Με επιφύλαξη βλέπουν οι καταναλωτές τις μειώσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ

Με επιφύλαξη βλέπουν οι καταναλωτές τις μειώσεις τιμών στα σούπερ μάρκετ

Πάνω από 2.000 προϊόντα στα σούπερ μάρκετ εντάσσονται σε νέο πλαίσιο αναπροσαρμογών τιμών, στο πλαίσιο πρωτοβουλίας του Υπουργείου Ανάπτυξης σε συνεργασία με μεγάλες αλυσίδες λιανεμπορίου και προμηθευτές. Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του υπουργού Τάκη Θεοδωρικάκου, οι μειώσεις φτάνουν έως και το 20% σε κατηγορίες ειδών πρώτης ανάγκης, με στόχο – όπως αναφέρεται – τη στήριξη των νοικοκυριών απέναντι στις πιέσεις της ακρίβειας.

Οι μεγαλύτερες μειώσεις καταγράφονται σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τις οικονομικότερες επιλογές που διαθέτουν οι αλυσίδες. Στα κατεψυγμένα τρόφιμα, 46 κωδικοί εμφανίζουν μείωση έως 20%, ενώ στα αναψυκτικά 33 κωδικοί φθηναίνουν έως 18%. Ακολουθούν τα είδη προσωπικής υγιεινής, με 86 προϊόντα και μειώσεις έως 10%, καθώς και τα αλλαντικά, με 41 προϊόντα και αντίστοιχες μειώσεις. Στα είδη πρωινού έχουν καταγραφεί 37 μειώσεις έως 10%, ενώ στον καφέ οι τιμές έξι κωδικών υποχωρούν κατά περίπου 7%.

Από σήμερα οι μειώσεις 8% σε πάνω από 2.000 κωδικούς στα σούπερ μάρκετ (VIDEO)

Ωστόσο, οργανώσεις καταναλωτών εκφράζουν επιφυλάξεις για το κατά πόσο οι αλλαγές αυτές αποτυπώνονται στην καθημερινή δαπάνη των πολιτών.

«Οι υποτιθέμενες μειώσεις στα σούπερ μάρκετ δεν αντανακλούν την πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές στην καθημερινότητά τους. Πρόκειται για πλασματικές αλλαγές που αξιοποιούνται κυρίως επικοινωνιακά, ώστε να δημιουργηθεί η εντύπωση ότι πέφτουν οι τιμές. Δεν μπορούμε να μιλάμε για ουσιαστική ανακούφιση της τσέπης του πολίτη όταν δεν καταγράφονται μειώσεις σε βασικά αγαθά πρώτης ανάγκης, όπως το λάδι, τα γαλακτοκομικά και τα υπόλοιπα είδη διατροφής», αναφέρει πρόεδρος της ΙΝΚΑ Γενικής Ομοσπονδίας Καταναλωτών Ελλάδος, Γιώργος Λεχουρίτης μιλώντας στο TheOpinion.

Ο ίδιος επισημαίνει ότι οι μειώσεις επικεντρώνονται κυρίως στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αφήνοντας εκτός τα επώνυμα προϊόντα που βρίσκονται στο καλάθι των περισσότερων νοικοκυριών. Παράλληλα, κάνει λόγο για αυξήσεις σε άλλα είδη: «Το εβαπορέ γάλα έχει εκτοξευθεί από τα 7,60 στα 8,20 ευρώ μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα, κάτι που δείχνει ότι όχι μόνο δεν υπάρχει αποκλιμάκωση, αλλά αντιθέτως οι αυξήσεις συνεχίζονται ανεξέλεγκτα».

Σύμφωνα με τον κ. Λεχουρίτη, η οικονομική αντοχή των νοικοκυριών δοκιμάζεται. «Οι καταναλωτές έχουν φτάσει πλέον σε οριακό σημείο. Τα νοικοκυριά δυσκολεύονται να καλύψουν ακόμη και τις πιο στοιχειώδεις ανάγκες τους, ενώ η αγοραστική δύναμη μειώνεται διαρκώς». Τονίζει επίσης το φαινόμενο συρρίκνωσης των συσκευασιών χωρίς αντίστοιχη μείωση τιμής: «Ουσιαστικά, πληρώνουμε περισσότερο για μικρότερη ποσότητα, γεγονός που συνιστά μια σιωπηρή αλλά πολύ επιβαρυντική μορφή ακρίβειας», τονίζει.

«Η εικόνα αυτή δεν επιτρέπει πανηγυρισμούς. Αντί για πραγματικές μειώσεις, βλέπουμε κινήσεις βιτρίνας, ενώ οι τιμές στα βασικά προϊόντα παραμένουν υψηλές και η καθημερινότητα των πολιτών γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη», καταλήγει ο κ. Λεχουρίτης.