TikTok: Αφαιρούνται δημοφιλή τραγούδια – «Κόντρα» με τη Universal Music

Τα βίντεο με τραγούδια που ανήκουν στην UMG θα τεθούν σε σίγαση και οι χρήστες θα έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν ένα νέο τραγούδι για το περιεχόμενό τους.

TikTok: Αφαιρούνται δημοφιλή τραγούδια – «Κόντρα» με τη Universal Music
Πηγή: Pixabay

Η Universal Music Group NV (UMG), η μεγαλύτερη δισκογραφική εταιρεία στον κόσμο, έχει αρχίσει να αποσύρει τη μουσική των καλλιτεχνών της από το TikTok αφού οι διαπραγματεύσεις για τη σύμβαση μεταξύ των δύο εταιρειών απέτυχαν να καταλήξουν σε νέα συμφωνία αδειοδότησης.

Τα βίντεο με τραγούδια που ανήκουν στην UMG θα τεθούν σε σίγαση και οι χρήστες θα έχουν το δικαίωμα να επιλέξουν ένα νέο τραγούδι για το περιεχόμενό τους.

Αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες του TikTok, από τους οποίους υπάρχουν περισσότεροι από ένα δισεκατομμύριο, θα πρέπει να βρουν εναλλακτικές σε τραγούδια δημοφιλών καλλιτεχνών όπως η Taylor Swift, ο Drake και ο Bob Dylan.

Η UMG καταργεί τραγούδια από την εφαρμογή βίντεο σύντομης μορφής που ανήκει στην ByteDance Ltd μετά από μήνες άκαρπων διαπραγματεύσεων. Οι συζητήσεις κατέρρευσαν κατά τη διάρκεια μιας από τις πιο πολυσύχναστες εβδομάδες στο ημερολόγιο της μουσικής βιομηχανίας, όταν όλες οι δισκογραφικές και οι εταιρείες διανομής κατεβαίνουν στο Λος Άντζελες για τα βραβεία Grammy.

Το TikTok έχει εξελιχθεί σε μια από τις πιο ισχυρές δυνάμεις στη μουσική βιομηχανία τα τελευταία χρόνια. Είναι μία από τις λίγες εταιρείες που έχουν τη δυνατότητα να κάνουν τα τραγούδια να γίνονται viral και οι δισκογραφικές βασίζονται στην εφαρμογή για να εντοπίσουν νέους καλλιτέχνες και να προωθήσουν τη δουλειά τους. Το TikTok έχει υποστηρίξει ότι βοηθά τους καλλιτέχνες να προσεγγίσουν ένα τεράστιο κοινό και χρησιμεύει ως όχημα ανακάλυψης για το ταλέντο τους.

Αλλά οι μουσικές εταιρείες παραπονούνται εδώ και καιρό ότι η πλατφόρμα δεν αποζημιώνει τους καλλιτέχνες δίκαια για τη δουλειά τους. Ενώ η ByteDance δημιούργησε πωλήσεις άνω των 110 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ (RM520,25 δισεκατομμύρια) πέρυσι, τα έσοδα από το TikTok αντιστοιχούσαν μόνο στο 1% του συνόλου της UMG, δήλωσε ο μουσικός εκδότης.

Το 2022, οι δισκογραφικές άρχισαν να πιέζουν την εταιρεία να μοιραστεί τον πλούτο με τους κατόχους δικαιωμάτων. Όταν η ByteDance προσπάθησε να επεκτείνει την υπηρεσία ροής μουσικής Resso σε νέες περιοχές εκείνη τη χρονιά, η Sony Music Entertainment Inc απέσυρε προσωρινά τη μουσική της από την υπηρεσία. Στη συνέχεια, η Resso κατάργησε το δωρεάν επίπεδο του και μετονομάστηκε σε TikTok Music. Τον Φεβρουάριο του περασμένου έτους, οι εταιρείες ανησύχησαν ιδιαίτερα επειδή το TikTok είχε αρχίσει να περιορίζει τον αριθμό των τραγουδιών που μπορούσαν να επιλέξουν οι χρήστες στην Αυστραλία για τα βίντεο τους. Οι δισκογραφικές το θεώρησαν ως έναν τρόπο δοκιμής της αξίας της μουσικής στην υπηρεσία και του τρόπου με τον οποίο η χρήση της επηρεάζει τη συμπεριφορά των χρηστών – ένα σημείο δεδομένων που θα γινόταν σημαντικό στις διαπραγματεύσεις για συμβόλαια.

Το TikTok, το οποίο επιτρέπει στους χρήστες να επιλέγουν από αδειοδοτημένη μουσική έως σάουντρακ κλιπ σύντομης μορφής, θεωρεί τον εαυτό του ως ένα ανεκτίμητο εργαλείο προώθησης που οδηγεί στην ανακάλυψη νέων καλλιτεχνών και στην αγορά μουσικής. Σε αντίθεση με την Spotify Technology SA, δεν επιτρέπει στους ακροατές να παίζουν ολόκληρα τραγούδια.

Οι δισκογραφικές έχουν έρθει σε σύγκρουση με σχεδόν κάθε μεγάλο διαδικτυακό διανομέα μουσικής τα τελευταία χρόνια, αλλά σπάνια ζήτησαν να αφαιρεθεί η μουσική τους. Οι δύο άλλες μεγάλες δισκογραφικές εταιρείες, η Warner Music Group Corp και η Sony Music, έχουν συνάψει νέες συμφωνίες αδειοδότησης με την TikTok. Η Warner Music Group όντως απομάκρυνε τη μουσική της από το YouTube της Alphabet Inc το 2008, για να καταλήξει σε συμφωνία εννέα μήνες αργότερα.

Η UMG δημοσιοποίησε τη διαφωνία της με το TikTok την Τρίτη, όταν δημοσίευσε μια ανοιχτή επιστολή. Η εταιρεία είπε ότι οι συνομιλίες μεταξύ των δύο σταμάτησαν για την κατάλληλη αποζημίωση για τους καλλιτέχνες και τους τραγουδοποιούς, την προστασία από τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης και την ασφάλεια στο διαδίκτυο για τους χρήστες του TikTok.

Σε απάντηση, το TikTok εξέδωσε τη δική του δήλωση λέγοντας ότι η UMG είχε θέσει «τη δική της απληστία πάνω από τα συμφέροντα των καλλιτεχνών και των τραγουδοποιών τους».