Δημαρχιακές αγάπες, κομματικός σουρεαλισμός, και πολλά μπάζα από το FlyOver
Η δημοτική διοίκηση που αγαπά επιλεκτικά
Συζητήσεις έχει προκαλέσει σ’ όσους παρακολουθούν τα τεκταινόμενα σε δήμο της Θεσσαλονίκης, η αγάπη που δείχνει να ‘χει η διοίκηση του για συγκεκριμένη οικογένεια.
Αφορμή για τη συζήτηση, η πληρωμή ενταλμάτων που άρχισαν φέτος να πληρώνονται από τα δημοτικά ταμεία για δουλειά που ανέλαβε – και μάλιστα με απευθείας ανάθεση – στενή συγγενής του γενικού γραμματέα.
Η απευθείας ανάθεση αφορά έργο προβολής δράσεων του δήμου, και υπογράφηκε το Σεπτέμβριο του ‘23, με προϋπολογισμό 30.000 ευρώ (περίπου 37.000 ευρώ με τον ΦΠΑ). Η δουλειά ανατέθηκε σε επαγγελματία διαφημίστρια, που διατηρεί δικό της γραφείο.
Τα παραδοτέα της σύμβασης ήταν τα συνηθισμένα: ταυτότητα της καμπάνιας, δημιουργία διαφημιστικών σποτ, δημιουργία καμπάνιας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, δημιουργία αφισών και μακετών, προβολή στα ΜΜΕ αλλά και διοργάνωση σχετικών εκδηλώσεων.
Περίπου ένα χρόνο μετά την υπογραφή της απόφασης δημάρχου για την απευθείας ανάθεση, ήρθε η τοποθέτηση του πατέρα της διαφημίστριας στη θέση του γενικού γραμματέα του εν λόγω δήμου. Να πούμε εδώ ότι το ίδιο πρόσωπο σχετίστηκε με τον ίδιο δήμο και στο παρελθόν. Τα προβλεπόμενα εντάλματα άρχισαν να πληρώνονται φέτος και ορθώς, εφόσον η δουλειά έχει ολοκληρωθεί και τα παραδοτέα έχουν… παραδοθεί.
Ουδείς φυσικά ψέγει την επαγγελματία και τη δουλειά που κάνει. Πώς όμως να μη μουρμουρίζουν οι δημότες για επιλεκτική αδυναμία της… αειθαλούς διοίκησης του δήμου προς την ευρύτερη οικογένεια του νυν γενικού γραμματέα; Το’παμε και το ξαναλέμε: ό,τι είναι νόμιμο δε θεωρείται απαραίτητα και ηθικό.
Η Β’ Θεσσαλονίκης στο πιο σουρεάλ
Για το θέμα των γαλάζιων εσωκομματικών εκλογών γράψαμε και προχθές στο The Opinion.
Ειδικά όμως στη Β’ Θεσσαλονίκης αποφάσισαν το απόλυτο concept: εκλογές χωρίς εκλογές! Το Οργανωτικό, μετά από άπειρες οχλήσεις, ανακοίνωσε ότι όλοι οι υποψήφιοι θεωρούνται εκλεγμένοι. Υποψήφιοι για τη Β’ ΔΕΕΠ, σύνεδροι… όλα αυτόματα! Μόνο στο Δήμο Δέλτα θα στηθούν κάλπες, έτσι για το ξεκάρφωμα.
Κι ενώ το κόμμα στην περιοχή ξαναζεί το αγαπημένο του σπορ, την αποσυσπείρωση, ο Βελόπουλος κάνει βόλτες σαν να του ανήκει η Β’ Θεσσαλονίκης, με τη Λατινοπούλου να ‘ρχεται από πίσω.
Το πιο ωραίο; Ο “εκλεγμένος” πρόεδρος της Β’ ΔΕΕΠ δεν έχει πάρει ούτε ένα τηλέφωνο σε μέλη και προέδρους ΔΗΜΤΟ! Αυτούς δηλαδή που θα αποτελέσουν το όργανό του την επόμενη μέρα!
Με δυό λόγια: εκλογές χωρίς διαδικασία + πρόεδρος χωρίς επαφή με τα στελέχη του = οργάνωση αλλά χωρίς οργάνωση.
Πού πάν’ τα μπάζα ρε παιδιά;
Πάει τρέχοντας το fly over, και κόπηκε η γκρίνια των πρώτων μηνών. Βλέποντας την ασταμάτητη πρόοδο του έργου, οι οδηγοί υπομένουν το καθημερινό μποτιλιάρισμα πολύ πιο στωικά.
Στα πλαίσια του έργου έχουν αφαιρεθεί από τα πρανή τεραστιες ποσοτητες αδρανων. Μιλαμε για εκατονταδες χιλιαδες κυβικά μέτρα σκύρα, μερος των οποίων έχει ήδη σχηματισει ενα μικρο λοφο μεσα στο στρατόπεδο Καρατάσου. Την ίδια ώρα, άλλα σπάζονται και διαχωρίζονται σε διαφορα σημεια του εργοταξίου, δίπλα στο δρόμο. Μιλάμε για κανονικότατο οργανωμένο νταμάρι. Μιλάμε για πολλά μπάζα.
Γενικά τα μπάζα είναι θέμα, και μάλιστα ακριβούτσικο. Πρεπει να πληρώσεις αδρά για να τα φορτωσεις, για να τα μεταφέρεις και για να τα εναποθέσεις. Τέρμα τα παλιά τα μπερεκέτια, όταν πεταγόντουσαν σε χειμάρρους, παραλίες και υδροβιότοπους. Τώρα πια ακολουθείται ειδικη διαδικασια διαχείρισης.
Πού θα καταλήξουν λοιπόν όλα τα περισσευούμενα υλικά από το fly over; Καλή ερώτηση.
Όπως είπαμε, τα μπαζα είναι ακριβός μπελας. Ακριβός μπελας και για να τα βρεις, ειδικά όταν πρόκειται για τοσο τεραστιες ποσοτητες. Για να επεκταθεί η πιστα του “Μακεδονία” είχαν κουβαληθει αδρανή από την Πιερία, με μαούνες, επειδη τους έβγαινε πιο φτηνό. Στις παρυφες της Θεσσαλονίκης υπάρχουν δυο μεγαλα οργανωμενα λατομεια που λογικά μπορουν να αναλαβουν τη δουλεια, αλλά δεν θα το κανουν τζαμπα.
Συνεπώς, καποιοι πονηροί υποψιάζονται ότι για την επέκταση του Προβλήτα 6 στον ΟΛΘ, θα χρησιμοποιηθουν τα υλικά του fly over. Τις υποψίες ενισχυει το γεγονος οτι τα δύο πρότζεκτ έχουν τον ίδιο επικεφαλής, και ότι στις δύο κατασκευαστικές κοινοπραξίες συμμετεχει ο πιο δραστηριος από τους εθνικούς εργολάβους.
Εφόσον επαληθευθεί η θεωρία, θα έχουμε μείωση κόστους και για τα δύο έργα. Μείωση κόστους απομάκρυνσης υλικών για το flyover, μείωση κόστους αγοράς υλικών για τον Προβλήτα 6. Πολύ ευνοϊκή η σύμπτωση για τον τόσο δραστήριο εθνικό εργολάβο. Έτσι είναι όμως. Η επιτυχία θέλει και τύχη…