Δήμος Θεσσαλονίκης: Έτοιμες οι μελέτες για το ξύλινο ντεκ στην Παλιά Παραλία
Η χρηματοδότηση του έργου είναι εξασφαλισμένη μέσω ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας.
Παραδόθηκαν χτες στον δήμο Θεσσαλονίκης οι μελέτες για το ξύλινο ντεκ κατά μήκος της Παλιάς Παραλίας Θεσσαλονίκης, από το Λιμάνι έως τον Λευκό Πύργο.
Πρόκειται για ένα από τα πλέον απαραίτητα έργα για την καθημερινότητα της πόλης, κυρίως μετά την κατάργηση του ποδηλατόδρομου επί του οδοστρώματος της Λεωφόρου Νίκης και την επαναφορά του επί του πλακόστρωτου, κάτι που κάνει ιδιαίτερα δύσκολη τη συνύπαρξη ποδηλάτων και πεζών.
«Το σύνολο των μελετών (αρχιτεκτονικές, στατικές κλπ) είναι έτοιμες. Ωστόσο, απομένει η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η οποία πρέπει να εγκριθεί προκειμένου να προχωρήσουμε στη δημοπράτηση του έργου», τονίζει μιλώντας στο TheOpinion ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και Βιώσιμης Κινητικότητας του δήμου Θεσσαλονίκης, Πρόδρομος Νικηφορίδης,
Σύμφωνα με τον ίδιο, το δύσκολο με τη ΜΠΕ είναι ότι θα πρέπει να εγκριθεί από 14 φορείς και υπουργεία, που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο εμπλέκονται καθώς το έργο θα γίνει σε αιγιαλό. «Θα είμαστε από κοντά, θα πιέσουμε, ο δήμαρχος δηλαδή, για να λάβουμε αυτές τις αδειοδοτήσεις όσο το δυνατόν συντομότερα. Πάντως, εκτιμώ ότι η δημοπράτηση του έργου δεν πρόκειται να γι΄νει πριν το φθινόπωρο, στην καλύτερη περίπτωση», επισημαίνει ο κ. Νικηφορίδης.
«Στόχος μας σε κάθε περίπτωση είναι η δημοπράτηση να γίνει εντός του 2025, όπως είχαμε πει», προσθέτει.
Πρόκειται για μια βιομηχανική κατασκευή 12,5 μέτρων, με ξύλινο κρηπίδωμα, που θα διαπλατύνει τον χώρο κίνησης των πεζών, που συνολικά θα φτάσει στα 20 μέτρα.
Το ντεκ θα ειναι 12,5 μέτρα βιομηχανική κατασκευή με ξύλινο κρηπίδωμα και μετά την κατασκευή του μαζί με το υπάρχον πεζοδρόμιο ο χώρος των πεζών θα φτάνει τα 20 μέτρα
Η χρηματοδότηση του έργου είναι εξασφαλισμένη μέσω ΕΣΠΑ της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και σύμφωνα με τη μελέτη, οι εργασίες για την τοποθέτηση του ξύλινου ντεκ αναμένεται να ολοκληρωθούν σε δύο χρόνια, με το εργοτάξιο, όπως έχει ήδη επισημανθεί, να στήνεται μέσα στη θάλασσα, προκειμένου να μη διαταραχθεί η καθημερινή λειτουργία της πόλης σε αυτό το πλέον δημοφιλές σημείο της.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, πρόκειται να γίνει μια ήπια και αναστρέψιμη ξύλινη κατασκευή, ένα κατάστρωμα πάνω σε πασσάλους, με πλάτος 12 μέτρων προς τη θάλασσα, καθώς το μικρό σήμερα πλάτος του κρηπιδώματος κρίνεται ανεπαρκές.