Η Θεσσαλονίκη που μας αξίζει

Αρθρογραφεί στο TheOpinion ο Διαμαντής Γκολιδάκης,  ειδικός καρδιολόγος  PhD,Msc Πολιτευτής ΝΔ Α Θεσσαλονίκης

Η Θεσσαλονίκη που μας αξίζει

Αρθρογραφεί στο TheOpinion ο Διαμαντής Γκολιδάκης,  ειδικός καρδιολόγος  PhD,Msc Πολιτευτής ΝΔ Α Θεσσαλονίκης

Τα τελευταία τρία χρόνια στη Θεσσαλονίκη γίνονται σημαντικά έργα που θα έπρεπε να είχαν υλοποιηθεί εδώ και πολλά χρόνια, ώστε η πόλη να αποκτήσει υποδομές και να γίνει η πρωταγωνίστρια των Βαλκανίων, όπως της αξίζει και όπως όλοι ονειρευόμαστε.

Τα προηγούμενα χρόνια ακούγαμε για την αναγκαιότητα των έργων, αλλά έργα δεν βλέπαμε. Αντίθετα βλέπαμε πρωθυπουργούς να εγκαινιάζουν μουσαμάδες προσβάλοντας ανερυθρίαστα τη νοημοσύνη των κατοίκων της πόλης. Οι ίδιοι άνθρωποι, λόγω των ιδεοληψιών τους, αποδιοργάνωσαν τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης αφήνοντας τους πολίτες στην κυριολεξία χωρίς μεταφορικό μέσο. Το πρόβλημα του ΟΑΣΘ γιγαντώθηκε και φτάσαμε στο σημείο να περνούν γεμάτα λεωφορεία ανά μία ώρα από τη στάση και να μην σταματούν…

Η σημερινή κυβέρνηση έχει βάλει προτεραιότητα τη Θεσσαλονίκη και αντί για μουσαμάδες υπάρχουν εργοτάξια και διαγωνισμοί. Ο πολίτης αυτής της πόλης είχε πάντοτε την αίσθηση του αδικημένου και εν μέρη είχε δίκιο, καθώς δεν είχε δει έργα, όπως η Αθήνα, ενώ είχε χορτάσει υποσχέσεις δίχως ουσία. Την ίδια στιγμή μικρές μειοψηφίες φρέναραν με άκαιρες δικαστικές προσφυγές έργα που είχαν ωριμάσει. Ετσι τα προβλήματα πολλαπλασιάζονταν και οι λύσεις δεν υπήρχαν, ενώ η ανεργία και το κυκλοφοριακό ήταν πρώτα στη λίστα των προβλημάτων

Aν η πανδημία δεν είχε κτυπήσει την παγκόσμια οικονομία και δεν επακολουθούσε ο εισαγόμενος πληθωρισμός εξαιτίας της κρίσης της Ουκρανίας η οικονομία της Ελλάδας με την κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη κυριολεκτικά θα είχε απογειωθεί. Παρόλα αυτά έγιναν και γίνονται σημαντικά βήματα. Η κυβέρνηση Μητσοτάκη από την πρώτη στιγμή έκανε τη χώρα φιλική στις επενδύσεις από το εξωτερικό και απλοποίησε τις διαδικασίες για επενδύσεις από το εσωτερικό. Μεγάλες εταιρείες, όπως η Pfizer, η Deloitte και η Cisco, επενδύουν στην πόλη και προσφέρουν θέσεις εργασίας με την ελπίδα να μπει  φρένο στο brain drain. Παράλληλα, δημιουργούνται πολλές start up επιχειρήσεις που ασχολούνται με την καινοτομία και μαζί με το ThessiNTEC καθιστούν την πόλη μας, πόλο έρευνας και τεχνολογίας.

Αναφορικά με το κυκλοφοριακό, η κυβέρνηση πέτυχε να βάλει τάξη στο χάος με τον ΟΑΣΘ και σήμερα κυκλοφορούν 500 λεωφορεία στο νομό, όπου πλέον και το ΚΤΕΛ εκτελεί αστικά δρομολόγια. Φυσικά, η κατάσταση ακόμα δεν έχει ομαλοποιηθεί πλήρως, αλλά έχει βελτιωθεί αισθητά.

Την ίδια στιγμή το μετρό ξέμπλεξε οριστικά από τις περιπέτειες που το είχαν βάλει οι προηγούμενες κυβερνήσεις και προχωρά με μεγάλη ταχύτητα για να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2023. Δεν φτάνει όμως μόνο το μετρό για να ανακουφιστεί η συγκοινωνιακή λειτουργία της πόλης. Για αυτό αποφασίστηκε και ήδη υπάρχει προσωρινός ανάδοχος για το flyover.

Φυσικά μια πόλη σαν τη Θεσσαλονίκη έχει πολλαπλές ανάγκες και χρειάζεται τις κατάλληλες υποδομές προκειμένου να ανταποκριθεί. Η επέκταση του αεροδρομίου, η λειτουργία του «Ασημένιου Βέλους», η σιδηροδρομική και οδική  σύνδεση του 6ου προβλήτα γίνονται όλα από αυτήν την κυβέρνηση. Βέβαια και η καθημερινότητα απασχολεί τους πολίτες και είναι ιδιαίτερα σημαντικό ότι δημιουργούνται δύο υπερσύγχρονα νοσοκομεία στη Θεσσαλονίκη, ένα παιδιατρικό στο Φίλυρο και ένα ογκολογικό στο στρατόπεδο Καρατάσιου.

Επιπλέον, η ασφάλεια απασχολεί τους πολίτες και οι γυναίκες και οι άνδρες της Αστυνομίας εκτελούν το καθήκον τους πραγματικά με αυταπάρνηση. Σίγουρα χρειάζονται ενίσχυση τα Αστυνομικά Τμήματα και το υπουργείο εργάζεται πάνω στο θέμα. Εκτός των άλλων, σημαντική φροντίδα δείχνει η κυβέρνηση και για τα αντιπλημμυρικά έργα, καθώς όλοι έχουμε αντιληφθεί πόσο γρήγορα μπορούν να δημιουργηθούν πλημμύρες λόγω της βροχής. Γι’ αυτό τον λόγο έχουν γίνει διαγωνισμοί για αντιπλημμυρικά έργα σε Λαχαναγορά και Καλαμαριά.

Για όλους εμάς που αποφασίσαμε να μην εγκαταλείψουμε την πόλη, αλλά να δημιουργήσουμε οικογένεια και να εργαστούμε, είναι εξαιρετικά σημαντικό να τη βλέπουμε να αλλάζει και να μετατρέπεται στη Θεσσαλονίκη που μας αξίζει. Φυσικά οι αλλαγές δεν γίνονται από τη μια μέρα στην άλλη. Το καλό όμως είναι ότι ξεκίνησαν και πρέπει να ολοκληρωθούν. Είμαστε πολύ κοντά στο να αποκτήσουμε την πόλη των ονείρων μας. Δεν θα αφήσουμε ιδεοληψίες και συμφέροντα να τα ματαιώσουν όλα αυτά. Η πόλη δεν αντέχει πλέον ούτε άλλα λάθη, ούτε άλλες παραλείψεις. Δεν ζητάει, αλλά απαιτεί τη συνέχιση και την ολοκλήρωση όλων αυτών των έργων.