«Ξεσπάθωσε» ο Βούγιας

Με αφορμή ερώτηση του βουλευτή Α' Θεσσαλονίκης της ΝΔ, Στράτου Σιμόπουλου.

«Ξεσπάθωσε» ο Βούγιας

Καθυστερούν τα καραβάκια στον Θερμαϊκό ή ακόμη και το τραμ την… επέκταση του Μετρό; Ή ακόμη και την ανάπλαση της στοάς του Αγίου Μηνά; 

Τη δική του απάντηση – σχόλιο καταθέτει στο δημόσιο διάλογο ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου, συγκοινωνιολόγος, πρώην υφυπουργός Μεταφορών, Σπύρος Βούγιας,  με αφορμή σχετική ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ, Στράτου Σιμόπουλου,

Ο κ. Σιμόπουλος τόνιζε στην ερώτησή του ότι «τις τελευταίες εβδομάδες στη δημοσιότητα της πόλης έχουν αναδειχθεί ως κύρια θέματα για τη Θεσσαλονίκη η δημιουργία γραμμής τραμ και η θαλάσσια συγκοινωνία, ενώ η στοά του Αγίου Μηνά συνεχίζει να είναι αναξιοποίητη». Πρόσθετε ότι σύμφωνα με δημοσιεύματα η κυβέρνηση εξετάζει τη χρηματοδότηση παράλληλης γραμμής τραμ ανταγωνιστικής του Μετρό, ενώ για τη θαλάσσια συγκοινωνία η «Εγνατία Οδός ΑΕ» θα αναλάβει την κατασκευή των επίγειων εγκαταστάσεων και από ευρωπαϊκά προγράμματα θα γίνει η χρηματοδότηση της προμήθειας από τους παρόχους ηλεκτροκίνητων πλοίων.

Με ανάρτηση με τίτλο «Αλλόκοτοι συνειρμοί, κακοπαιγμένο έργο (ή πώς τα καραβάκια καθυστερούν την επέκταση του Μετρό και τον Άγιο Μηνά!), ο Σπύρος Βούγιας αναρωτιέται πώς είναι δυνατόν οι προσπάθειες αυτές που η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης ανέλαβε να σχετίζονται με οποιονδήποτε τρόπο με την επέκταση του Μετρό στα δυτικά ή με την ανάπλαση της Αγίου Μηνά.

Κι αφού αναφέρεται στη σχετικά πρόσφατη επίσκεψη του δημάρχου Στέλιου Αγγελούδη στον Ελληνα επίτροπο, Απόστολο Τζιτζικώστα, για την εξεύρεση προ΄σθετων πόρων, ο κ. Βούγιας «αναμένει» μια μάλλον απογοητευτική απάντηση από τον αρμόδιο υφυπουργό…

Η ανάρτηση του Σπύρου Βούγια έχει ως εξής:

«ΑΛΛΟΚΟΤΟΙ ΣΥΝΕΙΡΜΟΙ, ΚΑΚΟΠΑΙΓΜΕΝΟ ΕΡΓΟ (Ή ΠΩΣ ΤΑ ΚΑΡΑΒΑΚΙΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΜΗΝΑ!) Η είδηση μοιάζει να ανήκει στη σφαίρα του παραλόγου: ο κατά τεκμήριο σοβαρός κυβερνητικός βουλευτής Στράτος Σιμόπουλος κατέθεσε ερώτηση-«πάσα» προς τον αρμόδιο υφυπουργό υποδομών, πολύ ανήσυχος για τις πρόσφατες πρωτοβουλίες του Δήμου Θεσσαλονίκης που έχουν στόχο την αναβάθμιση του επιπέδου βιώσιμης κινητικότητας στην πόλη.

Αλήθεια, πώς είναι δυνατόν οι προσπάθειες αυτές του Δήμου για εξεύρεση νέων πηγών χρηματοδότησης για το τραμ ή τη θαλάσσια συγκοινωνία να σχετίζονται με οποιονδήποτε τρόπο με την επέκταση του μετρό στις Δυτικές συνοικίες αλλά και με τη χρόνια καθυστέρηση (όπως αναφέρει στην ερώτησή του) της ανάπλασης της στοάς του Αγίου Μηνά;

Θεωρώ απίθανο να μην έμαθε πως ο Δήμαρχος Θεσσαλονίκης επισκέφθηκε πρόσφατα τον Έλληνα Επίτροπο Μεταφορών αναζητώντας πρόσθετους Ευρωπαϊκούς πόρους, για να μην επιβαρύνει τις δημόσιες επενδύσεις ή τις άλλες υπάρχουσες πηγές χρηματοδότησης που προορίζονται για τις «ιεραρχημένες προτεραιότητες της κυβέρνησης”.

Ούτε να μη κατάλαβε πως το προβλεπόμενο κόστος των 50-60 εκ. ευρώ για την αγορά ηλεκτρικών σκαφών αναζητείται από ειδικά περιβαλλοντικά προγράμματα που σε καμμία περίπτωση δεν θα μπορούσαν να κατευθυνθούν στο μετρό, αλλά και είναι ασήμαντα μπροστά στα δις που απαιτούνται για την αναγκαία επέκταση. Αποκλείεται, τέλος, να μην ξέρει πως το κόμιστρο για τη θαλάσσια συγκοινωνία δεν υπάρχει περίπτωση να επιδοτηθεί. Αξίζει να σημειωθεί οτι ο ίδιος συντόνισε πριν 12 χρόνια περίπου, ως ΓΓ του Υπουργείου Υποδομών, την ολοκλήρωση των μελετών εφαρμογής και αδειοδότησης για την κατασκευή των στάσεων της θαλάσσιας συγκοινωνίας.

Η δεύτερη πράξη αυτής της κακοπαιγμένης παράστασης θα ακολουθήσει σε λίγες μέρες με την απάντηση του συντοπίτη μας υφυπουργού, που κι αυτός με τη σειρά του θα βρει την ευκαιρία να «κατακεραυνώσει» για άλλη μια φορά τη δημοτική αρχή και τους αδιόρθωτους “αιθεροβάμονες” που με την επιμονή τους καθυστερούν αδικαιολόγητα την (μονοδιάστατη) ανάπτυξη. Αυτούς, που απλώς επιμένουν οτι μπορούν σε μια σύγχρονη πόλη σαν τη Θεσσαλονίκη να συνυπάρξουν όμορφα, μαζί με το μετρό, και άλλα συμπληρωματικά μέσα συλλογικής μεταφοράς.

Από μια άλλη σκοπιά πάντως, αυτό το οπισθοδρομικό θέατρο του πολιτικού παραλόγου σχετίζεται ίσως και με μια πρώιμη ανησυχία κάποιων για την έντονη δραστηριότητα και τις σημαντικές παρεμβάσεις της νέας δημοτικής αρχής και του δημάρχου, που ταράζουν τα βαλτωμένα νερά της πόλης και, όπως φαίνεται και τον ύπνο κάποιων από τους μεγαλόσχημους πολιτικούς της».