79Χ ΙΚΕΑ – Νέα Ελβετία: Μία γραμμή κρίσιμη για το Μετρό που δοκιμάζεται στις… καθυστερήσεις

Στον «ρυθμό» της κίνησης η γραμμή 79Χ ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες που η Θεσσαλονίκης – Μουδανιών «πλημμυρίζει».

79Χ ΙΚΕΑ – Νέα Ελβετία: Μία γραμμή κρίσιμη για το Μετρό που δοκιμάζεται στις… καθυστερήσεις
(ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ/ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ)

Αραιά δρομολόγια, μεγάλες καθυστερήσεις και χαμένες συνδέσεις ταλαιπωρούν όσους κινούνται με τη γραμμή 79Χ που συνδέει τον τερματικό σταθμό ΙΚΕΑ με τη Νέα Ελβετία – Τι σχολιάζει στο TheOpinion ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ.

Μεγάλη αναμονή στις στάσεις, δρομολόγια που δεν ακολουθούν επιμελώς το πρόγραμμα και καθυστερήσεις που γίνονται κανόνας. Αυτή είναι η εικόνα που περιγράφουν όσοι χρησιμοποιούν καθημερινά τη λεωφορειακή γραμμή 79Χ των ΚΤΕΛ Σερρών, η οποία συνδέει τον τερματικό σταθμό των λεωφορείων στο εμπορικό πάρκο της ΙΚΕΑ με τη Νέα Ελβετία, τον τερματικό σταθμό του μετρό Θεσσαλονίκης.

Πρόκειται στην ουσία για μια γραμμή που είναι κρίσιμη ακόμη και για το ίδιο το μετρό της Θεσσαλονίκης, αφού αποτελεί στην ουσία γραμμή μετεπιβίβασης, αφού συνδέει τον τερματικό σταθμό του ΙΚΕΑ όπου καταλήγουν πολλά λεωφορεία απο΄ τις ανατολικε΄ς περιοχές του νομού Θεσσαλονίκης με τον τερματικό του μετρό στη Νέα Ελβετία.

Η γραμμή, που εξυπηρετεί κυρίως κατοίκους και εργαζομένους της ανατολικής Θεσσαλονίκης, λειτουργεί μόνο με ένα όχημα σε κάθε διαδρομή από και προς το κάθε σημείο, ενώ τους καλοκαιρινούς μήνες «δοκιμάζεται» ακόμη περισσότερο.

«Αν ήμουν σίγουρη ότι τα δρομολόγια είναι πιο… σταθερά, τότε κάθε μέρα αντί να παίρνω λεωφορείο από το ΙΚΕΑ για να με πάει στο κέντρο στη δουλειά μου, σίγουρα θα έπαιρνα το 79Χ για το μετρό. Σαν και μένα είναι αρκετοί», λέει χαρακτηριστικά εργαζόμενη που κάνει καθημερινά το δρομολόγιο Νέα Μηχανιώνα – Θεσσαλονίκη.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η διαδρομή της περνά από την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης – Μουδανιών, όπου η κυκλοφορία προς τη Χαλκιδική, ειδικά τα Σαββατοκύριακα, συχνά «παγώνει» για χιλιόμετρα. Στο μποτιλιάρισμα εγκλωβίζονται και τα λεωφορεία, με αποτέλεσμα οι επιβάτες να περιμένουν πολύ περισσότερο από τον προβλεπόμενο χρόνο.

Κυρίως εργαζόμενοι είναι εκείνοι που τονίζουν στο TheOpinion πως η έλλειψη συνέπειας στο πρόγραμμα τις εργάσιμες μέρες δημιουργεί ανασφάλεια και ταλαιπωρία. Η αναμονή στις στάσεις, συχνά χωρίς επαρκή ενημέρωση για το πότε θα περάσει το επόμενο λεωφορείο, κάνει την εμπειρία ακόμη πιο δύσκολη.

Οι επιβάτες ζητούν λύσεις, όπως ενίσχυση της συχνότητας ή εναλλακτικές διαδρομές τις ώρες αιχμής. Μέχρι τότε, το 79Χ παραμένει για πολλούς μια μετακίνηση που απαιτεί υπομονή και…τύχη.

«Μετά το καλοκαίρι θα βελτιωθεί»

Μιλώντας στο TheOpinion ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας, τόνισε ότι «από τον Σεπτέμβριο έχουμε υπ’ όψη να κάνουμε αλλαγές καθώς θα έχουμε περισσότερους οδηγούς».

Όπως εξήγησε, γίνονται προσπάθειες για την πλήρη ανάταξη του στόλου των ΚΤΕΛ Σερρών καθώς και των πολλών παραλλαγών της λεωφορειακής γραμμής 36, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων κλιματισμού, των φωτιζόμενων πινακίδων και κυρίως της πύκνωσης των δρομολογίων.

Για τις καθυστερήσεις των δρομολογίων τόνισε ότι «η 79Χ έχει καθημερινά 30 συν 30 δρομολόγια για μετάβαση και επιστροφή» ενώ σχολίασε ότι «από την 1η Αυγούστου έως και χθες πραγματοποιήθηκαν 418 δρομολόγια, δηλαδή το 99,5% των προγραμματισμένων».

Παράλληλα, ανέφερε πως στα «σκαριά» βρίσκεται και μελέτη μέσω διαγωνισμού για την προμήθεια νέων οχημάτων για την ενίσχυση του στόλου των λεωφορείων της Θεσσαλονίκης, από τα οποία τα μισά αναμένεται να είναι ηλεκτροκίνητα.