Έρευνα: Αυτό είναι το προφίλ ενός καταναλωτή κρέατος – Τι προτιμούν οι νέοι – Ποιες οι σύγχρονες τάσεις

Η έρευνα εξετάζει τις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών όσον αφορά την κατανάλωση κρέατος, αποκαλύπτοντας ισχυρή προτίμηση για τα κρεοπωλεία και το εγχώριο κρέας υψηλής ποιότητας.

Έρευνα: Αυτό είναι το προφίλ ενός καταναλωτή κρέατος – Τι προτιμούν οι νέοι – Ποιες οι σύγχρονες τάσεις
Πηγή: Pixabay

Ενδιαφέροντα αποτελέσματα από την έρευνα της Interview για λογαριασμό των εταιρειών Kasalias Food Industry Consultants και των Σωματείων Κρεοπωλών Ν. Θεσσαλονίκης και Ηρακλείου.

Η έρευνα εξετάζει τις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών όσον αφορά την κατανάλωση κρέατος, αποκαλύπτοντας ισχυρή προτίμηση για τα κρεοπωλεία και το εγχώριο κρέας υψηλής ποιότητας. Η μελέτη δείχνει ότι οι καταναλωτές αποφεύγουν τα έτοιμα ή κατεψυγμένα γεύματα κρέατος, ενώ σημαντικό ποσοστό προτιμά τις προσφορές.

Η έρευνα παρουσιάζει αναλυτικά στοιχεία για τις αγοραστικές συνήθειες, με έμφαση στις ηλικιακές ομάδες και τις προτιμήσεις όσον αφορά την ποιότητα και την προέλευση του κρέατος. Τέλος, αναλύονται οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες του πρωτογενούς τομέα.

ΠΡΟΦΙΛ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ

Ο Έλληνας καταναλωτής φαίνεται να:

• Είναι “κρεατοφάγος”, με προτίμηση στο κοτόπουλο

• Προτιμά το κρεοπωλείο της γειτονιάς του (“60,1% των ερωτώμενων”)

• Ενδιαφέρεται για την ποιότητα, αλλά δυσκολεύεται να την αναγνωρίσει

• Προτιμά τα εγχώρια κρέατα, αλλά είναι ανοιχτός σε εισαγόμενα υψηλότερης ποιότητας: “75,2% θα αγόραζε ένα κρέας με διαφορετική χώρα προέλευσης εάν υπήρχε η βεβαιότητα ότι είναι καλύτερο ποιοτικά”

• Ελκύεται από τις προσφορές (“54,4% θα αγόραζε κρέας που είναι σε προσφορά”)

• Δεν προτιμά το κρέας σε δισκάκι (“82,5% δεν το προτιμά ποτέ ή σπάνια”)

ΝΕΟΙ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ (18-35 ετών)

• Δεν αγοράζουν έτοιμα γεύματα κρέατος, ready to cook προϊόντα, ούτε κατεψυγμένα προϊόντα (“72,9% δεν αγοράζει ποτέ έτοιμα ψημένα γεύματα κρέατος”, “61,7% δεν αγοράζει ούτε προϊόντα κρέατος ready to cook, αλλά ούτε και κατεψυγμένα προϊόντα”)

• Είναι ευαισθητοποιημένοι ως προς την ποιότητα και θα προτιμούσαν κρέας από κατάστημα με πιστοποίηση ποιότητας (“72,9% θα αγόραζαν κρέας από κάποιο κατάστημα εάν ήταν πιστοποιημένο με κάποιο σύστημα ποιότητας”)

• Ενδιαφέρονται για την ευζωία των ζώων, τις συνθήκες εκτροφής, τις διατροφικές πληροφορίες και τις σημάνσεις

• Εμπιστεύονται το οικογενειακό τους περιβάλλον και τους φίλους για συνταγές μαγειρικής (“40,5% εμπιστεύονται το οικογενειακό περιβάλλον και τους φίλους”)

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Οι έρευνες αποτυπώνουν έναν καταναλωτή ενημερωμένο και απαιτητικό, με έμφαση στην ποιότητα, την ελληνική προέλευση και την ευζωία των ζώων. Η τάση αυτή είναι ιδιαίτερα έντονη στους νεότερους καταναλωτές, οι οποίοι επιπλέον δείχνουν μια προτίμηση για μαγειρεμένα φαγητά και μια τάση προς την αναζήτηση πληροφοριών για την προέλευση και την ποιότητα των προϊόντων.

Οι έρευνες αναδεικνύουν τόσο τις προκλήσεις όσο και τις ευκαιρίες που αντιμετωπίζει ο πρωτογενής τομέας. Η ανάγκη για ψηφιοποίηση, αναβάθμιση των παραγωγικών μονάδων και συνέργειες με τα διάφορα κανάλια διανομής (super markets, εστίαση, τουρισμός), φαίνεται να είναι κρίσιμη για την ανταγωνιστικότητα και την ανάπτυξη του κλάδου.