Απογοήτευση στους εμπόρους – Δεν έδωσε «ανάσα» η ΔΕΘ

Βόλτες αντί για αγορές στη Θεσσαλονίκη - Η ΔΕΘ δεν τόνωσε το εμπόριο και την εστίαση

Απογοήτευση στους εμπόρους – Δεν έδωσε «ανάσα» η ΔΕΘ

Η φετινή Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης μπορεί να συγκέντρωσε επισκέπτες ωστόσο δεν κατάφερε να δώσει «ανάσα» στην αγορά.

Οι έμποροι δηλώνουν πως, παρά την αυξημένη κίνηση στο κέντρο και τις παράλληλες συναυλίες που προσέλκυσαν κόσμο, οι πωλήσεις ήταν υποτονικές και ο τζίρος χαμηλός, με τους περισσότερους επισκέπτες να περιορίζονται μόνο στη βόλτα, χωρίς να ψωνίζουν από τα καταστήματα, αφήνοντας απογοήτευση στους επαγγελματίες της πόλης.

«Τα τελευταία χρόνια, η ΔΕΘ έχει χάσει την αίγλη της. Έρχονται οι πολιτικοί, γίνονται διαδηλώσεις και χάνουμε δύο μέρες δουλειάς από όλο αυτό. Μετά, κατά τη διάρκεια της Έκθεσης, ναι μεν έχουμε επισκέπτες αλλά η αγορά πάλι δεν κινείται», αναφέρει στο TheOpinion ο Ανδρέας Φαρμάκης, υπεύθυνος καταστημάτων ένδυσης και υπόδησης στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

«Η ΔΕΘ δεν είναι όπως παλιά που συμμετείχαν πολλά κράτη από το εξωτερικό και υπήρχε μεγάλο ενδιαφέρον, τώρα συμμετέχουν περισσότερο φορείς και δημόσιες υπηρεσίες, δεν έχει καμία σχέση με το παρελθόν. Στην ουσία, ο κόσμος πάει μόνο για βόλτα ή για τη συναυλία κι όχι για την ίδια την έκθεση», συμπληρώνει.

Το βλέμμα στην… Agrotica

Η εικόνα της αγοράς στη Θεσσαλονίκη δείχνει να στρέφεται ολοένα και περισσότερο προς την Agrotica, τη μεγάλη αγροτική έκθεση που φέρνει επισκέπτες από την επαρχία και δίνει πραγματική ώθηση στον τζίρο των καταστημάτων.

«Αντίθετα, η Agrotica έχει δουλειά, εκεί πραγματικά έχουμε εμπορική κίνηση. Είναι τελείως διαφορετικά στην Agrotica έρχονται από την επαρχία, υπάρχει ενδιαφέρον, οι καταναλωτές ψωνίζουν τα απαραίτητα μεν, αλλά προχωρούν σε αγορές, κινείται η αγορά, σε αντίθεση με την ΔΕΘ. Ακόμα κι αν φέτος η ΔΕΘ είχε εκδηλώσεις, όπως η Formula 1 και διάφορα άλλα, δεν κατάφερε να ξανακερδίσει την παλιά της αίγλη. Έτσι, το βλέμμα στρέφεται πλέον στην Agrotica, που μπορεί να τονώσει πραγματικά την αγορά», υπογραμμίζει ο Ανδρέας Φαρμάκης.

Την κακή κατάσταση της αγοράς στη Θεσσαλονίκη αποτυπώνει ο Παντελής Φιλιππίδης, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου της πόλης μιλώντας στο TheOpinion.

«Ο κόσμος μόνο κάνει βόλτες, δεν αγοράζει κάτι. Υπάρχει μια κινητικότητα μόνο σε ειδικές κατηγορίες όπως τα εστιατόρια, τα καφέ, τα μπαρ. Όσον αφορά τις δεύτερες ανάγκες του εμπορίου, όπως ρούχα, παπούτσια και κοσμήματα, τα πράγματα είναι πάρα πολύ δύσκολα. Ο τουρισμός που έρχεται στην Ελλάδα έχει τις ίδιες αγορές στη χώρα του, οπότε δεν υπάρχει ιδιαίτερο κίνητρο για κατανάλωση εδώ», εξηγεί ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης.

«Στις περιόδους γενικών εκθέσεων διακινούνται κάποια χρήματα στην αγορά, αλλά δεν φτάνουν για να στηρίξουν πραγματικά τις επιχειρήσεις», τονίζει ο κ. Φιλιππίδης και προσθέτει ότι, «ακόμα και αν κάποιος αγοράσει ένα μπλουζάκι, με ένα μπλουζάκι δεν σώζεται κανένας. Η λύση είναι η να στηριχθεί ουσιαστικά η αγορά».

Κακά «μαντάτα» για την εστίαση

Η εστίαση στη Θεσσαλονίκη στη διάρκεια της φετινής ΔΕΘ δεν κατέγραψε τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Οι επαγγελματίες του κλάδου κάνουν λόγο για πτώση στην κατανάλωση και αυξημένα κόστη που οδηγούν σε αδιέξοδο.

«Η εστίαση πήγε δεν πήγε καθόλου καλά, η κατάσταση είναι πάρα πολύ δύσκολη. Η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης δεν τόνωσε σε καμία περίπτωση τα καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος», δηλώνει στο TheOpinion ο Παναγιώτης Καρασαββίδης, Γενικός Γραμματέας της Ένωσης Εστιατόρων, Ψητοπωλών, Καφέ-Μπαρ Θεσσαλονίκης και Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών και Εμπόρων Θεσσαλονίκης.

«Η εστίαση εμφανίζει αρνητική εικόνα, καταγράφεται μειωμένη κατανάλωση και την ίδια ώρα αυξημένα λειτουργικά κόστη. Χρειάζονται παρεμβάσεις για να στηριχθεί ο κλάδος», συμπληρώνει ο κ. Καρασαββίδης