O μήνας των παθών για τη Θεσσαλονίκη
Παρατηρώ τις τελευταίες μέρες τώρα που αραίωσαν τα δρομολόγια του Μετρό Θεσσαλονίκης πολύ περισσότερο κόσμο.
Πολύ περισσότερο κόσμο μέσα στους συρμούς, στους σταθμούς σε αναμονή, κόσμος περισσότερος στις ουρές για εισιτήριο ή κάρτα. Θυμίζει λίγο περσινές μέρες εορτών ή σχεδόν τις πρώτες με τα δωρεάν δρομολόγια.
Και σκέφτηκα πώς θα είναι η Θεσσαλονίκη τον μήνα χωρίς Μετρό. Και μπορώ να πω ότι ένα ρίγος διαπέρασε το κορμί μου.
Δεν έχουμε πλέον ανά 3 λεπτά δρομολόγια ενώ έχουν ξεκινήσει από τη Δευτέρα και το τροποποιημένο πρόγραμμα δρομολογίων ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή και απρόσκοπτη διεξαγωγή των δοκιμών του δικτύου προς την Καλαμαριά.
Ζούμε μια νέα πραγματικότητα με μειωμένα δρομολόγια από τις 6:30 μέχρι τις 23:00 για τις καθημερινές και από τις 8:00 μέχρι τις 23:00 για τα Σαββατοκύριακα. Και απορώ πραγματικά πώς θα περάσει αυτός ο μήνας από τις 10 Νοεμβρίου μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου χωρίς το μετρό Θεσσαλονίκης.
Διότι το μετρό θα κλείσει για αυτόν τον μήνα ώστε να ολοκληρωθεί με ασφάλεια οι δοκιμές των συρμών και των συστημάτων της επέκτασης προς Καλαμαριά.
Για να γίνουν αυτές οι δοκιμές οι υπόλοιποι θα στερηθούμε ένα Μέσο Μαζικής Μεταφοράς που κακά τα ψέματα, έχει σώσει την πόλη σε ένα πολύ μεγάλο βαθμό. Κυρίως για τους πολίτες και τους κατοίκους της ανατολικής Θεσσαλονίκης είναι ένα πολύ χρήσιμο μέσο μαζικής μεταφοράς. Οι θετικές επιπτώσεις της χρήσης του ήδη φαίνονται στην καθημερινότητα πολλών εξ ημών.
Τι θα γίνει; Πώς θα πάμε χωρίς μετρό και με φουλ τα έργα του flyover; Ευτυχώς που θα μιλάμε για μία προ-χριστουγεννιάτικη περίοδο γιατί αν το μετρό αναγκαστεί να μείνει κλειστό και την περίοδο του Χριστουγέννων (ποιος μπορεί να αποκλείσει ένα τέτοιο σενάριο; ) τότε πραγματικά η πόλη θα υποφέρει. Θα «γονατίσει».
Αν και δεν είμαι βέβαιος ότι δεν θα γονατίσει και τώρα και δεν θα υποφέρει και τώρα. Θα υπάρξουν περισσότερες λεωφορειακές γραμμές και δρομολόγια αλλά δεν ξέρω πόσο κόσμο μπορούν να εξυπηρετήσουν παραπάνω.
Περιμένουμε να δούμε αν το σχέδιο θα λειτουργήσει ή αν πάλι ο κόσμος αποφασίσει να πάρει τα αυτοκίνητα του για να μετακινηθεί. Γιατί μετά δεν θα μας σώζουν ούτε 100 τροχονόμοι, σε αυτόν τον μήνα των παθών για την Θεσσαλονίκη.