Από τους δρόμους του κέντρου και πάλι λεωφορεία τριών γραμμών – Παρέμβαση Αγγελούδη
Αναλυτικά οι αλλαγές που θα ισχύσουν (και πάλι) στις γραμμές 57, 58 και 17 από 1ης Ιουνίου.
Συνάντηση με τη διοίκηση του ΟΣΕΘ ζήτησε ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Στέλιος Αγγελούδης, μετά την απόφαση να «επιστρέψουν» και να διέρχονται και πάλι από τους δρομους του κέντρου της πόλης σχεδόν οι μισές από τις λεωφορειακές γραμμές που είχε αποφασιστεί να βγουν εκτός, μετά τη λειτουργία του μετρό.
Πρόκειται για τα λεωφορεία των γραμμών 57, 58 και 17 που θα διέρχονται και πάλι μέσω του κέντρου της πόλης από την 1η Ιουνίου, μετά από απόφαση του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, του φορέα που είναι αρμόδιος για τις συγκοινωνίες στην περιοχή.
Υπενθυμίζεται ότι από τον περασμένο Δεκέμβρη οι γραμμές αυτε΄ς είχαν «απομακρυνθεί» από το επιβαρυμένο ιστορικό κέντρο, μετά την έναρξη λειτουργίας του μετρό, με τον ΟΣΕΘ να «δείχνει» τότε στους επιβάτες τον δρόμο της μετεπιβίβασης.
Ωστόσο, οι σχετικές αποφάσεεις ανακλήθηκαν μετά τις έντονες αντιδράσεις των πολιτών που εξυπηρετούν οι γραμμές αυτές και που ξαφνικά βρέθηκαν να χρειάζονται ακόμη και έξι λεωφορεία για να μετακινηθούν μέχρι το κέντρο.
Η παρέμβαση Αγγελούδη
Αυτό το… όπισθεν στον νέο συγκοινωνιακό χάρτη προκάλεσε πάντως την παρέμβαση του Στέλιου Αγγελούδη.
«Οι πρόσφατες αλλαγές στις λεωφορειακές γραμμές έγιναν ύστερα από αιτήματα Δήμων της Δυτικής Θεσσαλονίκης και του Δήμου Πυλαίας-Χορτιάτη, με στόχο την αποφυγή ταλαιπωρίας συγκεκριμένων ομάδων δημοτών τους. Όμως, είναι σαφές ότι κάθε τέτοια αλλαγή έχει επιπτώσεις που ξεπερνούν τα όρια ενός μόνο Δήμου. Γι’ αυτό και επικοινώνησα ήδη με τη διοίκηση του ΟΣΕΘ και ζήτησα να πραγματοποιηθεί άμεσα συνάντηση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Στόχος μας είναι να τεθούν ξανά επί τάπητος οι προτεραιότητες για να βρεθεί η βέλτιστη λύση», επισημαίνει χαρακτηριστικά ο δήμαρχος αναφερόμενος στο θέμα.
Αφορμή για αυτή την τοποθε΄τηση του κ. Αγγελούδη στάθηκε ανάρτηση πολίτη στη γνωστή ομάδα στο FB «Θεσσαλονίκη – Τα καλά, τα Στραβά και τα Ανάποδα». Ο πολίτης στηλίτευε το γεγονός ότι «ο ΟΣΕΘ ξαν-άλλαξε ένα σωρό γραμμές λεωφορείων, που το Δεκέμβρη είχαν αλλάξει για να “κουμπώσουν” στο Μετρό, όπως υπαγόρευε η λογική», ικανοποιώντας αιτήματα δημάρχων.
«Ξαναβάζουν εκατοντάδες λεωφορεία στην Εγνατία, φορτώνουν ξανά την Αγίας Σοφίας και Βενιζέλου, επειδή κάποιοι δημότες τους, δεν θέλουν μετεπιβίβαση στο Μετρό, επειδή στο Μετρό πληρώνουν, ενώ στο αστικό …κούτρα, τζάμπα. Οι πέριξ Δήμαρχοι παινεύονται ότι “κατόπιν ενεργειών τους” , επανήλθε η συγκοινωνία στο καθεστώς “όλα τα λεωφορεία να διασχίζουν όλο το κέντρο κι ας είναι παράλληλα με το Μετρό”. Αυτοί κάνουν τη δουλειά τους, εμάς που μένουμε στο κέντρο και θα ξανα…απολαύσουμε τα καυσαέρια και το μποτιλιάρισμα με τις ουρές λεωφορείων στην Εγνατία, ποιος θα μας εκπροσωπήσει;», διερωτήθηκε χαρακτηριστικά ο πολίτης με τον δήμαρχο να απαντά άμεσα.
Οι αλλαγές που ισχύουν από 1η Ιουνίου
Στο πλαίσιο των αλλαγών που θα εφαρμοστούν από την αρχή του καλοκαιριού στις γραμμές αυτές, θα ισχύσουν τα εξής:
Για τη γραμμή 57 «Διασταύρωση Χορτιάτη- Ασβεστοχώρι-Ν.Σ.Σ.» που μετονομάζεται σε «Διασταύρωση Χορτιάτη-Ασβεστοχώρι-Ερμού»:
Κατά τη μετάβασή της από τον τερματικό σταθμό Χορτιάτη προς την Ερμού θα ακολουθεί την υφιστάμενη διαδρομή της λεωφορειακής γραμμής Νο 57 μέχρι την οδό Λαγκαδά κι έπειτα θα ακολουθεί τη διαδρομή: Λαγκαδά- αριστερόστροφος ελιγμός στην οδό Εγνατία – Ίωνος Δραγούμη – Ερμού. Οι στάσεις που προστίθενται είναι οι Κολόμβου, Αντιγονιδών, Ίωνος Δραγούμη, Τ.Σ. Ερμού και καταργούνται οι στάσεις Πλατεία Δημοκρατίας, ΝΣΣ, Αγίων Πάντων.
Κατά την επιστροφή της από την οδό Ερμού προς τον τερματικό σταθμό Χορτιάτη θα ακολουθεί τη διαδρομή : Βενιζέλου-Εγνατία-Λαγκαδά-υφιστάμενη διαδρομή. Οι στάσεις που προστίθενται είναι οι Τ.Σ. Ερμού, Αντιγονιδών, Κολόμβου και καταργούνται οι στάσεις Ν.Σ.Σ., Μιχαήλ Καλού, Ζωγράφου.
Για τη γραμμή 58 «Διασταύρωση Χορτιάτη-Πανόραμα-Πανεπιστήμιο/Νέα Ελβετία» που μετονομάζεται σε «Διασταύρωση Χορτιάτη-Πανόραμα-Βενιζέλου»
Κατά τη μετάβασή της από τον τερματικό σταθμό Χορτιάτη προς την οδό Βενιζέλου θα ακολουθεί την υφιστάμενη διαδρομή της λεωφορειακής γραμμής Νο 58Α μέχρι τη Λεωφόρο Στρατού κι έπειτα θα ακολουθεί τη διαδρομή: Λεωφόρος Στρατού-Τσιμισκή-Βενιζέλου. Προστίθενται οι στάσεις ΧΑΝΘ, Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης, Διαγώνιος, Αγίας Σοφίας, Πλατεία Αριστοτέλους, Τ.Σ. Βενιζέλου και καταργείται η στάση Αγγελάκη.
Κατά την επιστροφή της από την οδό Βενιζέλου προς τον τερματικό σταθμό Χορτιάτη θα ακολουθεί τη διαδρομή : Βενιζέλου-Εγνατία-υφιστάμενη διαδρομή Νο 58Α. Προστίθενται οι στάσεις Τ.Σ. Βενιζέλου, Αγορά, Πλατεία Αριστοτέλους, Μητροπολίτου Γενναδίου, Αγίας Σοφίας, Ιασωνίδου, Καμάρα και καταργείται η στάση Τ.Σ. Σιντριβάνι.
Για τη γραμμή 17 «Τριανδρία-Αγίας Σοφίας» που μετονομάζεται σε «Τριανδρία-Βενιζέλου»
Κατά τη μετάβασή της από τον τερματικό σταθμό Τριανδρίας προς την οδό Βενιζέλου θα ακολουθεί την υφιστάμενη διαδρομή της λεωφορειακής γραμμής Νο 17 κι έπειτα θα ακολουθεί τη διαδρομή: Ερμού-Βενιζέλου. Προστίθενται οι στάσεις Αγίας Σοφίας, Αριστοτέλους, Τ.Σ.Αγορά και καταργείται η στάση Τ,Σ, Αγίας Σοφίας
Κατά την επιστροφή της από την οδό Βενιζέλου προς τον τερματικό σταθμό Τριανδρίας θα ακολουθεί τη διαδρομή : Βενιζέλου-Εγνατία-υφιστάμενη διαδρομή Νο 17. Προστίθενται οι στάσεις Τ.Σ. Αγορά, Πλατεία Αριστοτέλους, Μητροπολίτου Γενναδίου και καταργείται η στάση Τ.Σ. Αγίας Σοφίας.