Ακίνητα σε… τροχιά μετρό – Πώς έχει αλλάξει ο χάρτης των ακινήτων στη Θεσσαλονίκη

Με αφορμή τον έναν χρόνο λειτουργίας του μέσου, το TheOpinion κάνει απολογισμό στο πώς επηρέασε τις τιμές των ακινήτων.

Ακίνητα σε… τροχιά μετρό – Πώς έχει αλλάξει ο χάρτης των ακινήτων στη Θεσσαλονίκη
ΑΕΡΟΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ(ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ)

Η λειτουργία του μετρό Θεσσαλονίκης έφερε τα πάνω κάτω τον χάρτη της αγοράς ακινήτων.  Οι πρώτες αυξήσεις δεν εμφανίστηκαν με την επίσημη έναρξη του έργου, αλλά ήδη από τη στιγμή που οι λαμαρίνες απομακρύνθηκαν από την Εγνατία. Με αφορμή τον έναν χρόνο λειτουργίας του μέσου, το TheOpinion κάνει απολογισμό στο πώς επηρέασε τις τιμές των ακινήτων.

Η αγορά αντέδρασε άμεσα, με τις τιμές ενοικίασης, τόσο οικιστικών όσο και επαγγελματικών χώρων, να καταγράφουν τεράστιες αυξήσεις.  Ενδεικτικό της κατάστασης ήταν πώς με την ανάκοινωση λειτουργίας του μετρό και το επίσημο χρονοδιάγραμμα  καταγράφηκαν αυξήσεις που άγγιξαν σχεδόν το 50%, όπως λένε μεσίτες στο TheOpinion.

Μετρό Θεσσαλονίκης: Οι βλάβες που θα μας μείνουν αξέχαστες και η… περιπέτεια των εισιτηρίων

Σύμφωνα με έρευνα της Cerved Property Services, που παρουσιάστηκε τον Φεβρουάριο σε συνέδριο του Συλλόγου Εκτιμητών Ελλάδος, η επίδραση του μετρό δεν ήταν ομοιόμορφη σε όλους τους κλάδους.

Στον κλάδο των γραφείων, όπου έτσι κι αλλιώς καταγραφόταν άνοδος τα τελευταία δύο χρόνια, η λειτουργία του μετρό επιτάχυνε τη δυναμική αυτή.

Στο κέντρο της πόλης και στην περιοχή του Βαρδάρη, τα μισθώματα σημείωσαν ακόμη μεγαλύτερη αύξηση.

Αντίστοιχα, σε ακίνητα που βρίσκονται έως 350 μέτρα από σταθμούς του μετρό, ιδιαίτερα στις οδούς Εγνατία, Ιωνος Δραγούμη, Ερμού και Βασιλέως Ηρακλείου, οι τιμές μισθωμάτων ανέβηκαν από 40% έως 58% την περίοδο 2020–2024.

Παράλληλα, τα πιο πρόσφατα στοιχεία της RE/MAX Ελλάς επιβεβαιώνουν την τάση: ο Δήμος Θεσσαλονίκης παραμένει στην κορυφή, με μέση τιμή ενοικίασης τα 9,3 ευρώ/τ.μ., ενώ ο νομός συνολικά κινείται γύρω στα 7,4 ευρώ/τ.μ.

Ανάμεσα στις ακριβότερες περιοχές συγκαταλέγονται:

  • Ιστορικό κέντρο: 11 €/τ.μ.
  • Παλιά Παραλία: 14 €/τ.μ. (η υψηλότερη τιμή στον νομό)
  • Νέα Παραλία: 9,5 €/τ.μ.
  • Άνω Πόλη: 9,4 €/τ.μ.
  • Καλαμαριά: 8,6 €/τ.μ.
  • Πανόραμα: 8,5 €/τ.μ.
  • Καραμπουρνάκι: 9,5 €/τ.μ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Οι βλάβες που θα μας μείνουν αξέχαστες και η… περιπέτεια των εισιτηρίων

Με το βλέμμα στην Καλαμαριά

Την ίδια ώρα, οι επιχειρηματίες της Καλαμαριάς παρακολουθούν με συγκρατημένη αισιοδοξία την επικείμενη επέκταση του μετρό προς την περιοχή. Με τα τελευταία χρόνια να χαρακτηρίζονται από αυξημένα «λουκέτα», η προοπτική της νέας γραμμής δημιουργεί ελπίδες για τόνωση της εμπορικής κίνησης. Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Καλαμαριάς, Σταύρος Κριτσιάνης, μιλώντας πρόσφατα στο TheOpinion, υπογράμμισε ότι οι αλλαγές που θα φέρει η επέκταση θα είναι σταδιακές αλλά ουσιαστικές. Όπως εξηγεί, περιοχές όπως η Κρήνη, που σήμερα απαιτούν τη χρήση αυτοκινήτου και πολύωρο ψάξιμο για πάρκινγκ, θα γίνουν πιο προσβάσιμες. «Οι κάτοικοι θα μπορούν να επισκέπτονται την περιοχή για καφέ ή φαγητό χωρίς ταλαιπωρία. Αυτό θα τονώσει την αγορά και θα δώσει ζωή στο παραλιακό μέτωπο», σημείωσε ο κ. Κριτσιάνης.

Προσδοκίες με μέτρο για το Μετρό από τους επιχειρηματίες της Καλαμαριάς