Η ανανέωση του στόλου του ΟΑΣΘ συνεχίζεται
Αρθρογραφεί στο TheOpinion ο Κώστας Ταγγίρης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΘ.
Αρθρογραφεί στο TheOpinion ο Κώστας Ταγγίρης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΘ.
Το 2025, βρήκε τον ΟΑΣΘ ανανεωμένο. Ο σπουδαίος και ιστορικός Οργανισμός της Θεσσαλονίκης, μετά από πολλά χρόνια και πολλές περιπέτειες που πέρασε, πατάει πλέον γερά στα πόδια του και προσφέρει ποιοτικότερες συγκοινωνίες στους επιβάτες.
Το 2024 ήταν ένα καθοριστικό έτος για τον ΟΑΣΘ, ο οποίος από τη συρρίκνωση πέρασε στην ανάπτυξη, μια ανάπτυξη ορατή και μετρήσιμη, μια ανάπτυξη που την αντιλαμβάνονται οι πολίτες στην καθημερινότητά τους.
Συγκεκριμένα, ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, μετά από χρόνια, κυκλοφόρησε καινούρια λεωφορεία. Για πρώτη φορά στη μακρόχρονη ιστορία του Οργανισμού, δρομολογήθηκαν ηλεκτρικά λεωφορεία. 110 καινούρια, αθόρυβα, μηδενικών ρύπων, σύγχρονα λεωφορεία, εντάχθηκαν στον στόλο του ΟΑΣΘ και τον ανανέωσαν κατά το 1/3 του.
Μέσα στο 2024 ο Οργανισμός προχώρησε σε μια μεγάλη και σημαντική επένδυση, της τάξης των 10 εκ. ευρώ. Αναφέρομαι στον Σταθμό Φόρτισης Ηλεκτρικών Λεωφορείων ΟΑΣΘ στη Σταυρούπολη, μία σημαντική, σύγχρονη υποδομή, η οποία ολοκληρώθηκε σε χρόνο ρεκόρ. Στον Σταθμό μας, που είναι ο καλύτερος της Ευρώπης, φορτίζονται με απόλυτη ασφάλεια, σε καθημερινή βάση, τα ηλεκτρικά λεωφορεία μας.
Εκτός από τα παραπάνω, τη χρονιά που πέρασε ο ΟΑΣΘ ενισχύθηκε και με ανθρώπινο δυναμικό. Έπειτα από 12 χρόνια, ο Οργανισμός προχώρησε σε προσλήψεις 190 οδηγών, με οκτάμηνες συμβάσεις, οι οποίες ανανεώθηκαν ήδη δύο φορές. Νέοι οδηγοί έπιασαν… τιμόνι, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να κυκλοφορούν καθημερινά περισσότερα λεωφορεία.
Το 2024 κάναμε όμως και ένα σημαντικό βήμα για τη μείωση της εισιτηριοδιαφυγής, η οποία είχε πάρει μορφή μάστιγας. Εφαρμόσαμε σχέδιο δράσεων και, με συγκεκριμένα βήματα, καταφέραμε και μειώσαμε σημαντικά το φαινόμενο, κάτι το οποίο οδήγησε στην αύξηση των εσόδων του Οργανισμού.
Το 2025 ο ΟΑΣΘ θα διαθέτει ακόμα περισσότερα καινούρια λεωφορεία. Στα 110 ηλεκτρικά λεωφορεία προστίθενται σταδιακά, από το τέλος Φεβρουαρίου και μέχρι το τέλος Μαρτίου ακόμα 41 ολοκαίνουρια θερμικά λεωφορεία. Δηλαδή, τα 151 από τα περίπου 300 λεωφορεία που δρομολογεί ο Οργανισμός καθημερινά, αριθμός που αντιστοιχεί στο 50% του στόλου του, μέσα στις επόμενες εβδομάδες θα είναι ολοκαίνουρια.
Την ίδια ώρα, όμως, ανανεώνουμε ευρύτερα τον στόλο μας, καθώς αντικαθιστούμε παλιά λεωφορεία με νεότερα. Συγκεκριμένα, ο μέσος όρος ηλικίας των λεωφορείων που δρομολογούσαμε μέχρι πρότινος ήταν τα 14 έτη, ενώ ο μέσος όρος ηλικίας των λεωφορείων που δρομολογούμε από τις αρχές του έτους σταδιακά πέφτει στο μισό και συγκεκριμένα στα 7,3 έτη.
Δεν επαναπαυόμαστε και δεν σταματάμε να εργαζόμαστε για καλύτερες και ποιοτικότερες συγκοινωνίες. Καθώς το ιστορικό αμαξοστάσιο του Οργανισμού στον Φοίνικα κλείνει σιγά – σιγά τον κύκλο του, το επόμενο μεγάλο σχέδιο μας είναι η δημιουργία ενός νέου, σύγχρονου, «πράσινου» αμαξοστασίου, στην Ανατολική Θεσσαλονίκη. Για την επίτευξη του σχεδίου αυτού, που αποτελεί τον μεγάλο μας στόχο, εργαζόμαστε ήδη.
Στο μεταξύ, μπορούμε όλοι να απολαμβάνουμε τις ποιοτικές, αναβαθμισμένες υπηρεσίες του ΟΑΣΘ.