Το TheOpinion σας στέλνει θέατρο – Κερδίστε διπλές προσκλήσεις
Ούτε μια, ούτε δυο, αλλά επτά διπλές προσκλήσεις κληρώνει το TheOpinion μέσω Instagram και Facebook
Ούτε μια, ούτε δυο, αλλά επτά διπλές προσκλήσεις κληρώνει το TheOpinion μέσω Instagram και Facebook για θεατρικές παραστάσεις και μια συναυλία!
Ειδικότερα, στα παρακάτω post μπορείτε να βρείτε προσκλήσεις για τις παραστάσεις «Η ιστορία του γάτου που έμαθε σ’ ένα γλάρο να πετάει» στο Θέατρο Σοφούλη, «Πατέρα στο σπίτι / Το χριστόψωμο» στο θέατρο Αμαλία και «Η Κυρά της Ρω» στο Θέατρο Αμαλία, αλλά και για το live – αφιέρωμα σε αγαπημένα άλμπουμ των Pink Floyd από τους Celestial Echoes στο Eightball Club.
Εσείς ακόμα να πάρετε μέρος;
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η υπόθεση
Η Κενγκά, ένας άτυχος γλάρος, πέφτει θύμα της ‘μαύρης μάστιγας’, μιας πετρελαιοκηλίδας που έχει μολύνει τη θάλασσα. Λίγο πριν πεθάνει γεννάει ένα αυγό, το οποίο εμπιστεύεται σ’ ένα ‘γάτο μαύρο και πελώριο και χοντρό’ που ακούει στο όνομα Ζορμπάς, και του ζητά να μάθει στο μικρό γλάρο, που θα βγει από το αυγό, πώς να πετάει. Παρόλο που ο Ζορμπάς είναι γάτος και δεν έχει ιδέα για το πώς να φέρει εις πέρας αυτήν την παράξενη αποστολή συμφωνεί, και μαζί με τους άλλους γάτους του λιμανιού προσπαθούν να βοηθήσουν αυτό το πλάσμα που είναι τόσο διαφορετικό από εκείνους.
Τέσσερις εξαιρετικοί ηθοποιοί φορούν τις μάσκες τους, και μεταμορφώνονται σε γλάρους και γάτους του λιμανιού. Τραγουδούν ζωντανά, χορεύουν και μιλούν για την διαφορετικότητα, την αγάπη και τον σεβασμό για καθετί που φαντάζει ξένο, μακρινό, αλλιώτικο.
Μια φρέσκια ματιά στο θεατρικό σανίδι, μ’ όλα τα σκηνικά και τα κοστούμια να έχουν κατασκευαστεί από ανακυκλώσιμα υλικά, καθώς μια από τις θεματικές του έργου είναι η ρύπανση του περιβάλλοντος και πόσο ο άνθρωπος ευθύνεται γι’ αυτή.
‘‘Είναι πολύ εύκολο να αποδέχεσαι και ν’ αγαπάς αυτούς που είναι σαν κι εσένα, αλλά πολύ δύσκολο κάποιον που είναι διαφορετικός’’.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η υπόθεση
Στην αρχή του διηγήματος «Πατέρα στο σπίτι», ένα πεντάχρονο παιδίπάει στον μπακάλη να ζητιανέψει λίγο λάδικαι όταν το ρωτάει ο μπακάλης γιατί, του απαντάει αφοπλιστικά «γιατίδεν έχουμε πατέρα στο σπίτι». Εξ αφορμής της σπαρακτικής αυτής κατάθεσης ενός αθώου παιδιού, ξεδιπλώνεται το δράμα μιας οικογένειας. Της οικογένειας του Μανώλη και της Γιαννούλας. Που παντρεύτηκαν προ εννέα ετών και απέκτησαν πέντε τέκνα. Μιας οικογένειας που η φτώχειακαι οι ανθρώπινες αδυναμίες έμελλε να χτυπήσουν καίρια. «Το Χριστόψωμο» από την άλλη,ξεκινά με την παρουσίαση μιας νέας κοπέλας, τηςΔιαλεχτής, που ενώ είναι παντρεμένη με τον καπετάν Καντάκη εδώ και επτά χρόνια, δεν έχει αποκτήσει παιδί. Θα θεωρηθεί στείρα, θα εγείρει την αντιπάθεια της πεθεράς της, και δι’ αυτής της αντιπάθειαςτης πεθεράς θα μολυνθεί και αυτή η αγάπη του συζύγου της προς αυτήν. Την παραμονή κάποιων Χριστουγέννων όμως, όλα θα αλλάξουν όταν η πεθερά θα προσέλθει στο σπίτι του ζευγαριού φέροντας επιτέλους δώρο: «εν χριστόψωμο». Τα στοιχειώδη τρόφιμα, λίγο λάδι στο ένα διήγημα και λίγο ψωμί στο άλλο διήγημα, θα σταθούν οι αφορμές,οι καταλύτες,για να μας εκμυστηρευτεί ο Παπαδιαμάντηςδυο ιστορίες ανθρώπινες, φορέων τουανθρωπίνου πόνου,του πόνου που μεταμορφώνεται, που αλλάζει πρόσωπα, που αλλάζει τόπους και χρόνους, που μας ξεπερνά στην εφευρετικότητα και την απολυτότητά του, αλλά και που πάντοτε αφήνει μια μικρή ακαταίσχυντη ελπίδα, να κατατροπωθεί επ’ ελπίδι αναστάσεως.
Τα δύο διηγήματα εκτυλίσσονται ταυτόχρονα επί σκηνής, και με τη συμμετοχή όλων των ηθοποιών από την αρχή μέχρι το τέλος της παράστασης. Η αφήγηση των δύο διηγημάτων δηλαδή ξεκινά μαζί, και η πλοκή του καθενός προχωράπαράλληλα με την πλοκή του άλλου, κάνοντας το θεατή να παρακολουθεί ταυτόχρονα την εξέλιξη των δύο ιστοριών. Η παράσταση δηλαδή δεν αποτελείται από δύο μέρη, παρουσιάζοντας δύο διηγήματα του Παπαδιαμάντη ανεξάρτητα, αλλά δημιουργεί μια νέα υπερ-πλοκή, αποτελούμενη από τις δύο επιμέρους πλοκές. Ο θεατής καλείται να μπαινοβγαίνει στις επιμέρους ατμόσφαιρες των διηγημάτων, να μένει συνεχώς σε εγρήγορση, να κορυφώνει τις αγωνίες του από σκηνή σε σκηνή για να καθαρθεί στο τέλος ταυτόχρονα από τη διπλή λύση των δύο δραμάτων, που είναι και λύση τελικά του ενιαίου δράματος. Όλα τα δράματα των ανθρώπων άλλωστε, με κρυφές μυστικές συνδέσεις καταλήγουν στην ίδια μία αγωνία, την περί υπάρξεως. Η γλώσσα του κειμένου είναι η πρωτότυπη και έχει κρατηθεί αυτούσια.
Η υπόθεση
Η παράσταση με την επιτυχημένη πορεία, που συγκινεί όπου κι αν έχει παρουσιαστεί έως σήμερα, βασίζεται στην ομώνυμη νουβέλα του βραβευμένου Γιάννη Σκαραγκά, και είναι εμπνευσμένη από τη ζωή της Δέσποινας Αχλαδιώτη, της ελληνίδας χήρας που έγινε γνωστή ως Κυρά της Ρω από το όνομα του μικρού νησιού, στο οποίο έζησε μόνη από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο μέχρι τα βαθιά γεράματά της. Μετά την Τουρκική εισβολή στην Κύπρο, η Δέσποινα Αχλαδιώτη έγινε μια ηρωική φυσιογνωμία.
Μία σπάνια θεατρική εμπειρία, που φωτίζει από την αρχή τη ζωή μιας γυναίκας που έγινε θρύλος μέσα από την ελπίδα, τη γενναιότητα και την εξαιρετική της τρυφερότητα. Η Κυρά της Ρω είναι μια αξέχαστη παράσταση που τιμά όλα όσα αντιπροσωπεύει η κοινή μας ανθρωπιά. Πρόκειται για μια διαχρονική ιστορία για γυναίκες που αγωνίζονται να βρουν τη θέση τους σε έναν κόσμο χωρίς μνήμη και χώρο για αυτές. Γραμμένο με ιδιαίτερη ποιητικότητα, συμπόνια και χιούμορ, με τον αέρα της καθηλωτικής ερμηνείας της Φωτεινής Μπαξεβάνη και την ατμοσφαιρική σκηνοθεσία του Σταύρου Λίτινα, η Κυρά της Ρω είναι μια συγκλονιστική παράσταση που ξεκινά από μια εποχή και έναν τόπο για να περιγράψει μια πανανθρώπινη ιστορία.