυπηρέτησης 15192
«Το 15192 δε χρεώνεται από τη σταθερή τηλεφωνία. Από την κινητή τηλεφωνία χρεώνεται ανάλογα με τον εκάστοτε πάροχο», συνεχίζει, τονίζοντας ότι μεγάλη μερίδα δημοτών εξέφραζε δυσαρέσκεια για το γεγονός πως δεν κατάφερναν να επικοινωνήσουν τα αιτήματά τους.
«Το 15192 είναι το τηλεφωνικό κέντρο που τους φέρει απευθείας σε επαφή με το δήμο για τα θέματά τους. Εκεί είναι υπάλληλοι που έχουν μια ευρεία γνώση του αντικειμένου του δήμου και εξυπηρετούν το κοινό. Υπάρχει ανταπόκριση και είμαστε ικανοποιημένοι με αυτό. Δεχόμαστε πολλά αιτήματα, κυρίως για πληροφορίες, που λύνονται επί τόπου», σημειώνει σχετικά.
Ο επόπτης γειτονιάς θα είναι το «μάτι» του δήμου
Όσον αφορά το έτερο καινοτόμο εγχείρημα του κεντρικού δήμου, τον Επόπτη Γειτονιάς, ο ίδιος επισημαίνει τις προσπάθειες του δημάρχου να το βελτιώσει, προκειμένου να γίνει όσο το δυνατό πιο αποτελεσματικός.
«Ο επόπτης γειτονιάς θα είναι ”συνεργάτης” του δημότη και ένα ”μάτι” του δήμου που θα βλέπει τα κακώς κείμενα και θα τα τακτοποιεί. Αυτό που θέλουμε είναι ο δήμος να βρίσκεται στο δρόμο. Η συνεργασία με τον δημότη είναι το πρώτο ζητούμενο. Αν κρυφτεί η δημοτική αρχή και δε λαμβάνει τα μηνύματα του κόσμου, απέτυχε. Είναι εκεί για να ακούει τα πάντα», καταλήγει.