Ο Αντίνοος Αλμπάνης στο TheOpinion: Απεκδύεται ό,τι του φορούν και διεκδικεί τη ζωή

Ο δημοφιλής ηθοποιός ανεβαίνει σ' ένα ερμηνευτικό roller coaster και παρασύρει το κοινό στο ταξίδι μέχρι τη λύτρωσή του.

Ο Αντίνοος Αλμπάνης στο TheOpinion: Απεκδύεται ό,τι του φορούν και διεκδικεί τη ζωή
Παράσταση «Κάποιος να με προσέχει»

Όποιος προλάβει πρόλαβε κυριολεκτικά την παράσταση «Κάποιος να με προσέχει» του Frank McGuinness στο Θέατρο Αυλαία της Θεσσαλονίκης σε σκηνοθεσία της Αθανασίας Καραγιαννοπούλου με πρωταγωνιστές τους Αντίνοο Αλμπάνη, Δημήτρη Μάριζα και Πήτερ Ραντλ με έξι μόλις ημέρες να απομένουν για το φινάλε της.

Το έργο, βασισμένο σε αληθινή ιστορία, ξετυλίγει το κουβάρι της ομηρίας τριών ανθρώπων, ενός Άγγλου, ενός Ιρλανδού και ενός Αμερικανού που κρατούνται σ’ ένα κελί στο Λίβανο, υπό το άγρυπνο βλέμμα των απαγωγέων τους και προσπαθούν να συμβιώσουν… αρμονικά με το βλέμμα συνάμα στραμμένο στην απελευθέρωσή τους.

Αλλά ώπα, κάτσε λίγο; «Όμηρος» λέει ο Αντίνοος Αλμπάνης. Μπορεί αλήθεια ο Αντίνοος Αλμπάνης να είναι «όμηρος» συνθηκών και καταστάσεων; Κι’ όμως τα καταφέρνει με μεγάλη επιτυχία κερδίζοντας στο μπρα ντε φερ του εγκλεισμού τις όποιες συγκρούσεις και συναισθηματικές εξάρσεις.

Γι’ αυτή την ιδιαίτερη θεατρική παράσταση όπου πρωταγωνιστεί, τη σύνδεσή του με τη Θεσσαλονίκη αλλά και τη μάχη του θεατρικού κόσμου απέναντι στο απαξιωτικό προεδρικό διάταγμα μιλά στο TheOpinion ο δημοφιλής ηθοποιός ενώ δίνει και κάποιες πινελιές από «Maestro» και «Έτερος Εγώ».

Τι περιμένει κανείς από το «Κάποιος να με προσέχει» – Η στάση του καλλιτέχνη

Aρχικά, για την παράσταση «Κάποιος να με προσέχει», o κ. Αλμπάνης αναφέρει: «H παράσταση έχει θεματολογία που ταξιδεύει τον θεατή, περιγράφει τη διαδρομή τριών ηρώων σε μία προσπάθεια να συνυπάρξουν βρίσκοντας έναν κοινό παρανομαστή. Να αγαπηθούν και να ξεχάσουν τις διαφορές τους, δεν έχει καμία απολύτως σημασία η αφετηρία και το φινάλε όσο η ίδια η διαδρομή, το πιάσιμο από το χέρι, η σφιχτή αγκαλιά αποδοχής και συμπόρευσης».

Ακολούθως, για την κορυφαία του στιγμή αλλά και τη… γυμνή του αλήθεια, ο ξεχωριστός λειτουργός της «έκτης τέχνης» περιγράφει γλαφυρά: «Είναι από τις ελάχιστες φορές που δυσκολεύομαι να ξεχωρίσω κάτι, είναι τέτοια η δομή του έργου που μιλάμε για ένα ερμηνευτικό roller coaster. Ξεκινάει και πηγαίνει δίπλα, πίσω, πάνω και κάτω. Αποτελεί μία συμπαγής παράσταση που την αντιμετωπίζω σαν ένα ενιαίο σύνολο. Τώρα για το άλλο, μιλάμε για καθαρή ανάγκη της σκηνοθέτιδας, μία οδηγία που μπορεί να φαντάζει τολμηρό ίσως αλλά δείχνει έτσι ότι ο ήρωας απεκδύεται ό,τι του φόρεσαν και πάει να βγει στον κόσμο με φρεσκοπλυμμένα ρούχα για να αντιμετωπίσει τη ζωή. Το κοινό δεν έχει την υποχρέωση να ξεχωρίσει και να κρίνει όπως εμείς τα περιγράφουμε, είναι ήσσονος σημασίας το γυμνό, ίσα ίσα που το ξεγύμνωμα της ψυχής μου είναι πολύ πιο οδυνηρό…».

Μαιευτήριο πολιτισμού και αυστηρής κρίσης «Η Θεσσαλονίκη»

Η παράσταση που έκανε διαδοχικά sold out παίζεται δύο και μήνες πλέον στη Θεσσαλονίκη, μία πόλη ιδιαίτερη για τον 39χρονο καλλιτέχνη που δίνει τη δική του οπτική για τη σημασία της πόλης στο γίγνεσθαι του πολιτισμού αλλά και ευρύτερα της διασκέδασης:

«Έχω υπάρξει πολλές σεζόν στη Θεσσαλονίκη, νιώθω ευτυχής καθώς είναι μία διαφορετική αγορά. Τα θέατρα εδώ δεν λειτουργούν με τη λογική σούπερ μάρκετ όπως στην Αθήνα, να παίζονται πολλές παραστάσεις κάθε μέρα. Εδώ γίνονται όπως γίνονταν παλιά στην πρωτεύουσα. Αυτό μας δίνει μεγάλη ανακούφιση και ψυχραιμία να κάνουμε τη δουλειά μας όσο πιο σωστά και επαγγελματικά γίνεται», είπε και πρόσθεσε:

«Το κοινό έχει μεγάλη ανάγκη να του προσφέρεις θέαμα και ψυχαγωγία, δεν υπάρχουν οι άπειρες επιλογές όπως στην Αθήνα και αυτό εκτιμάται πολύ περισσότερο. Γίνεται πιο αυστηρό στην κρίση του, αυτό το βλέπουμε και σε άλλους κλάδους όπως στα μπαρ, τα εστιατόρια κλπ. Είναι ένα δυνατό crash-test ώστε να καταφέρουμε να μην χτυπάει η καρδιά του πολιτισμού αποκλειστικά στην Αθήνα αλλά τόσο στη Θεσσαλονίκη όσο και σε άλλα μέρη».

Το φαινόμενο «Maestro» και το «Έτερος Εγώ» που επανέρχεται δυναμικά

Αναμφίβολα η σειρά που έχει κλέψει τις εντυπώσεις τηλεοπτικά παίρνοντας το διαβατήριο από την ελεύθερη τηλεόραση για τη συνδρομητική και το ξακουστό «Netflix» είναι το «Maestro». Eξαιρετική τοποθεσία, ηθοποιοί κορυφαίοι, νεαροί και φερέλπιδες, αμάλγαμα προσωπικοτήτων που η καθεμιά περνάει τα δικά της πάθη, θα λεγε κανείς σαν τα πλήκτρα στο πιάνο που παίζει παθιασμένα σε διάφορες σκηνές ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης προσπαθώντας και ο ίδιος να ισορροπήσει μεταξύ στο «πρέπει» και το «θέλω».

Κάπου εκεί στους Παξούς διατηρεί ένα μικρό ιατρείο και ο Μιχάλης, ένας από τους πιο ήσυχους ρόλους του σίριαλ, ακροβατεί στο σχοινί χειλιών καλά σφραγισμένων και βλεμμάτων που λένε περισσότερα, αντιμετωπίζει το πρόβλημα υγείας του και δίνει μάχη με το «πρόβλημα» της απαγορευμένης αγάπης.

Ο Αντίνοος Αλμπάνης απορροφάει ώριμα τους κραδασμούς από τη μεγάλη επιτυχία του «Maestro» και εξηγεί:

«Είμαι 20 χρόνια στη δουλειά, αυτό μου δίνει την πολυτέλεια να είμαι ψύχραιμος. Ξέρω πως γίνονται αυτές οι δουλειές, δεν είναι τυχαίες, ήμασταν προετοιμασμένοι γι’ αυτό, τίποτα δεν είναι τυχαίο. Έτυχε αναγνώρισης και αποδοχής. Έχω κοινά στοιχεία με τον ρόλο του Μιχάλη αλλά έβαλα και δικές μου πλευρές. Δεν είμαι τόσο κλειστός και εσωστρεφής όσο ο πρωταγωνιστής που υποδύομαι, περισσότερο θα έλεγα κοινωνικός και ανώριμος. Ο Μιχάλης είναι συγκροτημένος, επενδύει σε σιωπές και κλείνεται στον εαυτό του. Καθορίζεται από το πρόβλημα της υγείας του, δεν επικοινωνεί υγιώς τα συναισθήματά του και υπομένει καταστάσεις. Εγώ δεν αφήνω τον εαυτό μου, διεκδικώ τη ζωή και δεν γίνομαι έρμαιο των καταστάσεων. Αν ήμουν κάποιος άλλος ρόλος πιστεύω θα ταυτιζόμουν με αυτόν του Ορέστη Χαλκιά».

Η άμμος στην κλεψύδρα για τον τρίτο κύκλο του «Έτερος Εγώ» άρχισε και πέφτει κόκκο κόκκο και οι θεατές αναμένουν την πολυπόθετη «Νέμεσις». Tοπ σειρά προϋποθέτει και ηθοποιούς που καθηλώνουν, οπότε δεν είναι τυχαία η εμπλοκή του Αντίνοου στην επιτυχημένη αστυνομική σειρά με τον ίδιο του ωστόσο να μιλά με ενθουσιασμό αλλά να παραμένει σφήκα:

«Έχω μικρή συμμετοχή αλλά ο ρόλος μου είναι καταλυτικός. Η παρουσία μου θα φανερώσει πράγματα που περιμένει ο κόσμος. Ο Σωτήρης Τσαφούλιας υπηρετεί με συνέπεια το είδος της αστυνομικής περιπέτειας, ο τρίτος κύκλος θα φέρει μία συνέχεια αυτού του saga, με πολλά καινούργια πρόσωπα και ιστορίες. Δεν μου επιτρέπεται ωστόσο να πω πολλά, σέβομαι τους τηλεθεατές και δεν θα κάνω spoiler!».

«Οι ηθοποιοί εκπαιδεύονται διαρκώς, θα ήταν βολικό να πολεμούσαμε έναν εχθρό στα ίσα»

Last but not least που θα έλεγε και ο… Ιρλανδός Αντίνοος Αλμπάνης παίρνει θέση για το φλέγον θέμα με τις καλλιτεχνικές κινητοποιήσεις ενάντια στην πολιτική απόφαση που επιχειρεί να βάλει ταφόπλακα στον πολιτισμό και αναφέρει στο TheOpinion:

«Με αγγίζει και νιώθω απαξιωμένος, δεν είναι ότι έχω πτυχίο Καρόλου Κουν όσο το ότι έδωσα πτυχιακές εξετάσεις, έχω πτυχίο που γράφει ότι είναι αναγνωρισμένο από το υπουργείο Πολιτισμού. Αυτό έχει πολλές προεκτάσεις, είναι βολικό να λέμε ότι πρόκειται για θέμα της ΝΔ, θα είχαμε έναν εχθρό να πολεμήσουμε στα ίσα. Είναι παράληψη πολλών κυβερνήσεων και ετών που πρέπει άμεσα να λυθεί. Να βγει στην επιφάνεια κοιτώντας το πρόβλημα στα μάτια και να σταματήσουν τα μικροπολιτικά παιχνίδια. Οι ηθοποιοί είμαστε σε διαρκή εκπαίδευση, δεν τελειώνουμε στην τριετία, οφείλουμε να εκπαιδευόμαστε ξανά και ξανά και οι προσπάθειές μας πρέπει να αναγνωρίζονται».

«Κάποιος να με προσέχει»

Συντελεστές

Μετάφραση: Αθανασία Καραγιαννοπούλου

Σκηνοθεσία: Αθανασία Καραγιαννοπούλου

Σκηνικά- Κοστούμια: Μαίρη Τσαγκάρη

Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος

Μουσική επιμέλεια: Αθανασία Καραγιαννοπούλου

Φωτογραφίες: Νίκος Βαρδακαστάνης

Παραγωγή: Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ

Επικοινωνία: Γιάννης Δαλάκας

Ερμηνεία:

Αντίνοος Αλμπάνης

Δημήτρης Μάριζας

Πήτερ Ραντλ

Πληροφορίες

www.avlaiatheater.gr

Θέατρο Αυλαία

Τσιμισκή 136, (Πλατεία ΧΑΝΘ)

Τηλέφωνο: 2310 230013

Τελευταίες παραστάσεις:

Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2023, 21:00

Σάββατο 21 Ιανουαρίου 2023, 18:00 & 21:00

Κυριακή 22 Ιανουαρίου 2023, 18:00 & 21:00

Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2023, 21:00

Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2023, 18:00 & 21:00

Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2023, 18:00 & 21:00

Εισιτήρια

Παρασκευή: 16€ γενική είσοδος, 14€ φοιτητικό, ανέργων

Σάββατο & Κυριακή: 17€ γενική είσοδος, 15€ φοιτητικό, ανέργων

Προπώληση

Ταμείο θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ & ticketservices

Κατάλληλο για ηλικίες: 16+

*Η παράσταση είναι κατάλληλη για ηλικίες άνω των 16 ετών, καθώς περιλαμβάνει γυμνές σκηνές

Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ Τσιμισκή 136, (Πλατεία ΧΑΝΘ)

T 2310 230013