Η … ανάσα του νεοδημοκράτη, οι απορίες μιας ευχής, εφτά χρόνια χωρίς τρένο, οι ντροπές της ΕΛΑΣ και το «Κοζανίτικο Μπλοκ»

Γράφει ο παπα-Ράτσης

Η … ανάσα του νεοδημοκράτη, οι απορίες μιας ευχής, εφτά χρόνια χωρίς τρένο, οι ντροπές της ΕΛΑΣ και το «Κοζανίτικο Μπλοκ»

Σεβαστοί αδελφοί μου, σας χαιρετώ και ξεκινώ με γκρίνια:

Να είσαι νεοδημοκράτης τέκνον μου, να θέλεις να αγιάσεις αλλά να μην μπορείς. Τέτοιον αυτοπυροβολισμό σε κόμμα δεν έχει ματαδεί ο κόσμος. Τη μια με τα Τέμπη, την άλλη με τον ΟΠΕΚΕΠΕ, πρόσφατα με την Πλατεία Συντάγματος και τώρα με τα ΕΛΤΑ… Ο νεοδημοκράτης δεν μπορεί να πάρει ανάσα από τον ασφυκτικό κλοιό του  «επιτελικού κράτους» και κάνει συνεχώς τον σταυρό του, που Δόξα τον Θεό δεν αξιώθηκε η Αντιπολίτευση των ημερών μας, να έχει ένα σοβαρό κόμμα, ένα ρε φίλε,  για να γίνει τσουνάμι του ινδικού ωκεανού και παρανάλωμα του αγίου Βαρθολομαίου, βοήθειά μας…

Είπαμε πως έχει και μια δόση φιλελευθερισμού το κόμμα όμως ρε γκαρντάσι εδώ μιλάμε για τέτοιο όβερ ντόουζ που δεν παίζεται ούτε στο παράνομο στοίχημα της γειτονιάς. Και μπορεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης να «ακύρωσε» την τελευταία στιγμή την επίσκεψή στη Θράκη, λόγω υγείας όπως διέρρευσε, δεν συντρέχουν τέτοιοι λόγοι για τον Νίκο Ανδρουλάκη, ο οποίος φθάνει στον Έβρο σήμερα για να απευθύνει χαιρετισμό στην έναρξη του συνεδρίου της ΚΕΔΕ και  αύριο Παρασκευή 07 Νοεμβρίου για να περιοδεύσει, επισκεπτόμενος την αγορά του Σουφλίου και έχοντας συναντήσεις με πολίτες στην κεντρική πλατεία της πόλης, ενώ το απόγευμα θα βρεθεί στην Ορεστιάδα και θα μιλήσει μπροστά από τα νέα γραφεία του ΠΑΣΟΚ.

Βλέπετε, ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ έρχεται στον Έβρο χωρίς να φοβάται ότι μπορεί  «σκαλώσει» κάπου με εξαγριωμένους αγρότες, ούτε ανησυχεί για την οργή τους, οπότε ο δρόμος της περιοδείας είναι ανοικτός. Και της αερολογίας που είναι ανέξοδος, θα προσθέσω…

Θα μείνω για λίγο ακόμη στον Έβρο για να αναφερθώ στις αντιδράσεις που προκλήθηκαν σε τοπικό επίπεδο όταν αυτοδιοικητικός της περιοχής, προφανώς με το βλέμμα στους… ψήφους, ευχήθηκε «χρόνια Πολλά στους μειονοτικούς για τη δική τους γιορτή». Ποια ήταν η γιορτή; Ήταν η «Ημέρα Δημοκρατίας» (τουρκικά: Cumhuriyet Bayramı‎‎ Cumhuriyet Bayramı) που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 29 Οκτωβρίου 1923 και είναι η εθνική γιορτή της Τουρκίας καθώς τότε τιμάται η ανακήρυξη της Δημοκρατίας της Τουρκίας. Ευχήθηκε δηλαδή, ο συγκεκριμένος αυτοδιοικητικός, στους Έλληνες μουσουλμάνους της Θράκης, χρόνια πολλά για την εθνική επέτειο της Τουρκίας. Ήταν βιασύνη; Ήταν απροσεξία; Ήταν μια έλλειψη γνώσης; Ή μήπως ήταν απλά λαϊκισμός;

Περισσότερα από επτά χρόνια συμπληρώνονται από τότε που η Δράμα άκουσε για τελευταία φορά το σφύριγμα του τρένου και γενικά  Περιφέρεια της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, βιώνει μια παρατεταμένη σιδηροδρομική απομόνωση που προκαλεί έντονα ερωτηματικά και απογοήτευση. Θυμήθηκα να το επισημάνω αυτό διαβάζοντας για υπέροχο Μουσείο Τρένων, που δημιούργησε ο δραστήριος Σύλλογος Σιδηροδρομικών και Φίλων Σιδηροδρόμου Δράμας «Ήφαιστος». κρατώντας ζωντανή τη σιδηροδρομική κληρονομιά της πόλης.  Και για όσους δεν το γνωρίζουν, η Δράμα διέθετε κάποτε έναν από τους πλέον ενεργούς και λειτουργικούς σιδηροδρομικούς σταθμούς της Περιφέρειας. Εάν μάλιστα αναζητήσουμε κάτι σχετικό, στις δράσεις του once upon a time υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κυρίου Χρήστου Σταϊκούρα, θα εντοπίσουμε μια επίσκεψη που έκανε στη Δράμα ως υπουργός, διαβεβαιώνοντας (τότε) για την άμεση παροχή πιστώσεων προκειμένου να επαναλειτουργήσει ο σιδηροδρομικός σταθμός της πόλης. Τα γράφω όλα αυτά όχι επειδή υπάρχει ελπίδα για να ξανα-σφυρίξει το τραίνο στη Δράμα αλλά για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι.

Εμφανής είναι η παρουσία της FRONTEX και στην περιοχή του Κιλκίς όπου αναπόφευκτα οι αστυνομικοί από τα τοπικά Τμήματα της Ελληνικής Αστυνομίας, είδαν τα υπηρεσιακά οχήματα των ευρωπαίων συναδέλφων τους και ένιωσαν κυριολεκτικά ως «φτωχοί συγγενείς» κι ακόμη πιο κάτω. Ρώτησα να μάθω τι ακριβώς εννοούν και μου είπαν για κάτι περιπολικά αξίας πάνω- κάτω 70.000 ευρώ το καθένα (μάρκες δεν διαφημίζω αζημίωτα όμως εσείς αντιλαμβάνεστε περί τίνος πρόκειται). Κι από την άλλη, τα περιπολικά των αστυνομικών του Κιλκίς «είναι υπό διάλυση και με δυσκολία μπορούν να χαρακτηριστούν ασφαλή» όπως τονίζει η Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Κιλκίς σε σχετική ανακοίνωσή της. Στην ίδια ανακοίνωση γίνεται λόγος για «περιπολικά και δίκυκλα με εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, που κανονικά θα έπρεπε να έχουν ακινητοποιηθεί εδώ και καιρό, όμως εξακολουθούν να κινούνται στους δρόμους με σοβαρό κίνδυνο τόσο για το προσωπικό όσο και για τους πολίτες». Άσε που όπως φαίνεται ούτε για ανταλλακτικά και επισκευές δεν τους εγκρίνονται χρήματα, γι’ αυτό και οι  Έλληνες αστυνομικοί καταφεύγουν σε…  «χορηγίες» ιδιωτών όπως σημειώνουν χαρακτηριστικά, προκειμένου να διατηρήσουν «ζωντανά» τα υπηρεσιακά οχήματά τους,  τα οποία θα έπρεπε ήδη να έχουν αντικατασταθεί και να αποσυρθεί από την υπηρεσία. Δεν είναι σωστά πράγματα αυτά ή μάλλον, είναι ντροπής πράγματα αυτά…

Τα’ έχουνε βρει σε όλα, όπως μαθαίνω από Κοζάνη μεριά, η Άννα Διαμαντοπούλου και η «ηγέτης» του πράσινου λαού της περιοχής, ο Πάρις Κουκουλόπουλος, ο οποίος εκλέγεται βουλευτής στην εκλογική περιφέρεια της Κοζάνης, από το 2009 και δώθε. Οι δυο τους πλέον, λειτουργούν και ως…«Κοζανίτικο μπλοκ» αφού η Άννα Διαμαντοπούλου κατάγεται από την περιοχή κι αυτό δεν φαίνεται να αρέσει την πλευρά του Νίκου Ανδρουλάκη. Μια δυσαρέσκεια που ήδη έχει κυκλοφορήσει ως ψίθυρος στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας κι αυτός είναι ο λόγος που -όπως μαθαίνω και πάλι- ήδη έχουν πέσει εισηγήσεις στο τραπέζι του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, να προγραμματίσει άμεσα μια περιοδεία στη Δυτική Μακεδονία με επίκεντρο την Κοζάνη, προκειμένου να διασκεδάσει τις εντυπώσεις και κυρίως να διαψεύσει τους ψιθύρους που σέρνονται και κάνουν ακόμη πιο άσχημο το κλίμα για το Κίνημα στην περιοχή, πολύ πιο άσχημα κι από το μέσο όρο πολιτικής ασχήμιας που εμφανίζει στις πανελλαδικές δημοσκοπήσεις.

Ευλογείτε