Digital masterclass από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης για την ενίσχυση των επιχειρήσεων

Το ΕΕΘ πρωτοπορεί και διοργανώνει ψηφιακά μαθήματα για την ανέλιξη των επιχειρηματιών.

Digital masterclass από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης για την ενίσχυση των επιχειρήσεων

Θεματικές ενότητες τεσσάρων εκπαιδευτικών digital masterclasses παρουσιάστηκαν το απόγευμα της Παρασκευής από το ΕΕΘ στο Κέντρο Ψηφιακού μετασχηματισμού της Cisco, με σκοπό την ενίσχυση των γνώσεων και την κατεύθυνση των επιχειρηματιών.

Ο Κώστας Βασιλειάδης, πρόεδρος της επιτροπής ψηφιακού μετασχηματισμού που έχει συσταθεί από το Μάιο του 2020 ανέφερε πως «Ο Digital κόσμος έχει την ίδια βαρύτητα με τον πραγματικό. Θα πρέπει να δείξουμε πώς η επιχειρηματικότητα θα έρθει σε πλήρη αρμονία με τον ψηφιακό κόσμο και πώς ο ψηφιακός κόσμος θα μπορέσει να φέρει την ανάπτυξη και την ευημερία στην κοινωνία. Θεωρούμε ότι η πόλη μας αλλάζει, είμαστε σε πλήρη εξέλιξη μιας εποχής όπου η Θεσσαλονίκη έρχεται να γίνει το κέντρο του ψηφιακού μετασχηματισμού όχι μόνο για τη χώρα, αλλά και τα Βαλκάνια. Έχουμε την ικανότητα ως Επιμελητήριο να πάμε την πόλη μας μπροστά».

Παράλληλα, ο κ. Βασιλειάδης σχολίασε ότι μια επιχείρηση για να επιβιώσει θα πρέπει να έχει δύο βασικά χαρακτηριστικά. Να γνωρίζει το αντικείμενο το οποίο επιχειρεί και να έχει εμπειρία, η οποία χτίζεται σταδιακά. Ωστόσο, όπως υπογράμμισε χρειάζεται κι ένα τρίτο χαρακτηριστικό είναι οι δεξιότητες. «Θεωρήσαμε λοιπόν ότι πρέπει να ενισχύσουμε τους επιχειρηματίες με τέσσερις βασικές δεξιότητες για να πάνε μπροστά τις επιχειρήσεις τους».

Από τη δική του πλευρά ο πρόεδρος του ΕΕΘ, Μιχάλης Ζορπίδης τόνισε την σημασία που έχει για την εξέλιξη των επιχειρήσεων ο ρόλος του ηγέτη, που οδηγεί την ομάδα των συνεργατών.

Οι τέσσερις θεματικές ενότητες

Επιχειρηματικότητα, μάρκετινγκ, πωλήσεις και ηγεσία είναι οι τέσσερις θεματικές τις οποίες επιμελήθηκε και παρουσίασε ο Θέμης Σαρανταένας, σύμβουλος επιχειρήσεων και μάρκετινγκ.

«Ψάχναμε τρόπο για να δώσουμε αξία στα μέλη του επιμελητηρίου, πώς να τους εμψυχώσουμε και να δώσουμε ερεθίσματα για να δουλέψουν καλύτερα στις επιχειρήσεις. Θα δώσουμε “σφηνάκια” γνώσης, σύντομα ερεθίσματα στους ανοιχτόμυαλους επιχειρηματίες και επίσης επειδή δεν υπάρχει χρόνος στη σύγχρονη καθημερινότητα για τη μάθηση δύσκολων εννοιών, θα δώσουμε εικόνα, σύντομα βίντεο μέσα από την πλατφόρμα του YouTube», σημείωσε ο κ. Σαρανταένας για την επιλογή του τρόπου ώστε να επικοινωνήσουν τη γνώση στα μέλη του επιμελητηρίου.

Σύμφωνα με τον ίδιο, είναι σημαντικό να γνωρίζουν οι επαγγελματίες γιατί επιχειρούν. «Στόχος είναι το κέρδος. Πρέπει οι επιχειρήσεις μας να έχουν όραμα, να κάνουν scale up, να έχουμε υπομονή και επιμονή».

Στην συνέχεια για τον τομέα του μάρκετινγκ ο σύμβουλος επιχειρήσεων τόνισε ότι αποτελεί ένα κομμάτι που πολλοί επιχειρηματίες το “φοβούνται”.

«Καταρχάς δεν υπάρχει non budget μάρκετινγκ. Το μάρκετινγκ κοστίζει, αλλά είναι πάρα πολύ σημαντικό. Δεν είναι διαφήμιση, όπως πολλοί νομίζουν. Προετοιμάζει στην ουσία τους πελάτες για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες. Μας βοηθάει στον ανταγωνισμό. Είναι μια τέχνη, η οποία απαιτεί πολλές προσλαμβάνουσες και συνδυάζει εμπειρία, διορατικότητα και αντίληψη. Είναι ένας συνδυασμός παραμέτρων».

Για τις πωλήσεις σημείωσε η πώληση βασίζεται κατά 80% στο να ακούς τον πελάτη και λιγότερο να μιλάς, εννοώντας ότι η επαφή του επαγγελματία με τον πελάτη και η έκφραση των πραγματικών του επιθυμιών, κρίνουν την επιτυχία των πωλήσεων.

«Στην πραγματικότητα η πώληση έχει να κάνει με την πειθώ. Το Α και το Ω στις πωλήσεις είναι η επικοινωνία. Δουλειά του επαγγελματία είναι να καταλάβουν τι ζητούν οι πελάτες».

Ωστόσο, για να προχωρήσει μια επιχείρηση σημαντικό κρίνεται το στοιχείο της ηγεσίας. Ποιος δηλαδή ξεχωρίζει και έχει το ρόλο του καθοδηγητή για να μπορεί να επηρεάζει και να εμψυχώνει την υπόλοιπη ομάδα. «Ο ηγέτης δημιουργεί όραμα, δείχνει το δρόμο», ανέφερε.

Παράλληλα, συνδυαστικά με τις διευκρινίσεις του κ. Σαράντης, παρουσιάστηκαν σύντομα επεξηγηματικά βίντεο για τις θεματικές ενότητες, τα οποία θα βρίσκονται διαθέσιμα στην πλατφόρμα του YouTube.

Αξίζει να σημειωθεί πως το “παρών” στην εκδήλωση έδωσαν η ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Μαρία Σπυράκη, η τομεάρχης Τουρισμού του ΣΥΡΙΖΑ, Κατερίνα Νοτοπούλου, η αντιπεριφερειάρχης Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης, Βούλα Πατουλίδου, ο αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος Κώστας Γιουτίκας και ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Μάκης Κυριζίδης.