Ασιατικό κάλεσμα για τις ελληνικές επιχειρήσεις – Τα μηνύματα από Φιλιππίνες, Ταϊλάνδη, Ινδονησία, Ιαπωνία και Νότιο Κορέα
«Γέφυρες» συνεργασίας και οικονομίας παροτρύνουν τους Έλληνες επιχειρηματίες να χτίσουν εκπρόσωποι ασιατικών χωρών.
«Γέφυρες» συνεργασίας και οικονομίας παροτρύνουν τους Έλληνες επιχειρηματίες να χτίσουν εκπρόσωποι ασιατικών χωρών.
Η ασιατική αγορά και οι ρυθμοί ανάπτυξης της οικονομίας σε πολλά κράτη παρουσιάζουν μεγάλη δυναμική και μπορούν να αποτελέσουν έναν σταθερό συνεργάτη των ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων. Αυτό ήταν το γενικό μήνυμα σε ημερίδα που διοργάνωσε το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο και το Ελληνο-Ασιατικό Επιχειρηματικό Συμβούλιο, σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, ΕΒΕΘ, ΣΒΕ και ΣΕΒΕ.
Εκπρόσωποι των πρεσβειών από τις Φιλιππίνες, την Ταϊλάνδη, την Ινδονησία, την Ιαπωνία και τη Νότιο Κορέα «άπλωσαν» στο τραπέζι τα χαρτιά τους και συζήτησαν γιατί οι ελληνικές επιχειρήσεις πρέπει να συμπεριλάβουν και την Ασία στο εξαγωγικό τους πλάνο.
Οι σταθεροί ρυθμοί ανάπτυξης που παρουσιάζουν οι παραπάνω χώρες, παρά την διετή υγειονομική κρίση, οι δυνατότητες εξέλιξης και το μεγάλο καταναλωτικό κοινό που διαθέτουν ανοίγουν «δρόμους» προοπτικής για τις ελληνικές εξαγωγές.
Χαρακτηριστικά, οι Φιλιππίνες με πληθυσμό που ξεπερνά τα 109 εκατομμύρια, σημείωσαν αύξηση του ΑΕΠ το δεύτερο τρίμηνο του 2022 κατά 7,4%.
«Είναι ώρα να κάνουμε περισσότερες συμφωνίες με την Ασία»
Όπως ανάφερε σε σύντομο χαιρετισμό του ο γενικός διευθυντής του Ινστιτούτου Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδας (ΙΝΣΕΒΕ), Χρήστος Γεωργίου, «Μέσα σε περιόδους αβεβαιότητας και οικονομικής δυσκολίας, η Ασία δείχνει σταθερά βήματα ανάπτυξης. Ο σύνδεσμος στοχεύει στην ανάπτυξη, την εξωστρέφεια και την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων στο εξωτερικό. Είναι ώρα να κάνουμε περισσότερες συμφωνίες με την Ασία. Να δουλέψουμε προσεκτικά προς όφελος και των δύο πλευρών».
Τη δυναμική παρουσία των ελληνικών εξαγωγών για τη χρονιά που έκλεισε σημείωσε ο γενικός γραμματέας του ΣΕΒΕ, Γιώργος Ζαγκλιβερινός και υπογράμμισε ότι η εξωστρέφεια παραμένει το διαρκές ζητούμενο.
«Πρόκειται για τεράστια ευκαιρία για τις ελληνικές εξαγωγές που έφτασαν τα 40εκ. ευρώ το 2021. Η Ασία είναι μια περιοχή με τη μεγαλύτερη οικονομία και γεμάτη υποσχόμενες αγορές. Παίζει πρωταρχικό ρόλο στις παγκόσμιες εμπορικές συναλλαγές. Ως ΣΕΒΕ επανεξετάζουμε τις τοπικές συνθήκες και τις δράσεις μας για να ενισχύσουμε την συνεργασία με την ασιατική ήπειρο», δήλωσε.
«Έχουμε μπροστά μας μια τεράστια αγορά»
Για την τεράστια αγορά δισεκατομμυρίων καταναλωτών που έχει αυξημένη αγοραστική δυνατότητα και προσανατολίζεται κυρίως στα δυτικά πρότυπα, αλλά και τις ιδιαιτερότητες που υπάρχουν, έκανε λόγο ο senior manager του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου, Γιάννης Πατσιαβός.
«Οι ελληνικές επιχειρήσεις που θα προσεγγίσουν τις αγορές θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τους την ασιατική κουλτούρα να την αφομοιώσουν και έπειτα να κάνουν την επιχειρηματική προσέγγιση», τονίζει ο ίδιος.
Παράλληλα υπογραμμίζει ότι δεν είναι εύκολες αγορές ως προς την ολοκλήρωση των αποφάσεων, καθώς οι Ασιάτες επιχειρηματίες επιλέγουν πολύ προσεκτικά τις συνεργασίες τους. «Η σωστή στρατηγική, το όραμα και ο καλός τρόπος είναι απαραίτητα για να χτιστεί μια σχέση».
Στρατηγικός σχεδιασμός
Κοινές επενδύσεις, εξαγωγή υπηρεσιών, εκτός από τα παραδοσιακά αγαθά και σωστή στρατηγική για την προσέγγιση αυτών των αγορών, τόνισε στο TheOpinion, ότι χρειάζεται η ελληνική βιομηχανία, ο Α’ αντιπρόεδρος του ΕΒΕΘ, Εμμανουήλ Βλαχογιάννης.
«Πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή στην ελληνική παραγωγή που δεν επαρκεί στην πραγματικότητα για να καλύψει τις τεράστιες ανάγκες αυτών των μεγάλων αγορών. Εξαρτάται από κάθε επιχείρηση πώς θα αξιολογήσει αυτές τις αγορές. Μπορεί να προσεγγίσει μικρότερες. Χρειάζεται όμως καλή γνώση και στρατηγική για να βλέπει μακροπρόθεσμα κανείς και να ξεπερνά τα εμπόδια».