Ανάστατοι οι εργαζόμενοι στον δήμο Θεσσαλονίκης υπό τον φόβο να μπει ιδιώτης στην Καθαριότητα

«Δεν είναι ιδιωτικοποίηση, είναι σύμβαση παροχής υπηρεσιών», ξεκαθαρίζει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Γ. Δημαρέλος μιλώντας στο TheOpinion.

Ανάστατοι οι εργαζόμενοι στον δήμο Θεσσαλονίκης υπό τον φόβο να μπει ιδιώτης στην Καθαριότητα

Στη σύναψη σύμβασης με ιδιώτες για παροχή ορισμένων υπηρεσιών καθαριότητας σκοπεύει να προχωρήσει η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης, που εισάγει το θέμα προς έγκριση στη σημερινή συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής.

Το θέμα προκάλεσε αναστάτωση μεταξύ των εργαζομένων, με το Σωματείο να συγκαλεί έκτακτο δ.σ. στις 11.30 το πρωί, δύο ώρες πριν την προγραμματισμένη συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής.

Θέμα του έκτακτου δ.σ. του Σωματείου Εργαζομένων Δήμου Θεσσαλονίκης η «μίσθωση μηχανημάτων έργου και πλυστικών. Ανάθεση αποκομιδής ογκωδών σε ιδιώτη από τη διοίκηση του Δήμου Θεσσαλονίκης».

Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο να γίνει ακόμη και παρα΄σταση διαμαρτυρίας στη συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής, προκειμένου οι εργαζόμενοι να εκφράσουν την αντίθεσή τους σε μια τέτοια εξέλιξη.

Το ΄θέμα που μπαίνει προς συζήτηση στη Δημοτική Επιτροπή είναι η «Έγκριση σύναψης δημόσιας σύμβασης παροχής υπηρεσιών με τρίτους μηχανοκίνητου καθαρισμού (σαρώματος) οδών & κοινοχρήστων χώρων, καθαρισμού (πλύσης) κάδων απορριμμάτων και συλλογής & μεταφοράς ογκωδών απορριμμάτων και μικρών ποσοτήτων ΑΕΚΚ (σ.σ.απόβλητα εκσκαφών, κατασκευών και κατεδαφίσεων)».

Τι λέει η διοίκηση του Δήμου

«Δεν ιδιωτικοποιείται η Καθαριο΄τητα, δεν πρόκειται για ανάθεση υπηρεσιών της Καθαριότητας, αλλά για σύμβαση παροχής υπηρεσιών», ξεκαθαρίζει από την πλευρά της η διοι΄κηση του δήμου Θεσσαλονίκης.

«Μιλάμε για μια σύμβαση παροχής υπηρεσιών σε τμήματα της Καθαριότητας τα οποία είτε δεν διαθέτουμε καθόλου είτε διαθέτουμε, αλλά χρειαζόμαστε συνδρομή για να γίνει ολοκληρωμένο έργο», εξηγεί μιλώντας στο TheOpinion ο αντιδήμαρχος Καθαριότητας, Ανακύκλωσης και Κλιματικής Προστασίας, Γιώργος Δημαρέλος.

Όπως επισημαίνει, το ένα κομμάτι της σύμβασης θα αφορά τα μηχανικά σάρωθρα, τα οποία σήμερα δεν βγαίνουν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης καθώς έχουν χαλάσει. «Δεν παρέχεται σήμερα αυτή η υπηρεσία. Τα μηχανικά σάρωθρα, τα μεγάλα που χρησιμοποιούνται συνήθως για καθαρισμό οδών και πλατειών, έχουν χαλάσει και αναμένουμε νέα, ηλεκτρκά, αλλά όχι πριν το 2026. Επομένως μιλάμε για μια υπηρεσία που δεν παρέχεται σήμερα», τονίζει.

Το πρόβλημα με τα ογκώδη

Το άλλο κομμάτι της σύμβασης αφορά τα πλυστικά και τα ογκώδη, υπηρεσίες που παρέχονται σήμερα από τους εργαζόμενους στην Καθαριότητα, ωστόσο χρειάζονται ενίσχυση.

«Κάνουμε ό,τι μπορούμε στους τομείς αυτούς, αλλά χρειάζεται ενίσχυση προκειμένου να έχουμε καλύτερο αποτέλεσμα. Υπάρχει ανάγκη για βοήθεια στα πλυστικά και στα καδοπλυντήρια, που θα στελεχωθούν με 100 άτομα από το πρόγραμμα για εργαζόμενους 55-67 ετών, ωστόσο απαιτείται ενίσχυση», λέει ο αντιδήμαρχος.

Ωστόσο, το μεγάλο στοίχημα παραμένει η διαχείριση των ογκωδών, πρόβλημα το οποίο έχει μεν περιοριστεί εμφανώς σε σύγκριση με πέρυσι, ωστόσο απαιτείται ενίσχυση, προκειμένου να αντιμετωπιστεί πιο αποτελεσματικά.

Άλλωστε, υπάρχουν περίοδοι, όπως η εποχή του καλοκαιριού όταν γίνονται συνήθως οι ανακαινίσεις χώρων,  κατά τις οποίες παρουσιάζεται έξαρση και εμφανής αύξηση των ποσοτήτων ογκωδών που εναποτίθενται στα πεζοδρόμια. Εξάλλου, δεν λείπουν δυστυχώς και οι ασυνείδητοι πολίτες που δεν διστάζουν να μετατρέψουν σε σκουπιδότοπο κάθε γωνιά του δήμου, αγνοώντας τα προβλεπόμενα πρόστιμα.

«Δεν μπορούν οι υφιστάμενες υπηρεσίες να ανταποκριθούν πα΄ντα ικανοποιητικά και δημιουργείται πρόβλημα. Πρέπει το κομμάτι αυτό να ενισχυθεί. Θα συνεχίσει το έργο αυτό να εκτελείται από τις δικές μας υπηρεσίες, δεν θα το αποσύρουμε από την Καθαριότητα του δήμου, πρέπει όμως να ενισχυθεί για να έχουμε μια πιο καθαρή πόλη. Γι’ αυτό προσπαθούμε, αυτό επιδιώκουμε. Άλλωστε, στα Ογκώδη, ακόμη και σήμερα εμπλέκεται ιδιώτης, αφού ό,τι συλλέγουμε, το οδηγούμε σε χώρο ιδιώτη για την περαιτέρω διαχείριση του υλικού που συλλέγεται», εξηγεί ο κ. Δημαρέλος.