Φτάνει πια με τη διαχείριση της μιζέριας
* Του Γιώργου Δημαρέλου
Έχω διαβάσει πολλές απόψεις, ειδικών και μη, σχετικά με το κομφούζιο που προκάλεσαν οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην 26ης Οκτωβρίου. Άλλοι ισχυρίζονται ότι έπρεπε να παραμείνει η μονοδρόμηση ως είχε μέχρι την πρόσφατη αλλαγή. Άλλοι ισχυρίζονται ότι έπρεπε να αμφιδρομηθεί όχι μόνο η 26ης Οκτωβρίου, αλλά και η Δωδεκανήσου έτσι ώστε να επανέλθει η κατάσταση ως είχε πριν ξεκινήσουν οι εργασίες του Μετρό πριν 20 (!) περίπου χρόνια. Άλλοι ισχυρίζονται ότι παρά την αμφιδρόμηση της 26ης Οκτωβρίου, θα έπρεπε να διατηρηθεί η δυνατότητα να διασχίσει κάποιος την Εγνατίας και να μπει στην Λαγκαδά.
Εγώ αυτό που συμβαίνει, το αποκαλώ διαχείριση της μιζέριας αυτής της πόλης. Συγνώμη, δεν θα μπω σε λεπτομέρειες για το αν έπρεπε να μονοδρομήσουμε ή όχι κλπ. Δεν γίνεται να συνεχίζεται αυτός ο κατήφορος. Οι ελληνικές κυβερνήσεις που διαχειρίστηκαν το έργο από την αρχή της κατασκευής του Μετρό μέχρι και σήμερα, δηλαδή τα τρία μεγάλα κόμματα κατά κύριο λόγο, χρωστάνε πολύ περισσότερα στην πόλη από μια επίλυση του θέματος των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων πέριξ της πλατείας Δημοκρατίας. Η σημερινή κυβέρνηση, με την σύμφωνη γνώμη όλων των κοινοβουλευτικών κομμάτων, χρωστάει μια γενναία χρηματοδότηση που να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες απαιτήσεις της Θεσσαλονίκης για την επόμενη μέρα, όπου θα λειτουργεί το μετρό, στις ευρύτερες περιοχές γύρω από όλους τους σταθμούς.
Σε αυτή τη συζήτηση, ναι, είμαι διατεθειμένος να μπω. Πρέπει κάποια στιγμή να πούμε ένα «Φτάνει πια» στη διαχείριση της μιζέριας. Αυτό όμως πρέπει να το πει καταρχάς η ίδια η ηγεσία της πόλης. Και τέτοια πράγματα, προς Θεού, δεν μπορεί να τα περιμένει κανείς σήμερα από τη διοίκηση του Δήμου. Ειδικά για το μετρό.
* Ο Γιώργος Δημαρέλος είναι συγκοινωνιολόγος, πρώην αντιδήμαρχος στον Δήμο Θεσσαλονίκης.