Ακρίβεια «φωτιά» στα προϊόντα περιποίησης – O πρόεδρος του ΙΝΚΑ στο TheOpinion
Οι τιμές που παρατηρούνται στην Ελλάδα έχουν μεγάλες αποκλίσεις σε σχέση με άλλες χώρες.
Τιμές από … «χρυσάφι» καταγράφονται στα σαμπουάν και στα υπόλοιπα είδη υγιεινής.
Οι τιμές που παρατηρούνται στην Ελλάδα έχουν μεγάλες αποκλίσεις σε σχέση με άλλες χώρες. Χαρακτηριστικό της όλης κατάστασης είναι πως ένα γαλλικό σαμπουάν των 400ml, πωλείται κατά 30% φτηνότερα στην Αγγλία. Συγκεκριμένα στην Ελλάδα κοστίζει 6.70€ ενώ στην Αγγλία 5.16€.
Την ίδια ώρα, στα παιδικά αφρόλουτρα, η τιμή διαφέρει χαοτικά ανάμεσα στην Ελλάδα και την Αγγλία, με την ελληνική αγορά να βρίσκει το παιδικό αφρόλουτρο σε τιμή για… μεγάλους. Στην Ελλάδα τα 750ml κοστίζουν 6.38€, ενώ στην Αγγλία τα 570ml, 3.61€. Η διαφορά είναι στα 34.28%.
Πρόεδρος Ινστιτούτου Καταναλωτών: Έως 182% οι αυξήσεις
Για το συγκεκριμένο θέμα, ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών, Γιώργος Λεχουρίτης, μιλώντας στο TheOpinion.gr τόνισε ότι, οι τιμές σε σαμπουάν αλλά και γενικότερα στα είδη περιποίησης αυξήθηκαν σε ποσοστό 182% μέσα σε ένα χρόνο!
«Οι τιμές σε αυτά τα είδη έχουν αυξηθεί κατά 182% τον τελευταίο χρόνο. Πρόκειται για ακόμα ένα φαινόμενο αισχροκέρδειας», πρόσθεσε ο κ. Λεχουρίτης. Ο ίδιος έκανε λόγο για ένα «πανηγύρι» που γίνεται σε βάρος των καταναλωτών που επηρεάζει και τα είδη περιποίησης και καθαριότητας.
«Είναι κοινά αποδεκτό δυστυχώς αυτό το πανηγύρι που γίνεται με τις τιμές και έφτασε και σε είδη φροντίδας, υγιεινής, χαρτικά, απορρυπαντικά κλπ». Στην ερώτηση για το πώς μπορεί να μετριαστούν τα φαινόμενα αισχροκέρδειας, ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Καταναλωτών ισχυρίστηκε ότι αυτό θα γίνει μόνο μέσα από τους ελέγχους που θα διενεργήσει το κράτος.
«Το κράτος πρέπει να κάνει αυστηρούς ελέγχους, όσο μένει παρατηρητής τόσο θα έχουμε αυτά». Ακόμα, πρόσθεσε ότι το κράτος είναι ο μεγάλος κερδισμένος των ανατιμήσεων, αφού «είναι ο μόνος και ο πρώτος που πλουτίζει», ισχυρίστηκε.
Έρευνα αγοράς από τους καταναλωτές
Κληθείς να εξηγήσει το πώς ένας καταναλωτής μπορεί να προστατεύσει την τσέπη του από τα απανωτά κύματα ακρίβειας, ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ εξήγησε ότι πρέπει πρώτα να κάνουμε μια έρευνα αγοράς.
«Δεν αγοράζουμε κατευθείαν κανένα προϊόν δεν “παίρνουμε γουρούνι στο σακί”». Ακόμα, συμπλήρωσε ότι αυτή η έρευνα πρέπει να γίνει γιατί το ίδιο προϊόν διαφέρει από κατάστημα σε κατάστημα, ενώ κάποιοι «μπορούν να εκμεταλλευτούν την αδιαφορία των καταναλωτών προς όφελός τους».
«Αγκάθι» η αγορά προϊόντων για τους καταναλωτές
Το TheOpinion.gr συνομίλησε με καταναλωτές διαφόρων ηλικιών, με όλους να αναφέρουν ότι έχουν μειώσει κατά πολύ την αγορά των συγκεκριμένων ειδών.
Ο Δημήτρης, νεαρός υπάλληλος γραφείου, τόνισε ότι το τελευταίο καιρό έχει μειώσει κατά πολύ την αγορά αφρόλουτρων και αποσμητικών. «Κοιτώ τις προσφορές στα σούπερ μάρκετ και μετά θα καταλήξω να πάρω μια μεγάλη συσκευασία που θα κρατήσει πιο πολύ για να απαλλαγώ από αυτό το έξοδο».
Από την μεριά της η Ελένη ισχυρίστηκε ότι η αγορά σαμπουάν και αφρόλουτρων έχει γίνει δυσβάσταχτο για τον προϋπολογισμό της. «Τα προϊόντα αυτά πλέον είναι πολύ ακριβά, προσπαθώ όσο γίνεται να μην αγοράζω. Προτιμώ να αγοράσω κάτι πιο χρήσιμο, όπως τρόφιμα. Πλέον κυνηγάω τις προσφορές, κρίνω και αγοράζω», κατέληξε.