Πλήρης εγκατάλειψη στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Γέφυρας – Επιστολή… απόγνωσης του δημάρχου Χαλκηδόνος (ΦΩΤΟ)

«Νεκροταφείο» βαγονιών, πράσινο που... γιγαντώνεται, μπάζα παντού καθώς και άλλα προβλήματα συνθέτουν το σκηνικό της εγκατάλειψης..

Πλήρης εγκατάλειψη στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Γέφυρας – Επιστολή… απόγνωσης του δημάρχου Χαλκηδόνος (ΦΩΤΟ)

Επιστολή στις διοικήσεις της ΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, την οποία κοινοποιεί και στη νέα ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αποστέλλει ο δήμαρχος Χαλκηδόνος, Σταύρος Αναγνωστόπουλος.

Η επιστολή αναδεικνύει για άλλη μια φορά την εικόνα εγκατάλειψης στην περιοχή του Σιδηροδρομικού Σταθμού στη Γέφυρα Θεσσαλονίκης, με τα τα σοβαρότατα προβλήματα που δημιουργούν τα εγκαταλειμμένα βαγόνια που αποτελούν εστία μόλυνσης, το πράσινο που… γιγαντώνεται, τα μπάζα κ.α.

Στην πραγματικότητα, ο δήμαρχος επαναφέρει επιστολή που είχε στείλει πριν από 2,5 χρόνια με τα ίδια αιτήματα, καθώς, όπως τονίζει, «δυστυχώς και ενώ έχουν παρέλθει πάνω από δύο έτη από την αναφορά μας, ουδεμία ενέργεια και παρέμβαση έγινε στο χώρο, εκτός της κλάδευσης μερικών δέντρων. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, η τραγική και επικίνδυνη κατάσταση που υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια να έχει γίνει ακόμη τραγικότερη και να εγκυμονεί επιπλέον κινδύνους».

Μάλιστα απευθύνει έκκληση ώστε οι αρμόδιοι των εταιριών να εξετάσουν άμεσα τα θέματα που θέτει, προκειμένου να αναβαθμιστεί η περιοχή «και το κυριότερο να επιτευχθούν οι αναγκαίες και απαραίτητες συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας για τους κατοίκους του οικισμού της Γέφυρας αλλά και για όλους τους περίοικους και διερχόμενους».

Η επιστολή

Ο Σιδηροδρομικός Σταθμός Γέφυρας στα νότια του οικισμού, σε μια έκταση ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ, διασταυρώνεται με την παλαιά εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Ευζώνων με λειτουργία ισόπεδης διάβασης, από την οποία διέρχονται καθημερινά χιλιάδες διερχόμενοι και διακινούνται σημαντικά φορτία. Παράλληλα, πολύ κοντά στα 400-500 μέτρα βρίσκονται το Στρατιωτικό Μουσείο Βαλκανικών Πολέμων και ο Αρχαιολογικός Χώρος της Τούμπας ‘’Τόψιν’’.

Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι η έκταση είναι πολύ κοντά στον οικισμό, η κατάστασή της είναι τραγική  (κάτι που αποτυπώνεται και στις φωτογραφίες), από πλευράς συνθηκών υγιεινής και ασφάλειας, καθώς και από αισθητικής άποψης, όπως επισημαίνει μεταξύ άλλων στην περιεκτική επιστολή του ο κ. Αναγνωστόπουλος.

Τα προβλήματα

Τα προβλήματα έτσι όπως τα αναφέρει αναλυτικότατα ο δήμαρχος έχουν ως εξής:

1) Υπάρχει μία πευκόφυτη λωρίδα πρασίνου, παράλληλα με τον οικισμό και σε άμεση επαφή με τις κατοικίες που βρίσκονται σ’ ΄αυτή την περιοχή. Τα χόρτα δεν έχουν καθαρισθεί ποτέ, ενώ και τα δέντρα που υπάρχουν (κυρίως πεύκα) δεν έχουν κλαδευθεί ποτέ και δεν έχουν απομακρυνθεί ούτε τα ξερά κλαδιά αυτών. Η παραπάνω κατάσταση, πέραν της αισθητικής υποβάθμισης, εγκυμονεί μεγάλο κίνδυνο πυρκαγιάς, που αν δυστυχώς προκύψει, θα επεκταθεί εντός του οικισμού με ότι αυτό συνεπάγεται. Επίσης, η περιοχή γειτνιάζει με μεγάλη βιομηχανία, όπου αποθηκεύονται χιλιάδες τόνοι εύλεκτων γεωργικών προϊόντων (δέματα βάμβακος), με κίνδυνο επέκτασης και προς τα εκεί. Επομένως απαιτείται άμεσος καθαρισμός των χόρτων και κλάδευση των δέντρων.

2) Εντός της ζώνης του σταθμού, υπάρχουν 4-5 σιδηροδρομικές λωρίδες, οι οποίες είναι κατειλημμένες εδώ και πάρα πολλά χρόνια, με εκατοντάδες βαγόνια σε αχρηστία, έχοντας δημιουργήσει μία πολύ επικίνδυνη κατάσταση από θέμα ασφάλειας και υγείας. Τα βαγόνια αποτελούν πλέον εστίες μόλυνσης και απόθεσης απορριμμάτων, ενώ λειτουργούν και ως καταφύγια περιθωριακών ατόμων. Επίσης δημιουργούν κινδύνους πρόκλησης σοβαρών ατυχημάτων, λόγω του ότι είναι σταθμευμένα σε θέσεις, που από πάνω τους και σε χαμηλό ύψος, διέρχονται καλώδια υψηλής τάσης που εξυπηρετούν την ηλεκτροκίνηση των συρμών. Μάλιστα εξαιτίας και της εύκολης πρόσβασης που υπάρχει προς αυτά (αφύλακτα και με τον οικισμό ακριβώς δίπλα), συνέβησαν τα τελευταία χρόνια σοβαρότατα ατυχήματα σε ανθρώπους που ανέβηκαν στην οροφή των βαγονιών, με ύπαρξη δυστυχώς, ακόμη και θανατηφόρων περιστατικών. Επομένως απαιτείται άμεση απομάκρυνση όλων των εγκαταλελειμμένων βαγονιών.

3) Στο υπόλοιπο μέρος της ζώνης, εκτός των σιδηροδρομικών γραμμών, έχουν αποτεθεί μεγάλοι όγκοι άχρηστων υλικών επιδομής, μπαζών, παλιού τροχαίου υλικού, απορριμμάτων κλπ., που υποβαθμίζουν αισθητικά το περιβάλλον και λειτουργούν ως εν δυνάμει χωματερές, με κινδύνους για την ασφάλεια και την υγεία των περιοίκων. Επομένως απαιτείται ο καθαρισμός του χώρου με άμεση μεταφορά όλων των παραπάνω άχρηστων και επικίνδυνων υλικών.

4) Στην ισόπεδη διάβαση που υπάρχει με την Π.Ε.Ο. Θεσσαλονίκης – Ευζώνων, τα οχήματα διέρχονται πάνω από επτά συνεχόμενες σιδηροδρομικές γραμμές, μεταξύ των οποίων το οδόστρωμα, είναι σε πάρα πολύ κακή κατάσταση, λόγω της μακροχρόνιας έλλειψης συντήρησής του. Αυτό δημιουργεί μεγάλη δυσκολία στη διέλευση, ιδιαίτερα των βαρέων οχημάτων, καθώς και την πρόκληση βλαβών σ’ αυτά. Επομένως απαιτείται η άμεση συντήρηση του οδοστρώματος της διάβασης και η τοποθέτηση ελαστικών δαπέδων για την ομαλή και ασφαλή διέλευση των οχημάτων.

5) Το κτίσμα που εξυπηρετεί το φύλακα της ισόπεδης διάβασης είναι ένα παμπάλαιο κτίσμα, ευτελούς κατασκευής και πλήρως ακατάλληλο από όλες τις απόψεις. Το κτίσμα αυτό, όπως το βλέπετε και στις συνημμένες φωτογραφίες (η ‘’παράγκα του Καραγκιόζη’’, όπως αποκαλείται από τους καθημερινά διερχόμενους), αποτελεί δυστυχώς τη βιτρίνα του Σταθμού της Γέφυρας, αλλά και την πρώτη εικόνα του επισκέπτη του οικισμού της Γέφυρας. Μια εικόνα που δεν τιμά βέβαια ούτε τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο, ούτε βέβαια και την περιοχή μας. Επομένως απαιτείται η άμεση κατεδάφισή του και η τοποθέτηση ενός σύγχρονου οικίσκου, τόσο για την εξυπηρέτηση του φύλακα, όσο και για την αισθητική αναβάθμιση αυτού του κεντρικού σημείου.

Ο προαστιακός

Ο κ. Αναγνωστόπουλος δεν παραλείπει άλλωστε να αναφερθεί και στα σχέδια για την κατασκευή προαστιακού σιδηρόδρομου στη δυτική Θεσσαλονίκης, ένα έργο πνοής που αφορά άμεσα την περιοχή.

Όπως επισημαίνει, είναι ένα έργο «που μας αφορά άμεσα ως Δήμο Χαλκηδόνος, με δημιουργία σταθμού και στη Γέφυρα, στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις. Όμως όσα περιγράψαμε στην επιστολή, τα οποία συμβαίνουν λίγο έξω από τη Θεσσαλονίκη και πάνω σε ένα βασικό σιδηροδρομικό άξονα, ο οποίος μάλιστα συνδέει τη χώρα μας και με το εξωτερικό και σε ένα σταθμό που θα εξυπηρετεί τον προαστιακό Δυτικής Θεσσαλονίκης, ακυρώνουν την εικόνα ενός σύγχρονου σιδηρόδρομου και δεν συνάδουν με τα έργα πνοής δισεκατομμυρίων ευρώ που έχουν εκκινήσει», τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Αναγνωστόπουλος, αναμένοντας φυσικά την απάντηση και κυρίως την παρέμβαση των αρμοδίων.