Κύριε Δήμαρχε μαζέψτε τα πατίνια -τουλάχιστον- γύρω από τα νοσοκομεία!

Κάτι πρέπει να γίνει για την εφαρμογή των αποφάσεων διότι δεν γίνεται να "παλεύουμε" ακόμη και για την... πρόσβαση

Κύριε Δήμαρχε μαζέψτε τα πατίνια -τουλάχιστον- γύρω από τα νοσοκομεία!
ΦΩΤΟ ΣΑΒΒΑΣ ΑΥΓΗΤΙΔΗΣ / ΕΞΩ ΑΠΌ ΤΟ ΙΠΠΟΚΡΑΤΕΙΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ / ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2025

“Όσα εντοπίζονται εκτός καθορισμένων σημείων, θα απομακρύνονται ενώ οι εταιρείες που τα διαχειρίζονται από αυτό τον μήνα πληρώνουν πρόστιμο 150 ευρώ αν δεν τα μαζεύουν άμεσα…”

Τελικά οι καλές προθέσεις του Δήμου Θεσσαλονίκης δεν φτάνουν για να μπει μια τάξη στα πατίνια τα οποία παρά τις κανονιστικές πράξεις και το νέο ΚΟΚ ακομη εμποδίζουν και δυσκολεύουν τις ζωές ατόμων με κινητικά προβλήματα έξω από νοσοκομεία, όπως πχ στο Ιπποκράτειο (βλ φωτο)

Όταν λέμε… άμεσα τι εννοούμε;

Να θυμίσουμε ότι αποφασίστηκε και τέθηκε σε εφαρμογή ένα σύστημα 75 οργανωμένων θέσεων στάθμευσης, όπου οι χρήστες θα μπορούν να παραλαμβάνουν και να αφήνουν τα πατίνια τους. Κι όσα οχήματα εντοπίζονται εκτός αυτών των καθορισμένων σημείων, θα απομακρύνονται άμεσα, τουλάχιστον σύμφωνα με τις καλές προθέσεις που λέγαμε, ενώ οι εταιρείες που τα διαχειρίζονται θα πληρώνουν πρόστιμο 150 ευρώ αν δεν το κάνουν. Σύμφωνα δε με τις αποφάσεις της διοίκησης Αγγελούδη έχει περιοριστεί ο συνολικός αριθμός των πατινιών που κυκλοφορούν στην πόλη ενώ ορίζονται αυστηρά όρια ταχύτητας σε πεζόδρομους και στην παραλία. Η κατάσταση σαφώς φαίνεται βελτιωμένη συγκριτικά με τη χαοτική κατάσταση που επικρατούσε το πρώτο τετράμηνο του χρόνου με παραβάσεις παντός είδους και πάμπολα ατυχήματα, όμως υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος για την εφαρμογή των μέτρων.

Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα 

Η  κανονιστική ρύθμιση για τα ηλεκτρικά πατίνια, που θεωρούνται Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (ή ΕΠΗΟ) εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο Θεσσαλονίκης στις 10 Μαρτίου 2025 (με ΑΔΑ 60Ζ1ΩΡ5-ΟΗΡ|) και από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας-Θράκης, βασιζόμενη στον εθνικό νόμο 4784 του 2021 με έμφαση στην ασφάλεια, την τάξη και τη βιώσιμη κινητικότητα ειδικά στην παραλιακή ζώνη, ενώ οι εντατικοί έλεγχοι ξεκίνησαν τον Σεπτέμβριο και τα πρώτα πρόστιμα είχε ανακοινωθεί ότι επιβάλλονται από τις αρχές Οκτωβρίου. Από τα βασικά σημεία της ρύθμισης ξεχωρίζουν τα χαμηλά όρια ταχύτητας με αυτόματους κόφτες ταχύτητας ενσωματωμένους στις εφαρμογές των εταιρειών ενοικίασης.

Οχι σε στενά πεζοδρόμια!

Ως προς τους χώρους κυκλοφορίας επιτρέπονται αποκλειστικά σε ποδηλατοδρόμους, στη δεξιά λωρίδα οδοστρωμάτων και σε πεζοδρόμια πλάτους άνω των 1,5 μέτρων, ενώ απαγορεύονται αυστηρά σε στενά πεζοδρόμια, διαβάσεις πεζών, στάσεις μέσων μαζικής μεταφοράς, πλατείες, πάρκα και ράμπες για άτομα με αναπηρία, και για τη στάθμευση προβλέπονται ορισμένα σημεία αποκλειστικά εντός του καθορισμένου νόμιμου ποδηλατόδρομου με περιορισμένες θέσεις κυρίως στην παραλιακή ζώνη, απαγορεύοντας εντελώς τη στάθμευση σε πεζοδρόμια, εισόδους κτιρίων, ράμπες και άλλους δημόσιους χώρους, με υποχρέωση των εταιρειών να απομακρύνουν τα μη σωστά σταθμευμένα πατίνια άμεσα (που αυτό σημαίνει το πολύ σε δύο ώρες)

Δεδεομένα ελέγχου στο Δήμο;

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά απαιτούν υποχρεωτικά φώτα εμπρός και πίσω, φρένα, κουδούνι, λογότυπο της εταιρείας και QR code για την εφαρμογή, μαζί με ασφάλιση και τακτική συντήρηση από τους παρόχους, και όσον αφορά την ηλικία και την ασφάλεια η χρήση επιτρέπεται από τα 16 έτη και άνω με συγκατάθεση γονέων για ανηλίκους. Η χρήση κράνους συνιστάται έντονα, και για τις παραβάσεις προβλέπονται πρόστιμα 80 ευρώ για στάθμευση εκτός ορίων και 150 ευρώ μαζί με κατάσχεση για επαναλαμβανόμενες παραβάσεις, με τις εταιρείες κοινής χρήσης, τέσσερις εκ των οποίων είναι ενεργές στη Θεσσαλονίκη, να υποχρεούνται να παρέχουν δεδομένα ελέγχου στον Δήμο και να καλύπτουν τα κόστη αφαίρεσης οχημάτων, καθιστώντας αυτή τη ρύθμιση την πιο πρόσφατη και εξειδικευμένη τοπική εφαρμογή του εθνικού πλαισίου για να εξασφαλιστεί ασφαλής και οργανωμένη χρήση των πατινιών στην πόλη…

Δείτε εδώ την κανονιστική: https://thessaloniki.gr/wp-content/uploads/2025/06/20250085-60%CE%B61%CF%89%CF%815-%CE%BF%CE%B7%CF%81.pdf