Δυτικός Προαστιακός – Εγκαταλειμμένα βαγόνια στη Θεσσαλονίκη: Γιατί ο Γιουτίκας συγκαλεί σύσκεψη με Κυρανάκη

Ευρεία σύσκεψη εργασίας με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη - Ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ Ηλ. Περτζινίδης στο TheOpinion

Δυτικός Προαστιακός – Εγκαταλειμμένα βαγόνια στη Θεσσαλονίκη: Γιατί ο Γιουτίκας συγκαλεί σύσκεψη με Κυρανάκη

Ευρεία σύσκεψη εργασίας με τον αναπληρωτή υπουργό Μεταφορών, Κωνσταντίνο Κυρανάκη και την παρουσία εκπροσώπων της αυτοδιοίκησης και τοπικών φορέων, συγκαλεί σήμερα ο αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης, Κώστας Γιουτίκας.

Αντικείμενο ο περίφημος Δυτικός Προαστιακός Σιδηρόδρομος, αλλά και η απομάκρυνση των εγκαταλελειμμένων βαγονιών του ΟΣΕ από την ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Θεσσαλονίκης, αίτημα πολλών ετών των τοπικών κοινωνιών που διαμαρτύρονται για εστίες μόλυνσης ακριβώς δίπλα από τα σπίτια τους.

Στη σύσκεψη έχουν προσκληθεί η Ιερά Μητρόπολη Νεαπόλεως – Σταυρουπόλεως, οι δήμοι Θεσσαλονίκης, Αμπελοκήπων –Μενεμένης, Κορδελιού – Εύοσμου, Δέλτα, Χαλκηδόνος και το Διεθνές Πανεπιστήμιο Ελλάδας.

«Νεκροταφείο» βαγονιών

Εκτιμάται ότι περίπου 2.000 βαγόνια βρίσκονται εκτεθειμένα εδώ και χρόνια εγκαταλειμμένα στις σιδηροδρομικές γραμμές των Λαχανοκήπων, στη Διαλογή, στη Νέα Ιωνία, στην Αγχίαλο και τη Γέφυρα της Θεσσαλονίκης.

Τα βαγόνια αποτελούν πλέον εστίες μόλυνσης και απόθεσης απορριμμάτων, ενώ λειτουργούν και ως καταφύγια περιθωριακών ατόμων. Επίσης δημιουργούν κινδύνους πρόκλησης σοβαρών ατυχημάτων, λόγω του ότι είναι σταθμευμένα σε θέσεις, που από πάνω τους και σε χαμηλό ύψος, διέρχονται καλώδια υψηλής τάσης που εξυπηρετούν την ηλεκτροκίνηση των συρμών.

Ο Δυτικός Προαστιακός

Υπενθυμίζεται ότι η τελευταία εξέλιξη για τον Προαστιακό της Θεσσαλονίκης, αφορούσε την ένταξη του έργου σε ένα ενιαίο διαγωνισμό μαζί με τη σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα του λιμένα της Θεσσαλονίκης, μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου.

Πρόκειται για ένα έργο φθηνό, καθώς οι χαράξεις και οι σιδηροτροχιές υπάρχουν, με σύντομο χρόνο ολοκλήρωσης και μεγάλη μελετητική ωριμότητα, που μπορεί να ανακουφίσει την προβληματική συγκοινωνία στα δυτικά εν αναμονή της επέκτασης του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη.

Με τον Δυτικό Προαστιακό, που θα λειτουργήσει συμπληρωματικά προς το μετρό, θα δημιουργηθεί ένα δίκτυο συγκοινωνιακών μεταφορών που θα ξεκινά από τον δήμο Χαλκηδόνος και θα φτάνει ως τη Νέα Ελβετία.

Το θέμα «σηκώνει» με κάθε ευκαιρία ο αντιπεριφερειάρχης Κώστας Γιουτίκας, που έχει επανειλημμένα υπογραμμίσει την πρότασή του, ο σύγχρονος Δυτικός Προαστιακός να καλύψει τις ανάγκες του ΔΙΠΑΕ στη Σίνδο και να επεκταθεί έως το Δήμο Χαλκηδόνος με επιπλέον στάσεις (Άγιος Αθανάσιος και Γέφυρα Δήμου Χαλκηδόνος).

Στο μεταξύ, σε δύο διευρυμένες συναντήσεις τον Αύγουστο και το Σεπτέμβριο του πέρυσι στην Αντιπεριφέρεια Θεσσαλονίκης με τη συμμετοχή εκπροσώπων της Αυτοδιοίκησης, της Εκκλησίας, του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ, της ΓΑΙΟΣΕ, ο προηγούμενος υπουργός Χρήστος Σταϊκούρας είχε πειστεί να θέσει σε προτεραιότητα το συγκεκριμένο έργο, ξέχωρα από την πορεία υλοποίησης του έργου σύνδεσης του 6ου Προβλήτα, που δεν είναι σε ίδια ωριμότητα με τον Προαστιακό.

Πρόεδρος ΤΕΕ/ΤΚΜ: «Έργο πρώτης γραμμής»

Μιλώντας στο TheOpinion ο πρόεδρος του Τμήματος Κεντρικής Μακεδονίας του ΤΕΕ, Ηλίας Περτζινίδης τονίζει ότι «ο δυτικός προαστιακός σιδηρόδρομος της Θεσσαλονίκης έχει ιεραρχηθεί από το ΤΕΕ/ΤΚΜ ως έργο πρώτης γραμμής. Το διεκδικούμε σταθερά και τεκμηριωμένα, γιατί πρόκειται για μια υποδομή κομβικής σημασίας, που απαντά σε πραγματικές ανάγκες χιλιάδων πολιτών».

Όπως επισημαίνει, «δεν πρόκειται απλώς για ακόμη ένα συγκοινωνιακό έργο, αλλά για μια στρατηγική επιλογή με έντονο αναπτυξιακό, περιβαλλοντικό και, ταυτόχρονα, κοινωνικό αποτύπωμα. Ο δυτικός προαστιακός θα συνδέσει κρίσιμους πόλους -τη Βιομηχανική Περιοχή, τα ΚΤΕΛ, τα αναπτυσσόμενα κέντρα logistics στη δυτική Θεσσαλονίκη, το Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος- αλλάζοντας ριζικά την καθημερινότητα για χιλιάδες εργαζόμενους, φοιτητές, κατοίκους και επισκέπτες».

«Ως ΤΕΕ/ΤΚΜ επιμένουμε πως η Θεσσαλονίκη χρειάζεται σύγχρονες, βιώσιμες και δίκαιες υποδομές. Ο δυτικός προαστιακός σιδηρόδρομος είναι μια τέτοια υποδομή, που πρέπει να προχωρήσει ταχύτατα, με σαφές χρονοδιάγραμμα και διασφαλισμένη χρηματοδότηση», προσθέτει ο πρόεδρος του ΤΕΕ/ΤΚΜ.