Γιατί ο κόσμος άφησε το Survivor και πήγε στο Masterchef

Η μάχη της τηλεθέασης με τα ριάλιτι της νέας σεζόν στο Prime time.

Γιατί ο κόσμος άφησε το Survivor και πήγε στο Masterchef

Φέτος το Survivor κάνει μια αδύναμη αρχή και αυτό αποδεικνύετε και με την είσοδο της μυθοπλασίας και κυρίως του Masterchef. Το κοινό δείχνει ξεκάθαρα τις προτιμήσεις του μέσα από την τηλεθέαση αλλά και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. 

 

Το κύκνειο άσμα του ριάλιτι επιβίωσης άρχισε να γίνεται εμφανές από το περσινό All Star και τα πολύ χαμηλά νούμερα τηλεθέασης σε σχέση με τις σεζόν 2017 και 2021. Η παραγωγή ενώ ένωσε με κάποιον τρόπο τα στοιχεία και μερικούς παίκτες που κράτησαν υψηλή την τηλεθέαση, δεν κατάφερε να δει τα αποτελέσματα που ήθελε. Είναι λογικό οι ιθύνοντες να αποζητούν ικανοποιητικά νούμερα για μία τόσο ακριβή παραγωγή και να κάνουν ότι μπορούν για να πετύχουν τον στόχο τους. Μεγάλο ρόλο παίζει η κυριαρχία της μυθοπλασίας και η αποστροφή τοι κοινού από τα ριάλιτι. Κύριος αντίπαλος του Survivor πέρσυ ήταν ο «Σασμός». Ακόμα και στον τελικό τα δύο προγράμματα κονταροχτυπήθηκαν αφήνοντας το ριάλιτι ηττημένο.

Η αδύναμη παρουσία του Survivor συνεχίζεται και φέτος πριν καν μπουν στην μάχη οι σειρές και το Masterchef. Παρόλο που ήταν σχεδόν μόνο του στην Prime Time συγκέντρωσε μόνο 24,3% ενώ οι παλαιοτερες πρεμιέρες άγγιζαν το 40%. Αρκετοί χρήστες του «X» δεν φάνηκε να εντυπωσιάστηκαν με τον νέο κύκλο του ριάλιτι, μένοντας αρκετά απογοητευμένοι.

Το ριάλιτι χάνει την σύνδεση του με το κοινό και αυτό φαίνεται στα νούμερα και στις αντιδράσεις στα κοινωνικά δίκτυα. Σε αυτό ευθύνεται ο νέος κανόνας της παραγωγής για την αποχωρήσεις. Οι παίκτες συνεχίζουν να ψηφίζουν κανονικά τους συμπαίκτες που θέλουν να αποχωρήσουν. Ο τέταρτος υποψήφιος δεν βγαίνει από ψηφοφορία αλλά από τον πιο δυνατό παίκτη της εβδομάδας, ο οποίος μπορεί να επιλέξει είτε άτομο από την ομάδα του είτε από την αντίπαλη ομάδα. Πλέον, όμως οι υποψήφιοι για αποχώρηση δεν θα σώζονται από την ψηφοφορία του κοινού αλλά από έναν αγώνα που θα καθορίζει τον παίκτη που θα φεύγει από το παιχνίδι. Η απώλεια ελέγχου του κοινού και η μηδαμινή συμμετοχή του στο project και η κυριαρχία των αγωνισμάτων δεν φαίνεται να βοηθούν το παιχνίδι και το κοινό δυσανασχετεί με τα πολύωρα επεισόδια.

Η είσοδος του Masterchef

Με την πρεμιέρα του ριάλιτι μαγειρικής, το Survivor δέχθηκε μεγάλο πλήγμα. Στην πρεμιέρα του το  Mastechef κατάφερε να συγκεντρώσει 21,3% στο δυναμικό κοινό και 14% στο γενικό σύνολο, ενώ το ριάλιτι επιβίωσης 12,1% και 14,6% αντίστοιχα, την Δευτέρα 15/1. Ο κόσμος φαίνεται να ψηφίζει τους μαγειρικούς αγώνες και όχι τόσο αυτούς στον Άγιο Δομίνικο. Η υπεροχή του ριάλιτι του Star συνέχισε και την Τρίτη 16/1 με  19,3% ενώ το Survivor τερμάτισε με  13,9%.

Το όχι και τόσο μυστικό συστατικό του Masterchef, η κριτική επιτροπή, που κερδίζει το κοινό όλο και περισσότερο. Έχουν αγαπηθεί τόσο που αρκετοί παίκτες δεν κρύβουν ότι δηλώνουν συμμετοχή ώστε να τους γνωρίσουν από κοντά. Σίγουρα το κανάλι ψάχνει ιδιαίτερες προσωπικότητες ώστε να υπάρχουν και λίγες εντάσεις αλλά η τριάδα με τους Σωτήρη Κοντιζά, Πάνο Ιωαννίδη και Λεωνίδα Κουτσόπουλο, δείχνουν κάθε χρόνο πως η χημεία τους είναι ακαταμάχητη. Οι viral ατάκες, το έξυπνο χιούμορ, η σκληρή αλλά σωστή και εμπεριστατωμένη κριτική και  η μαεστρία στην διαχείριση  του project δείχνουν ότι δεν είναι πλέον μάγειρες αλλά πετυχημένοι παρουσιαστές.

Το Masterchef βγάζει μια ζεστασιά και πλησιάζει τον τηλεθεατή περισσότερο από ότι το απρόσωπο Survivor. Η σταθερή τριάδα των κριτών κρατάει το κοινό ενώ ο νέος κανόνας στο ριάλιτι επιβίωσης και οι αρκετά διαβασμένοι  παίκτες  το απομάκρυνε. Αναμένεται να δούμε μια χρονιά με ανατροπές και δύσκολες μάχες ανάμεσα σε ριάλιτι και σε μυθοπλασία.