Cyber Monday: Τι να προσέξετε στις αγορές σας
Με αφορμή τις προσφορές στην αγορά λόγω της Cyber Monday, ο “Συνήγορος του Καταναλωτή” εφιστά την προσοχή στους καταναλωτές
Μετά την Black Friday σειρά έχει σήμερα, Δευτέρα, η Cyber Monday, που έχει καθιερωθεί ως μία από τις πιο σημαντικές ημέρες του χρόνου για διαδικτυακές αγορές. Πρόκειται για τη Δευτέρα που ακολουθεί μετά το Σαββατοκύριακο των Ευχαριστιών στις ΗΠΑ και τα τελευταία χρόνια ο «θεσμός» γνωρίζει όλο και περισσότερη αποδοχή και στη χώρα μας.
Με αφορμή τη Cuber Monday ο Συνήγορος του Καταναλωτή εφιστά την προσοχή στους πολίτες για παραπλανητικές εκπτώσεις και με σκοπό την καλύτερη ενημέρωση των καταναλωτών.
Cyber Monday: Τι πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές
Σύμφωνα με όσα αναφέρει ο “Συνήγορος του Καταναλωτή” στην επίσημη ανακοίνωσή του, οι καταναλωτές θα πρέπει να προσέξουν ιδιαιτέρως τα εξής:
- Ότι διατίθενται αναρτημένα στην ιστοσελίδα του καταστήματος πλήρη ταυτοποιητικά στοιχεία: Εταιρική επωνυμία, έδρα, ταχυδρομική και ηλεκτρονική (email) διεύθυνση, ΑΦΜ, τηλέφωνα επικοινωνίας (που θα πρέπει να είναι σταθερά και όχι κινητά), αριθμό καταχώρησης στο ΓΕΜΗ (τον οποίο οι καταναλωτές ενθαρρύνονται να επιβεβαιώνουν και οι ίδιοι, ανατρέχοντας στον σύνδεσμο: www.businessregistry.gr/publicity/index).
- Ότι παρέχεται ποικιλία εναλλακτικών τρόπων πληρωμής, συμπεριλαμβανόμενης της χρήσης ηλεκτρονικών μέσων, και όχι μόνο η αντικαταβολή ή η τραπεζική κατάθεση σε λογαριασμό. Ειδικά η τραπεζική κατάθεση, εάν εμφανίζεται ως αποκλειστικός τρόπος πληρωμής και εάν, ταυτόχρονα, απαιτείται από τον έμπορο η προεξόφληση όλου του ποσού της αγοράς, θα πρέπει να προβληματίζει ιδιαιτέρως τους καταναλωτές και να τους καθιστά εξαιρετικά διστακτικούς.
- Ότι παρέχεται η δυνατότητα της εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών, καθώς και, σε ευδιάκριτο σημείο της ιστοσελίδας του εμπόρου, το link προς τη σχετική Ηλεκτρονική Πλατφόρμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το οποίο οι καταναλωτές θα πρέπει να ελέγχουν από πριν ότι είναι ενεργό και ότι παραπέμπει στη σωστή υπερσύνδεση.
- Ότι δεν εντοπίζεται μεγάλος αριθμός ορθογραφικών και γραμματικών-συντακτικών λαθών σε σημαντικά κείμενα της ιστοσελίδας του εμπόρου (πχ στις περιγραφές των προϊόντων, στους όρους χρήσης ή στην πολιτική προσωπικών δεδομένων), τα οποία είναι ένδειξη προχειρότητας, αλλά και δόλιων προθέσεων και θα πρέπει, συνεπώς, να αποτρέπουν τους καταναλωτές από την πραγματοποίηση μιας συναλλαγής, που ίσως εκ των υστέρων αποβεί επιζήμια.