Δουλεύουν σωστά τα φανάρια στη Θεσσαλονίκη;
Mόλις το ένα τρίτο των φαναριών έχουν ενταχθει στο ευφυές σύστημα λειτουργίας.
Αρρύθμιστα στην πιο… κρίσιμη περίοδο, αυτή των εργασιών για το FlyOver, είναι η πλειοψηφία των φαναριών στη Θεσσαλονίκη. Μάλιστα, μόλις το ένα τρίτο εξ αυτών έχουν ενταχθει στο ευφυές σύστημα λειτουργίας των φαναριών.
Με τις μετακινήσεις να έχουν γίνει ο… απρόβλεπτος παράγοντας στην καθημερινότητα των κατοίκων της πόλης, το θέμα των αρρύθμιστων φαναριών έρχεται στην επικαιρότητα, ενώ απασχόλησε και την τελευταία συνεδρίαση του Συντονιστικού Συμβουλίου για το Flyover.
Πρόκειται για απόφαση για την επαναρύθμιση των φωτεινών σηματοδοτών σε κεντρικά σημεία της πόλης και ιδίως στους οδικούς άξονες Λαγκαδά, Ανδρέα Παπανδρέου, Δενδροποτάμου, Αγίου Δημητρίου και Κασσάνδρου και Γρηγορίου Λαμπράκη, ώστε να διασφαλιστεί η αποφυγή κυκλοφοριακής συμφόρησης.
«Μέχρι το νέο ευφυές σύστημα επεκταθεί σε όλους τους φωτεινούς σηματοδότες στη Θεσσαλονίκη, χρειάζεται να επαναπρογραμματιστούν κάποιοι άξονες κρίσιμοι για τη λειτουργία της πόλης που έχουν απορρυθμιστεί», τονίζει μιλώντας στο TheOpinion ο αντιπεριφερειάρχης Τεχνκών Υποδομών, Πάρις Μπίλλιας.
Σύμφωνα με τον ίδιο, τα φανάρια σε Λαγκαδά, Ανδρέα Παπανδρέου, Δενδροποτάμου, Αγίου Δημητρίου και Κασσάνδρου και Γρηγορίου Λαμπράκη, θα επαναπρογραμματιστούν με τα νέα κυκλοφοριακά δεδομένα.
«Έχουμε ήδη ζητήσει χρηματοδότηση από το υπουργείο Υποδομών, ώστε να επεκταθεί σύμβαση που ήδη υπάρχει. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι το αργότερο σε πέντε με έξι μήνες, αναμένεται να έχουν επαναπρογραμματιστεί τα φανάρια στο σύνολο των κεντρικών αυτών αξόνων. Κάποιοι φυσικά θα έχουν επαναπρογραμματιστεί και τα φανάρια σε κάποιους άξονες νωρίτερα», προσθέτει ο κ. Μπίλλιας.
Τι σημαίνει όμως το «νέα κυκλοφοριακά δεδομένα»; «Λόγω των εργασιών στην Περιφερειακή, ο κυκλοφοριακός φόρτος σε συγκεκριμένες οδούς έχει αυξηθεί κι αυτό πρέπει να υπολογιστεί εκ νέου. Οι κυκλοφοριακοί φόρτοι μετρώνται εκ νέου σε κάθε διασταύρωση και προς κάθε κατεύθυνση. Καταγράφονται και τα δεδομένα μπαίνουν σε βάσεις δεδομένων, ώστε να δίνονται νέοι χρόνοι βάσει των οποίων να επαναπρογραμματίζονται και οι φωτεινοί σηματοδότες», εξηγεί ο κ. Μπίλλιας.
Τα «έξυπνα φανάρια»
Όπως εξηγεί ο κ. Μπίλλιας, σήμερα στη Θεσσαλονίκη τα δύο τρίτα των φαναριών δουλεύουν χωρίς το ευφυές σύστημα λειτουργίας.
«Το ένα τρίτο του συστήματος σηματοδότησης στην πόλη είναι εκτός ευφυούς λειτουργίας. Τα φανάρια σε συνολικά 130 διασταυρώσεις λειτουργούν με το ευφυές σύστημα σηματοδότησης», τονίζει ο αντιπεριφερειάρχης.
Με ευφυές σύστημα λειτουργου΄ν συγκεκριμένα τα φανάρια στους δύο μεγάλους άξονες που διασχίζουν την Θεσσαλονίκη (Καραμανλή, Εγνατία και Εθνικής Αντιστάσεως, Β. Όλγας, Τσιμισκή, Πολυτεχνείου). Τα φανάρια στους υπόλοιπους άξονες λειτουργου΄ν με το παλιό σύστημα.
Σύμφωνα με τον κ. Μπίλλια, «σε ένα χρόνο από σήμερα ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός που ξεκινά σε λίγο καιρό για την επέκταση του ευφυούς συστήματος στα φανάρια της πόλης. Έχουμε υποβάλει πρόταση στο ΕΣΠΑ για χρηματοδότηση και το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί σε περίπου τρία χρόνια από σήμερα»., προσθέτει ο αντιπεριφερειάρχης Τεχνκών Υποδομών, Πάρις Μπίλλιας.