«Fake Newsical Παραμυθομπερδέματα»: Επιτυχημένη πρεμιέρα για την παραγωγή της Παιδικής Σκηνής του ΚΘΒΕ
Τα κείμενα της παράστασης υπογράφουν οι Στάθης Παχίδης και Σταυρούλα Παγώνα, ενώ η σκηνοθεσία είναι της Εύης Σαρμή.
Επιτυχημένη ήταν η πρεμιέρα του νέου έργου της Παιδικής Σκηνής του ΚΘΒΕ «Fake Newsical. Παρ@μυθομπερδέματα!».
Η πρώτη παράσταση δόθηκε την Κυριακή 14 Ιανουαρίου.
Τα κείμενα της παράστασης υπογράφουν οι Στάθης Παχίδης και Σταυρούλα Παγώνα, ενώ η σκηνοθεσία είναι της Εύης Σαρμή.
Πρόκειται για μια ξεκαρδιστική ιστορία μυστηρίου με συνεχείς ανατροπές, μουσικές, τραγούδια και αναπάντεχα παραμυθομπερδέματα, που «ξεσήκωσε» μικρούς και μεγάλους θεατές, προσφέροντας χαρά, γέλιο, αλλά και ευκαιρία για κριτική σκέψη και γνώση, μέσα από το χιούμορ και το ευρηματικό «μπλέξιμο» ηρώων και καταστάσεων.
«Fake Newsical. Παρ@μυθομπερδέματα!», μια θεαματική παράσταση για όλη την οικογένεια, η οποία παίζοντας με την πρώτη ύλη αγαπημένων παραμυθιών, δημιούργησε μία μοναδική ατμόσφαιρα και χάρισε μια ξεχωριστή εμπειρία σε όσους την παρακολούθησαν.
Παραστάσεις για σχολεία: Τρίτη – Παρασκευή: 10.30
Παραστάσεις για το κοινό: Κάθε Κυριακή 11:00

Το έργο μέσα από τα μάτια του συγγραφέα
Γιατί Fake News-ical;
Γιατί, εκεί που έπινα δροσερό καφεδάκι κάτω από τη σκιά της ομπρέλας στο αιώνιο χαλκιδικιώτικο καλοκαίρι, άκουγα την εντεκάχρονη της διπλανής ξαπλώστρας, που μανιωδώς από ώρα σκρολάριζε στο κινητό, να ρωτά τη μαμά της επανειλημμένα: «Μαμά, είναι αλήθεια ότι… κτλ κτλ»; Αυτό ήταν το έναυσμα, η αρχή. Ο όγκος της ανεξέλεγκτης πληροφορίας που μας σαρώνει καθημερινά, πέρα από όλα τα άλλα, διαπίστωσα στη συνέχεια με ανησυχία πως μεγαλώνει πολύ πιο γρήγορα τα παιδιά. Τα ηλικιακά όρια αναφοράς που γνωρίζαμε δεν υπάρχουν πια. Το «πιο γρήγορα» το έμαθα, το «καλύτερα» είναι στην προσωπική ευθύνη της καθεμιάς και του καθενός μας.
Γιατί Παραμυθομπερδέματα;
Γιατί το πλάγιο βλέμμα της σάτιρας, αυτό το υπέρτατο εργαλείο κοινωνικής στόχευσης με υπαινιγμό και χιούμορ, είναι και αντιληπτό και αποδεκτό από τα παιδιά αλλά και –σε αντίθεση με την «μπαλαφάρα του διαδικτύου»– λείπει από την καθημερινότητά τους.
Μακριά από μας κάθε μορφή διδακτισμού και υψωμένου δακτύλου. Μέσω της παραβολής και της παρωδίας, το επιθυμητό είναι η χαρά, το γέλιο, οι μουσικές αλλά και η σατιρική στόχευση. Δεν μπορείς να παίξεις στα ίσα τα fake news, αλλά τουλάχιστον μπορείς να δώσεις έναυσμα εγρήγορσης ακόμη και στις μικρές ηλικίες και σ’ αυτό πολύτιμη ήταν η συμβολή της Σχολής Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ, που κατέθεσαν εδώ τα εργαλεία της επιστήμης.
Το τελικό κρας τεστ στη συγγραφή του έργου μας, οφείλω να δηλώσω πως ήταν ο Μέγας Χορηγός του, ο εννιάχρονος γιος της συν-συγγραφέως μου Σταυρούλας Παγώνα, που μας άντεχε, όταν του τσεκάραμε τα ευρήματα και τα αστεία μας κάθε τόσο.
Γιατί με το ΚΘΒΕ;
Γιατί καταρχήν κάθε ενήλικας Βορειοελλαδίτης και Βορειοελλαδίτισσα (και όχι μόνον) πολλά οφείλει για το θεατρικό του «ξεστράβωμα» σ’ αυτόν τον οργανισμό. Μια κίνηση ευγνωμοσύνης όλες και όλοι τού την οφείλουμε. Αυτό το κάστρο της πόλης και βαστά και εξακολουθεί, παρ’ όλες τις δυσκολίες των καιρών, να προτείνει, να αναλαμβάνει, να πειραματίζεται, να αφουγκράζεται το καινούριο αλλά και να ανοίγεται στο αύριο. Εύχομαι να χαρείτε κι εσείς όσο εμείς –η Σταυρούλα, η σκηνοθέτρια Εύη Σαρμή, οι σπουδαίοι ηθοποιοί και συντελεστές μας κι εγώ– όταν το φτιάχναμε.
