Τι γίνεται με το νέο AI trend με τις κούκλες του εαυτού μας που έχουν γεμίσει το feed μας (VIDEO)
Τι φάση με το νέο trend AI που κατακλύζει τα social media;
Αφού τελείωσε το hype με το ai trend με το studio ghibli και όλες τις φωτογραφίες που είδαμε και στο Instagram και στο Facebook με τους πάντες και τα πάντα να μετατρέπονται σε καρτούν ήρθε και νέο trend.
Πλέον το AI χρησιμοποιείται για να δούμε τον εαυτό μας σαν κούκλα limited edition, δηλαδή μινιατούρες ανθρώπων μέσα σε διάφανες συσκευασίες, όπως αυτές των action figures που περιβάλλονται από αντικείμενα που ορίζουν τη φάση τους. Μερικά είναι πετυχημένα, τρυφερά άλλες και μερικές φορές είναι λίγο cringe, όμως είναι σχεδόν παντού.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Πως να το φτιάξεις
Αν θες να συμμετάσχεις και εσύ σε αυτήν τη φρενίτιδα πρέπει να πας στο ChatGPT ή άλλα AI image tools και να ζητήσεις να σου δημιουργήσουν «action figure starter packs» για τον εαυτό τους ή στερεοτυπικούς χαρακτήρες της καθημερινής ζωής. Δίνεις ένα prompt τύπου «Δημιούργησε μια φωτορεαλιστική φιγούρα-παιχνίδι μιας 25χρονης που είναι δασκάλα, φοράει πάντα μαύρα ρούχα, πίνει πολύ καφέ και είναι όλη την ώρα στο TikTok, για παράδειγμα. Δείξε αντικείμενα γύρω της που να αντικατοπτρίζουν αυτό το lifestyle» και… voilà μια μινιατούρα του εαυτού σου, σαν να βγήκες από ράφι παιχνιδιών.
Ωστόσο, για να σου μοιάζει όντως πρέπει να ανεβάσεις μια φωτογραφία σου στην πλατφόρμα. Αυτό μπορεί να συμβεί μόνο αν έχεις το premium version. Το trend ξεκίνησε σαν inside joke των Gen Zers, μετατράπηκε σε viral trend, με influencers και micro-creators να ανεβάζουν τα δικά τους packs. Κάποιοι διάσημοι το δοκίμασαν επίσης, αλλά το trend ζει και αναπνέει πιο πολύ μέσα από την κοινότητα – κάτι που του δίνει και έναν DIY χαρακτήρα, παρόλο που φτιάχνεται με… μηχανές.
Η ομορφιά του custom
Η τάση για προσωποποίηση και η ανάγκη να έχουμε trend που να βλέπουμε πτυχές του εαυτού μας ή ακόμα και τον ίδιο μας τον εαυτό δεν είναι απλά ένα trend ή ένα meme αλλά μια ανάγκη να δούμε τον εαυτό μας φτιαγμένο για εμάς σε συσκευασία limited edition. Και φαίνεται πολύ φυσικό καθώς ζούμε στην εποχή της μαζικής παραγωγής που όλα είναι ένα ενιαίο σύνολο όποτε είναι απόλυτα λογικό να θέλουμε να διαφοροποιούμαστε.
Τα προβλήματα
Βέβαια δεν είναι όλα ρόδινα. Μπορεί οι χρήστες να το απολαμβάνουν όμως οι γραφίστες, εικονογράφοι και δημιουργικά άτομα αντιδρούν έντονα, καταγγέλλοντας ότι τέτοιες AI-generated εικόνες υποβιβάζουν την ανθρώπινη δημιουργικότητα. Πλέον κάτι που θα ήθελε ώρες ή και μέρες δουλείας και ο καλλιτέχνη ή ο επαγγελματίας που θα το έφτιαχνε θα πληρωνόταν, γίνεται δωρεάν μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, σκοτώνοντας την δημιουργικότητα.
Ας μην μιλήσουμε για το πόσο επιβλαβής για το περιβάλλον είναι η χρήση ChatGPT ή άλλων AI image tools. Μπορεί για να κάνεις μια εικόνα με τον εαυτό σου σαν κούκλα να ξοδεύτηκαν τόσοι πόροι που ισοδυναμούν με το κόψιμο πέντε δέντρων ή την καύση πέντε πλαστικών μπουκαλιών. Πολλές φορές η πλάκα και τα αστεία έχουν αντίκτυπό στο περιβάλλον μας.