Από το… 2004 κι ακόμη σε εξέλιξη τα έργα ηλεκτροκίνησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο!

Κι όμως. Ακόμη το 2021 ήταν ακόμη σε... εξέλιξη ο διαγωνισμός για την ηλεκτροκίνηση της γραμμής στο τμήμα Λάρισας – Βόλου!

Από το… 2004 κι ακόμη σε εξέλιξη τα έργα ηλεκτροκίνησης στο σιδηροδρομικό δίκτυο!
ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ /EUROKINISSI

Από το… 2004 και τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας υποτίθεται ότι έπρεπε να είναι ολοκληρωμένη η διπλή ηλεκτροκίνητη γραμμή στο δίκτυο Αθήνας – Θεσσαλονίκης και κατά συνέπεια, το σύστημα ασφαλείας, το σύστημα τηλεδιοίκησης. Αυτό που δεν λειτούργησε ούτε στο τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.

Κι όμως. Ακόμη το 2021 ήταν ακόμη σε… εξέλιξη ο διαγωνισμός για την ηλεκτροκίνηση της γραμμής στο τμήμα Λάρισας – Βόλου!

Ενδεικτικές είναι τόσο οι σοκαριστικές δηλώσεις του προέδρου των μηχανοδηγών, Κωνσταντίνου Γενηδούνια ότι τα πάντα γίνονται χειροκίνητα και ότι φωτοσήμανση και άλλα συστήματα ασφαλείας υπάρχουν, αλλά είναι εκτός λειτουργίας.

Ενδεικτικές και οι επισημάνσεις της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων αλλά και οι αυτεπάγγελτες έρευνες για θέματα ασφαλείας του δικτύου.

Ενδεικτική όμως – αν και όχι ηχηρή, εκείνο το διάστημα – η παραίτηση πριν από περίπου έναν χρόνο, τον Απρίλιο του 2022, του Χρήστου Κατσιούλη, προέδρου της επιτροπής ETCS, η οποία είναι αρμόδια για τα έργα σηματοδότησης και ασφάλειας στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Γιατί είχε παραιτηθεί ο κ. Κατσιούλης;

Στην επιστολή παραίτησής του ο έως τότε πρόεδρος της Επτιροπής αναφερόνταν σε συγκεκριμένο τμήμα της γραμμής Αθήνα- Θεσσαλονίκη, καταγγέλλοντας καθυστερήσεις και κακοδιαχείριση συμβάσεων, εκφράζοντας αμφιβολίες για θέματα ανάταξης γραμμών.

Ο ίδιος επισημαίνει, άλλωστε, ότι υφίσταται συγκεκριμένο τμήμα του δικτύου, στο οποίο θα γίνεται «κυκλοφορία τρένων […] με 200 km/h, χωρίς σε αυτό να υπάρχει καμία ένδειξη της κατάστασης της γραμμής, ακόμα και θραύση αυτής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων».