Στη «μάχη» της Black Friday η αγορά της Θεσσαλονίκης για τόνωση του τζίρου

Στη «μάχη» της Black Friday η αγορά της Θεσσαλονίκης για τόνωση του τζίρου
(ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI)

Στη «μάχη» της Black Friday πέφτουν τα καταστήματα και επιχειρήσεις κ στη Θεσσαλονίκη, σε μία προσπάθεια τονωθεί ο τζίρος τους. Ήδη τα e-mails των καταναλωτών έχουν πάρει… «φωτιά» από τις προαναγγελίες των εκπτώσεων και προσφορών, ενώ σε βιτρίνες κάποιων καταστημάτων έχουν τοποθετηθεί δειλά δειλά τα ειδικά αυτοκόλλητα με τις προσφορές και τις εκπτώσεις.

Τα τελευταία χρόνια οι εκπτώσεις της Black Friday ξεκινούν σχεδόν από την αρχή του Νοεμβρίου, πολύ νωρίτερα από την καθιερωμένη ημερομηνία σε μία προσπάθεια των επιχειρήσεων να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό.

«Τα περισσότερα καταστήματα σε όλη τη χώρα και φυσικά και στη Θεσσαλονίκη ξεκινούν από πολύ νωρίτερα τις προσφορές, είναι κάτι που γίνεται από τα πρώτα σχεδόν χρόνια που ξεκίνησε η Black Friday, προσπαθώντας πάντα να προσελκύσουν το ενδιαφέρον του κόσμου. Καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου οι μικρές κυρίως επιχειρήσεις κάνουν εκπτώσεις και προσφορές στους πελάτες τους, οι μεγάλες επιχειρήσεις  από την άλλη πλευρά  που έχουν τη δυνατότητα καλύτερης οργάνωσης μπορεί να έχουν προπαραγγείλει περισσότερα προϊόντα τα οποία τα βάλουνε σε ακόμη καλύτερες τιμές», αναφέρει στο TheOpinion. ο αντιπρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Νίκος Ιωάννου.

«Ο καταναλωτής πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός και να έχει επιλέξει τα προϊόντα που θέλει να αγοράσει και να παρακολουθεί την εξέλιξη της τιμής τους», συμπληρώνει ο κ. Ιωάννου.

Μπορεί η Black Friday να δώσει «ανάσα» στην αγορά της Θεσσαλονίκης;

Οι έμποροι της Θεσσαλονίκης προσδοκούν μια πολυπόθητη «ανάσα» μετά από μήνες μειωμένης κατανάλωσης. «Εάν την Black Friday τη δούμε σαν ένα μαρκετίστικο εργαλείο είναι κάτι το οποίο με την επικοινωνιακή του διάσταση μπορεί να βοηθήσει την αγορά. Το στοίχημα είναι να μπορέσουν οι επιχειρήσεις να προσελκύσουν τους πελάτες ώστε επιλέξουν και αγοράσουν τα προϊόντα που είναι σε μία ειδική τιμή είναι πραγματικά μία καλή επιλογή για αγορά», εξηγεί ο κ. Ιωάννου.

Η αγοραστική δραστηριότητα

Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της έρευνας της ΕΥ Ελλάδος, σε συνεργασία με MRB και Choose Communications, για την αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών την περίοδο Black Friday και Cyber Monday. Σχεδόν δύο στους τρεις συμμετέχοντες (63%) δηλώνουν ότι σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν αγορές, αυξημένο ποσοστό σε σχέση με πέρυσι (50%).

Ισχυρότερη αγοραστική πρόθεση εμφανίζεται στην ηλικιακή ομάδα 30-39 ετών (76%), ενώ πέρυσι οι πιο πρόθυμοι ήταν οι 18-29. Αντίθετα, στην ομάδα 50-64 ετών μόνο το 50% σχεδιάζει αγορές. Σημαντικός παράγοντας θετικής πρόθεσης είναι η παρουσία παιδιών στην οικογένεια, με 77% των γονέων ανηλίκων να σκοπεύουν να αγοράσουν.

Οι καταναλωτές προσανατολίζονται κυρίως σε τεχνολογία και ηλεκτρονικές συσκευές (68%, 77% οι άνδρες) και ρούχα-αξεσουάρ (61%, 68% οι γυναίκες), ενώ μικρότερα ποσοστά αφορούν προϊόντα ομορφιάς (32%), είδη σπιτιού (26%), τρόφιμα-ποτά (11%) και εμπειρίες (9%).

Την ίδια στιγμή, οι έλεγχοι εντατικοποιούνται στην αγορά από το υπουργείο Ανάπτυξης προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι εκπτώσεις και οι προσφορές θα είναι πραγματικές και προς όφελος του καταναλωτή.

Πώς θα ψωνίσετε με ασφάλεια

Οι καταναλωτές χρειάζεται να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, κατά τη διάρκεια των αγορών τους την περίοδο της Black Friday προς αποφυγήν άσκοπων αγορών ή αγορών προϊόντων με πλασματικές εκπτώσεις.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή επισημαίνει ότι θα πρέπει να προσέχουμε τη διαθεσιμότητα των προϊόντων, καθώς κάποιες φορές, πίσω από μία πολύ χαμηλή τιμή κρύβεται ένας αρκετά μεγάλος χρόνος αναμονής για την παράδοση, που μπορεί να μην ικανοποιεί πάντοτε τις άμεσες ανάγκες μας. Επιβεβαιώνουμε την ορθότητα και εντιμότητα της προσφερόμενης εκπτωτικής τιμής: Ενίοτε, συμβαίνει οι εκπτώσεις να είναι πλασματικές και να μας ξεγελούν.

Παράλληλα, να εντοπίζουμε και συμβουλευόμαστε εργαλεία που είναι διαθέσιμα online και μας δείχνουν σε βάθος χρόνου την εξέλιξη των τιμών των προϊόντων που μας ενδιαφέρουν. Επίσης, σημειώνουμε τις τιμές των προϊόντων πριν και μετά την εφαρμογή τυχόν εκπτώσεων, ώστε να μπορούμε εύκολα να τις συγκρίνουμε εκ των υστέρων και να γνωρίζουμε έτσι εάν πράγματι υφίσταται και ποιο είναι το αληθινό οικονομικό μας όφελος.

Ο Συνήγορος του Καταναλωτή προειδοποιεί ότι, όταν αγοράζουμε εξ αποστάσεως, βεβαιωνόμαστε ότι στην ιστοσελίδα του εμπόρου αναγράφονται όλα τα κατά νόμο στοιχεία ταυτότητα. Για ακόμα μεγαλύτερη εξασφάλιση, αναζητούμε εάν παρέχονται επιπλέον ταυτοποιητικά στοιχεία, όπως αριθμός καταχώρησης στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο και ΑΦΜ. Εάν αγοράζουμε διαδικτυακά από τρίτες (εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης) χώρες, δεδομένου ότι η Black Friday είναι ένα διεθνές εκπτωτικό γεγονός, γνωρίζουμε καλά από πριν ότι τα εισαγόμενα προϊόντα επισείουν έξοδα εκτελωνισμού, τα οποία ενδέχεται να είναι πολλαπλάσια της αρχικής τιμής και να την επιβαρύνουν σημαντικά.

Φόβοι στην αγορά της Θεσσαλονίκης από τη διακοπή του μετρό