Ακρίβεια: Έρχονται νέες ανατιμήσεις στα προϊόντα – Ακόμα και 30% – Μείωση τζίρου στα σούπερ μάρκετ

«Βαρύς χειμώνας» μες στο κατακαλόκαιρο για τα νοικοκυριά. Το σούπερ μάρκετ αναμένεται να γίνει ακόμη πιο ακριβό. Ανατιμήσεις από 5% έως 30%!

Ακρίβεια: Έρχονται νέες ανατιμήσεις στα προϊόντα – Ακόμα και 30% – Μείωση τζίρου στα σούπερ μάρκετ

«Βαρύς χειμώνας» μες στο κατακαλόκαιρο για τα νοικοκυριά. Το σούπερ μάρκετ αναμένεται να γίνει ακόμη πιο ακριβό. Ανατιμήσεις από 5% έως 30%!

Ανατιμήσεις ακόμη και μέσα στο καλοκαίρι θα δουν οι καταναλωτές στα ράφια των σούπερ μάρκετ, που ξεκινούν από 5% και φτάνουν έως και 30% σε κάποιο προϊόντα. Την ίδια ώρα, λόγω ακριβώς των αυξημένων τιμών, ήδη τους τελευταίους μήνες στα σούπερ μάρκετ της Θεσσαλονίκης παρατηρείται μείωση του τζίρου κατά 2 με 3%, που δείχνει ότι οι καταναλωτές αγοράζουν πλέον λιγότερα προϊόντα.

Όπως τονίζει μιλώντας στο TheOpinion o Πρόεδρος Συλλόγου Μικρών και Μεσαίων Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Γιάννης Πηλίδης, κάποιες εταιρίες έχουν ήδη ανακοινώσει νέους αναθεωρημένους τιμοκαταλόγους προς τα σούπερ μάρκετ, που αφορούν την περίοδο έως και τα τέλη Αυγούστου!

Ανατιμήσεις χωρίς τέλος

“Πραγματικά οι ανατιμήσεις μοιάζει να μην έχουν τέλος. Ήδη έχουν ανακοινωθεί από αρκετές εταιρίες κατάλογοι με νέες αναθεωρημένες τιμές, με τις αυξήσεις να κυμαίνονται από 5 έως 30%. Μιλάμε για τιμές που θα δούμε έως τέλη Αυγούστου. Πραγματικά, βρισκόμαστε μπροστά σε μια πρωτοφανή κατάσταση. Οι τιμές είναι πολύ υψηλές και οι αυξήσεις συνεχόμενες”, τονίζει χαρακτηριστικά ο κ. Πηλίδης.

Ενδεικτικά, κατά 3% αναμένεται να αυξηθούν γάλατα και αλεύρι (το οποίο ήδη έχει αυξηθεί θεαματικά το τελευταίο δίμηνο), κατά 5% τα γιαούρτια, κατά 6% το ρύζι, 14% τα ζυμαρικά, έως 15% σαμπουάν και οδοντόκρεμες, 15% και στις μαρμελάδες, 18% σε χυμούς τομάτας, από 8 έως 30% τα απορρυπαντικά και καθαριστικά.

Αγοράζουν λιγότερα

Την ίδια ώρα, παρατηρείται μείωση τους τελευταίους μήνες και όχι μόνο τον Ιούνιο, στον τζίρο των σούπερ μάρκετ στη Θεσσαλονίκη κατά περίπου 2 με 3%, την ώρα που η αύξηση των τιμών κατά μέσο όρο, αυτών που ισχύουν σήμερα στα σούπερ μάρκετ φτάνει στα 11%. “Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές αγοράζουν πλέον λιγότερα προϊόντα”, σημειώνει ο κ. Πηλίδης.

Επηρεάζει μήπως τη μείωση των αγορών η τουριστική περίοδος; “Τα στοιχεία δεν αφορούν μόνο τον Ιούνιο”, απαντά ο κ. Πηλίδης και προσθέτει ότι η τουριστική κίνηση στη χώρα είναι λογικό και αναμενόμενο να δώσει ώθηση στην κατανάλωση κυρίως στα νησιά, όχι όμως το ίδιο τα σούπερ μάρκετ στη Βόρεια Ελλάδα.

Επίσης, η πλειοψηφία των καταναλωτών περιορίζει πλέον την ποσότητα των αγαθών που βάζει στο περίφημο “καλάθι του νοικοκυριού”, ενώ παρατηρείται και πάλι μια στροφή σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Οι καταναλωτές

Σύμφωνα, μάλιστα, με στοιχεία του ΙΝΚΑ – Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας, που σύγκρινε τιμές σε 59 προϊόντα από τον Ιούνιο του 2021 στον Ιούνιο του 2022, καταγράφηκε αύξηση της τάξης του 30%. Μάλιστα, μόλις στο διάστημα μεταξύ φετινού Μαρτίου με Ιούνιο, είχαμε νέες αυξήσεις κατά 20%!

Πιο συγκεκριμένα, όπως επισημαίνεται, από τον Μάρτιο του 2021 έως τον αντίστοιχο μήνα του 2022 καταγράφηκε αύξηση της τάξεως του 30% στο κόστος ζωής μία τετραμελούς οικογένειας. Εάν δηλαδή χρειαζόταν 300 ευρώ το 2021, για τα ίδια πράγματα τον Μάρτιο του 2022 δαπάνησε 390 ευρώ ενώ σήμερα, μετά και τις νέες αυξήσεις θα χρειαστεί να ξοδέψει 450 ευρώ!