Εγνατία: Ανεβάζουν τα ενοίκια από τώρα οι ιδιοκτήτες περιμένοντας το Μετρό
Τα... σπασμένα των 16 ολόκληρων χρόνων επιθυμούν να “βγάλουν” οι ιδιοκτήτες ακινήτων επί της οδού Εγνατίας, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Τα… σπασμένα των 16 ολόκληρων χρόνων, κατά τα οποία είναι σε εξέλιξη οι εργασίες του μετρό, επιθυμούν να “βγάλουν” πλέον οι ιδιοκτήτες ακινήτων επί της οδού Εγνατίας, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.
Ήδη οι μεσίτες της Θεσσαλονίκης καταγράφουν μια τάση περί… “ακατέβατων” απαιτήσεων από πλευράς των ιδιοκτητών, οι οποίοι προεξοφλούν ότι με το πρώτο βαγόνι του μετρό που θα κυκλοφορήσει στην πόλη, θα επανέλθει και η εμπορική κίνηση στον δρόμο που έχει ερημώσει όλα αυτά τα χρόνια.
Ο άλλοτε πιο εμπορικός δρόμος της Θεσσαλονίκης βυθίστηκε στην παρακμή εδώ και χρόνια και συγκεκριμένα από το 2006, όταν ξεκίνησαν οι… ατελείωτες εργασίες για την κατασκευή του μετρό. Δεκάδες καταστήματα “κρύφτηκαν” πίσω από λαμαρίνες, οι καταναλωτές κυκλοφορούσαν ο ένας πίσω από τον άλλο σαν τα μυρμήγκια στα στενά, βρόμικα πεζοδρόμια που απέμεναν ελεύθερα για διέλευση και τα λουκέτα άρχισαν να διαδέχονται το ένα το άλλο.
Στη συνέχεια, ήρθε η οικονομική κρίση για να δώσει τη χαριστική βολή, αφού έγινε η αιτία ώστε να επεκταθούν πλέον κατά μήκος της οδού τα λουκέτα, αυτά που μέχρι τότε περιορίζονταν στα καταστήματα και τα γραφεία γύρω από τους υπό κατασκευή σταθμούς του μετρό.

Οι προσδοκίες των ιδιοκτητών
Ωστόσο, τους τελευταίους μήνες κάτι άλλαξε στην Εγνατία. Δεν είναι τόσο η επιμονή των κυβερνητικών στελεχών που με κάθε αφορμή δηλώνουν και ξαναδηλώνουν ότι το μετρό θα τεθεί σε λειτουργία στα τέλη του επόμενου χρόνου (κάτι που με δυσπιστία ακούν οι κάτοικοι της πόλης, άλλωστε να θυμίσουμε ότι ο αρχικός ορίζοντας ολοκληρωσης του έργου ήταν το… 2012!).
Είναι κυρίως το γεγονός ότι “απελευθερώθηκαν” πλέον από τις αντιαισθητικές λαμαρίνες κάποια σημεία της οδού, όπως αυτό γύρω από τον σταθμό Αγία Σοφία, με αποτέλεσμα να “θυμηθούμε” και πάλι την περιοχή με νέο ανανεωμένο προφίλ.
Παρόλα αυτά, μια βόλτα κατά μήκος της Εγνατίας, είναι αρκετή για να πείσει τον οποιοδήποτε ότι τα λουκέτα όχι μόνο παραμένουν, αλλά ούτε καν μειώνονται.
Άδεια από καταστήματα
Ωστόσο, όπως χαρακτηριστικά λέει μιλώντας στο TheOpinion ο πρόεδρος των Μεσιτών Θεσσαλονίκης, Κώστας Τζάρος, η Εγνατία εξακολουθεί να είναι “άδεια” από εμπορικά καταστήματα, είναι όμως γεμάτη… προσδοκίες, τις προσδοκίες των ιδιοκτητών ακινήτων ότι πράγματι “η κατάσταση θα γυρίσει” και θα μπορέσουν να βγάλουν τα σπασμένα όλων αυτών των ετών που η περιουσία τους ήταν σε ομηρία πίσω από τις λαμαρίνες.
“Οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων επί της οδού προεξοφλούν ότι το έργο του μετρό θα ολοκληρωθεί στα τέλη του 2023, κάτι που θα δώσει επιτέλους εμπορική και αναπτυξιακή ώθηση σε μια περιοχή παραμελημένη όλα αυτά τα χρόνια. Αυτό που κάνουν, λοιπόν, είναι να “πουλάνε” από τώρα προς ενδιαφερόμενους ενοικιαστές το γεγονός ότι το ακίνητο βρίσκεται κοντά ή δίπλα σε στάση του μετρό και επομένως σε έναν χρόνο θα είναι από τα πλέον προβεβλημένα”, τονίζει ο κ. Τζάρος.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον ίδιο, η αγορά δεν κινείται – τουλάχιστον όχι ακόμη – με τους ίδιους ρυθμούς. “Με τη δύσκολη οικονομική συγκυρία που περνάμε όλοι, και κυρίως το εμπόριο, είναι αδύνατον έμπορος αυτή τη στιγμή να ανταπεξέλθει στα ενοίκια που ζητούνται στην Εγνατία και για τον λόγο αυτό, βλέπουμε ότι παραμένουν τα λουκέτα, ακόμη και τώρα που έφυγαν οι λαμαρίνες σε κάποια σημεία”, εξηγεί ο κ. Τζάρος.

Ακόμα και 200% αύξηση
Έτσι, για ένα κατάστημα 30 τ.μ. που κανονικά κάποιος θα ζητούσε έως 1.000 ευρώ ενοίκιο, τώρα ακούγονται και τιμές “εκτός πραγματικότητας” όπως για παράδειγμα 2.000 ευρώ. “Οι επαγγελματίες που θα κατευθυνθούν στην Εγνατία δεν μπορούν ακόμη να τα βγάλουν αυτά τα λεφτά. Επίσης, δεν είναι και ένας δρόμος όπου μπορούν εύκολα να λειτουργήσουν καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, καθώς δεν είναι και πολύ ελκυστικός αφού δεν μπορούν να τοποθετηθούν τραπεζοκαθίσματα.
Σήμερα, κατά μήκος της οδού, αντικρίζει κανείς κυρίως είδη ένδυσης και υπόδησης, με ενοίκια που ήταν σχετικά χαμηλά, σε σύγκριση με την υπόλοιπη αγορά του ιστορικού κέντρου. “Τα δεδομένα ήδη αρχίζουν να αλλάζουν ήδη και για όσους από τους εμπόρους δραστηριοποιούνται επί της οδού και των οποίων το μισθωτήριο συμβόλαιο λήγει. Οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων ήδη ζητούν αυξήσεις”, προσθέτει ο κ. Τζάρος.
Ωστόσο, οι παράγοντες της κτηματαγοράς αλλά και φορείς του εμπορικού κόσμου θεωρούν ότι η Εγνατία που παρέμενε επί τόσα χρόνια “κλειστή” και απομονωμένη θα πρέπει να αντιμετωπιστεί συνολικά και όχι μεμονωμένα (καταστήματα, αναπλάσεις, αναδείξεις κτηρίων κ.α. και μνημείων κατά μήκος του άξονα) προκειμένου να αναδειχθεί προκειμένου όχι μόνο να αποκτήσει την παλιά της αίγλη, αλλά να ακόμη και να την ξεπεράσει.