ConfEX Park: Η ΔΕΘ μεταμορφώνεται από το 2024
Νησίδες πράσινου, βιοκλιματικά κτίρια, χώροι αναψυχής για τους πολίτες θα συνθέτουν την εικόνα της νέας ΔΕΘ.
Για ένα έργο με πολυεπίπεδες χρήσεις και λειτουργικότητα στο πλαίσιο της βιωσιμότητας μίλησαν σήμερα οι εκπρόσωποι των αρχιτεκτονικών εταιρειών που έχουν αναλάβει την ανάπλαση της ΔΕΘ και τη μεταμόρφωση της σε ένα κέντρο διεθνών προδιαγραφών.
Όπως ανέφεραν οι εκπρόσωποι των αρχιτεκτονικών γραφείων Sauerbruch-Hutton (Γερμανία), Gustafson Porter, Bowman (Βρετανία) και Έλενας Σταυροπούλου Arch. σε εκδήλωση που διοργάνωσε η διοίκηση της ΔΕΘ το έργο θα περάσει στην επόμενη φάση μέσα στο 2024, αφού τη διετία 2022-2023 θα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι μελέτες στο σύνολό τους.
Νησίδες πράσινου, διαδρομές που θα συνδέουν τους άξονες της πόλης με τον εκθεσιακό χώρο, ξενοδοχείο και νέα κτήρια θα πλαισιώσουν το μεγαλεπήβολο σχέδιο.
Όπως αναφέρει ο Λούκας Γιανγκ, αρχιτέκτονας- μελετητής η τρέχουσα συνολική έκταση της ΔΕΘ αγγίζει τα 91 στρέμματα, με τα 67.000 τ.μ. από αυτά να καλύπτονται από κτήρια. «Στο νέο μας σχεδιασμό έχουμε καταφέρει να μειώσουμε το αποτύπωμα των κτιρίων στα 58.000 τ.μ. και να δημιουργήσουμε κι ένα μεγάλο πάρκο».
Σύμφωνα με τη μελέτη, θα δοθεί έμφαση στη βιωσιμότητα, θα μειωθεί το τσιμέντο, θα επαναχρησιμοποιηθούν υλικά για την κατασκευή των νέων υποδομών, τα κτήρια θα είναι βιοκλιματικά, οι χώροι πρασίνου θα αυξηθούν κατά τέσσερις φορές και με αυτό τον τρόπο το νέο εκθεσιακό κέντρο θα έχει κατά 70% μειωμένες ενεργειακές ανάγκες.

Μεγάλη έμφαση επίσης όπως ανέφερε ο εκπρόσωπος-αρχιτέκτονας, Νιλ Πόρτερ, έχει δοθεί στην προσβασιμότητα των πολιτών. «Το πάρκο θα είναι ο σημαντικότερος σύνδεσμος με την πόλη. Θα είναι χώρος διάδρασης. Έχουμε προβλέψει διαδρομές που θα συνδέουν τα πανεπιστήμια με το χώρο της έκθεσης και την παραλία, την ανατολική με τη δυτική πλευρά της πόλης, το Βορρά με το Νότο».
Όπως πρόσθεσε ο ίδιος, αλλά και ο Τάσος Τζήκας, πρόεδρος ΔΕΘ – Helexpo, περίπου 60 στρέμματα πράσινου θα είναι διαθέσιμα για τους πολίτες, για διασκέδαση, αναψυχή και κάθε είδους ανοιχτές εκδηλώσεις. Παράλληλα, σε αυτό το χώρο πρασίνου θα δημιουργηθούν τοπία υδροβιότοπων με φυτά, υδάτινα στοιχεία και decks που θα δίνουν μια ανάσα δροσιάς στους πολίτες της Θεσσαλονίκης.
Στο έργο επίσης περιλαμβάνεται και η κατασκευή ενός υπόγειου σταθμού πάρκινγκ, όπου σύμφωνα με τον Λούκας Γιανγκ, οι τωρινές θέσεις είναι 740, ενώ με τα νέα σχέδια το πάρκινγκ θα έχει χωρητικότητα για περισσότερα από 1.000 οχήματα.

Από την πλευρά της διοίκησης ο Τάσος Τζήκας, τόνισε ότι πρόκειται για ένα «δώρο στην πόλη της Θεσσαλονίκης» που θα ολοκληρωθεί εντός του χρονοδιαγράμματος και θα βελτιώσει σημαντικά την οικονομία της πόλης.
Για τα χρονοδιαγράμματα πιο συγκεκριμένα, το 2022-2023 θα έχουν ολοκληρωθεί όλες οι μελέτες, το 2024 έχει τεθεί ο στόχος να ξεκινήσουν οι κατασκευές και τελικά το 2026 να παραδοθεί η νέα ΔΕΘ.
«Το κρίσιμο σημείο είναι να μη χαθεί ούτε μία μέρα λειτουργίας της ΔΕΘ. Θα προσπαθήσουμε να κάνουμε την ανάπλαση ταυτόχρονα με τη λειτουργία της», εξήγησε ο κ. Τζήκας για τον τρόπο που θα πρέπει οι αρμόδιοι φορείς να λειτουργήσουν.
Παράλληλα, τόνισε ότι ήδη διεθνή fund έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για επενδύσεις στο εν λόγω εγχείρημα, που θα πραγματοποιηθεί με ΣΔΙΤ (σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα) και ο προϋπολογισμός του κυμαίνεται μεταξύ 240-280 εκατ. ευρώ.