Ελληνικό γιαούρτι: Η εξαγωγική “έκρηξη” που γεμίζει ράφια σε όλο τον κόσμο

Το ελληνικό γιαούρτι αποδεικνύεται ο πιο απρόσμενος πρωταγωνιστής της εξαγωγικής κούρσας του 2025

Ελληνικό γιαούρτι: Η εξαγωγική “έκρηξη” που γεμίζει ράφια σε όλο τον κόσμο
ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ / EUROKINISSI

Το ελληνικό γιαούρτι αποδεικνύεται ο πιο απρόσμενος πρωταγωνιστής της εξαγωγικής κούρσας του 2025. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία, οι αποστολές του στο εξωτερικό αυξήθηκαν κατά 40,7% στο πρώτο πεντάμηνο του έτους σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

Η ζήτηση σε βασικές αγορές, από την Ευρώπη μέχρι τις ΗΠΑ και την Ασία, είναι τόσο έντονη που αρκετές βιομηχανίες τροφίμων δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στον ρυθμό των παραγγελιών. Ορισμένες εταιρείες αναγκάζονται να επεκτείνουν τις βάρδιες παραγωγής και να επενδύσουν σε νέες γραμμές συσκευασίας, προκειμένου να καλύψουν τα αυξημένα συμβόλαια που υπογράφονται μήνες πριν την παράδοση. Η αυξημένη ζήτηση συνοδεύεται και από διαφοροποίηση των προϊόντων, με την εισαγωγή νέων γεύσεων, βιολογικών επιλογών και προϊόντων χαμηλών λιπαρών που απευθύνονται σε ειδικές καταναλωτικές ομάδες.

Παράλληλα, οι συμφωνίες με μεγάλες αλυσίδες λιανικής στο εξωτερικό ενισχύουν την παρουσία του ελληνικού γιαουρτιού στα ράφια, δημιουργώντας ισχυρότερη αναγνωρισιμότητα του brand, ανοίγοντας δρόμο για ακόμη μεγαλύτερες παραγγελίες στο μέλλον. Η εκρηκτική ανάπτυξη όμως φέρνει ιδιαίτερες προκλήσεις, καθώς η ανάγκη για σταθερή τροφοδοσία υψηλής ποιότητας προϊόντος απαιτεί αυστηρό έλεγχο στην πρώτη ύλη και επαρκή οργάνωση της εφοδιαστικής αλυσίδας, προκειμένου να διασφαλίζεται ότι η φήμη του ελληνικού γιαουρτιού θα παραμείνει συνώνυμη με την αυθεντικότητα και την υπεροχή. Η εντυπωσιακή αυτή επίδοση δεν είναι μεμονωμένη. Αν αφαιρεθούν τα πετρελαιοειδή, οι συνολικές ελληνικές εξαγωγές σημείωσαν άνοδο 5,8% το ίδιο διάστημα, φτάνοντας τα 15,67 δισ. ευρώ από 14,81 δισ. ευρώ πέρυσι. Η τάση δείχνει ότι η ελληνική παραγωγή αποκτά δυναμική σε προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας, τα οποία μπορούν να σταθούν ανταγωνιστικά σε ώριμες διεθνείς αγορές.

Η φετινή εικόνα δείχνει ότι η Ελλάδα δεν χρειάζεται να βασίζεται αποκλειστικά σε παραδοσιακούς κλάδους ή σε ενεργειακές εξαγωγές για να πετυχαίνει υψηλές επιδόσεις. Προϊόντα με ισχυρή ταυτότητα και πιστή διεθνή πελατεία μπορούν να γίνουν ατμομηχανές ανάπτυξης. Το ελληνικό γιαούρτι απέδειξε ότι, όταν υπάρχει ποιότητα και αναγνωρισιμότητα, η αγορά ανταποκρίνεται με εντυπωσιακούς ρυθμούς. Το στοίχημα τώρα είναι να μετατραπεί η συγκυριακή έκρηξη ζήτησης σε σταθερή και μακροχρόνια εξαγωγική υπεροχή.