Πού θα βρεθούν οι Θεσσαλονικείς το τριήμερο (28-30/4)
Τα καλλιτεχνικά δρώμενα που σας προτείνει το TheOpinion.
Μουσική και θέατρο σας προτείνει το TheOpinion για σήμερα, αύριο και την Κυριακή.
Σωτηρία με λένε στο θέατρο Αυλαία (28-30/4)

Μετά τη μεγάλη επιτυχία της παράστασης στην Αθήνα και τις εξαιρετικές κριτικές που τη συνόδευσαν την περίοδο που παρουσιάστηκε στην Αθήνα, το έργο της Σοφίας Αδαμίδου – που αποτελεί ένα αφήγημα με στιγμές και αναμνήσεις από τη ζωή της Σωτηρίας Μπέλλου, της σπουδαίας γυναικείας μορφής του λαϊκού και ρεμπέτικου τραγουδιού – ανεβαίνει στο θέατρο Αυλαία, στη Θεσσαλονίκη.
Το έργο
Βράδυ. Η Σωτηρία βρίσκεται στο νοσοκομείο λίγο πριν την εγχείρηση που θα της στερήσει τη φωνή. Η ζωή της θα περάσει σαν ταινία μπροστά από τα μάτια της. Οι δικοί της άνθρωποι, η οικογένειά της, ο άντρας της, τα πάθη της. Άνθρωποι που αγάπησε και την αγάπησαν κι άλλοι που την πίκραναν ή την στήριξαν όταν πρωτοξεκίνησε. Η Σοφία Βέμπο που χωρίς να το γνωρίζει τη μύησε στο τραγούδι, Ο Βασίλης Τσιτσάνης που της άνοιξε το δρόμο, ο Παπαϊωάννου που αγάπησε βαθιά. Φτάνει μέχρι τον Ανδριόπουλο και τον Σαββόπουλο που την έφεραν πιο κοντά στις νεότερες γενιές.
Αυτό το βράδυ η Σωτηρία θα «βουτήξει» σε μια ζωή που επηρεάστηκε σημαντικά από συνθήκες και γεγονότα μιας ολόκληρης εποχής.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Ψηλά απ’ τη Γέφυρα στο Θέατρο Αριστοτέλειο (28-30/4)
Ο Γιώργος Νανούρης σκηνοθετεί το αριστούργημα του Άρθουρ Μίλερ, «Ψηλά απ’ τη Γέφυρα», στο Θέατρο Αριστοτέλειο.
Ο Πυγμαλίωνας Δαδακαρίδης στον πρωταγωνιστικό ρόλο του Έντι Καρμπόνε, ζωντανεύει τον τραγικό ήρωα, που το ανομολόγητο πάθος του για την νεαρή ανηψιά της γυναίκας του, πυροδοτεί μια συγκλονιστική εσωτερική σύγκρουση, η οποία τον οδηγεί στην αυτοκαταστροφή του.
Η Ιωάννα Παππά υποδύεται την Μπέατρις, τη σύζυγο του Έντι, η οποία καταλαβαίνει τι του συμβαίνει και προσπαθεί μέχρι τελευταία στιγμή να τον βοηθήσει να βγει απ’ το αδιέξοδο του.
Τον ρόλο του Αλφιέρι, δικηγόρου αλλά και αφηγητή της παράστασης, ερμηνεύει ο Δημήτρης Μαυρόπουλος.
Ο Δημήτρης Καπετανάκος, στον ρόλο του Μάρκο, ενός από τους δυο μετανάστες που φιλοξενεί η οικογένεια Καρμπόνε στο σπίτι της.
Στους ρόλους των δύο νέων που γνωρίζονται και ερωτεύονται, ο Ρένος Ρώτας ,Ροντόλφο, αδελφός του Μάρκo – και η πρωτοεμφανιζόμενη Ευγενία Ξυγκόρου -Κάθριν, ανηψιά του Έντι.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Μαρίζα Ρίζου στο BLOCK33 (28-29/4)

Η Μαρίζα Ρίζου μετά τα δύο sold out ανεβαίνει ξανά στη Θεσσαλονίκη!
« Έφτασε η ώρα των live λοιπόν!» Πάντα με ανυπομονησία αλλά και με κάποιο φόβο και ανασφάλεια (είναι μέσα στο πρόγραμμα πια, το έχω αποδεχθεί) θα είμαστε στο Block 33 που είναι φωλιά καλλιτεχνών τους οποίους αγαπώ και θαυμάζω χρόνια. Είναι τιμή και χαρά μου λοιπόν που στις 28 και 29 Απριλίου θα σας συναντήσω ξανά εκεί. Πριν λίγο καιρό κυκλοφόρησε ο 4ος δίσκος μου με τίτλο "Το Χωριό". Παρέα με ένα μέρος του χωριού – τους πολύτιμους συνεργάτες μου δηλαδή – ετοιμάζουμε ένα live που μιλά για εκείνη τη ζόρικη διαδρομή που μάλλον δεν γίνεται να παραλείψει κανείς, εάν θέλει να φτάσει στην ευγνωμοσύνη και τη βαθιά εκτίμηση της ζωής και ‘’Του Χωριού’’ του. Πιο κοντά από ποτέ, πιο μαζί και ήρεμα από ποτέ με μοναδικό στόχο να είμαστε όντως παρόντες και να το χαρούμε. Να είναι οι συναντήσεις μας σαν να έχουμε μαζευτεί σπίτι και να τα λέμε, να συνδεόμαστε, να γελάμε, να κλαίμε, να ζούμε. Και να είναι όλα οκ και αποδεκτά.
* Θα έχουμε μαζί μας δύο υπέροχα κορίτσια που θα μεταφράζουν το live στη νοηματική. Επίσης, ο χώρος θα είναι διαθέσιμος και προσβάσιμος σε αμαξίδια και ανθρώπους με αναπηρία.
**Οραματίζομαι τη στιγμή που αυτό που μόλις έγραψα δε θα χρειάζεται να το γράψω, γιατί απλώς θα εννοείται.
Σας περιμένω, σας περιμένουμε!».
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Τέλειοι Ξένοι στο Κινηματοθέατρο ΚΟΛΟΣΣΑΙΟΝ (28-30/4)
Eπτά φίλοι, τρία ζευγάρια και ένας «ελεύθερος», συναντιούνται για γεύμα στο σπίτι ενός εκ των ζευγαριών. Αποφασίζουν να παίξουν ένα παιχνίδι. Αφήνουν όλοι τα κινητά τους στη μέση του τραπεζιού και μοιράζονται μεταξύ τους το περιεχόμενο από κάθε μήνυμα, email ή τηλέφωνο που λαμβάνουν. Μυστικά έρχονται στην επιφάνεια που διαταράσσουν την ισορροπία στις σχέσεις. Γιατί όπως είπε και ο Γκαμπριέλ Γκαρσία Μαρκές, «Ο καθένας από εμάς έχει τρεις ζωές, μία δημόσια, μία προσωπική και μία μυστική.» Και σαν να μην έφταναν οι τρεις ζωές, έχει και Πανσέληνο…
Το έργο «ΤΕΛΕΙΟΙ ΞΕΝΟΙ», με τις ξεκαρδιστικές ανατροπές και τις απρόσμενες εξελίξεις του, έχει γνωρίσει τεράστια επιτυχία στο εξωτερικό και έχει γίνει επίσης πολύ επιτυχημένη κινηματογραφική ταινία.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Ο κατα φαντασίαν ασθενής στο Θέατρο Μονής Λαζαριστών (28-30/4)
Ο Αργκάν υποφέρει. Η υγεία του έχει κλονιστεί και οι γιατροί δοκιμάζουν πάνω του όλες τις θεραπείες της επιστήμης τους με σκοπό να τον απαλλάξουν από τις ασθένειές του. Είναι όμως ο ασθενής πράγματι ασθενής; Είναι οι γιατροί αληθινοί γιατροί και, άραγε, είναι η ιατρική επιστήμη, πραγματική επιστήμη; Ο Μολιέρος μέσα από τη διάσημη αυτή κωμωδία, θέτει σε αμφιβολίατα κίνητρα και τις προθέσεις τόσο του ασθενή όσο και των γιατρών και σχολιάζει τα βαθύτερα ψυχολογικά αίτια, όπως αυτά ανιχνεύονται πίσω από τους χαρακτηριστικούς κωμικούς τύπους. Έτσι, οι ήρωές του αποκαλύπτονται μέσα στην πεζή ανθρώπινή τους διάσταση: μικροί, φοβισμένοι, εγωιστές, αδύναμοι. Βαθύτερα κίνητρα και επιδιώξεις θα ξεσκεπαστούν και οι ανθρώπινες σχέσεις θα αποκαλυφθούν μέσα στην αλήθεια τους αλλά και μέσα στη φαυλότητά τους.
«Ο κατά φαντασίαν ασθενής» παρουσιάστηκε το 1673. Ο Μολιέρος, ήδη άρρωστος και απογοητευμένος από την ιατρική επιστήμη, την απορρίπτει ολοκληρωτικά στο τελευταίο του αυτό έργο. Η κατάσταση της υγείας του επιδεινώνεται και ο ίδιος πεθαίνει αφού καταφέρνει να ενσαρκώσει τον ρόλο του Αργκάν μόλις τέσσερις φορές.
Στο ΚΘΒΕ η τελευταία αυτή κωμωδία του μεγάλου κλασικού, ανεβαίνει για τέταρτη φορά. Ο υποχονδριακός και αρρωστοφοβικός Αργκάν θα αναμετρηθεί ξανά με τις φοβίες του, τον εγωισμό του, καθώς και την ανάγκη του για έλεγχο της ζωής. Μιας ζωής γλυκιάς μέσα στις ανέσεις της, που όμως καμία αυθεντία δεν μπορεί να της διασφαλίσει το αύριο.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Οι παίχτες του Ν.Β. Γκόγκολ στο RADIO CITY (28-30/4)
Ζωντανή μουσική, αφηνιασμένοι ρυθμοί και σκοτεινό χιούμορ σε μια παράσταση – οφθαλμαπάτη, μια φαρσοκωμωδία καταστάσεων, για την τέχνη της εξαπάτησης: Παράσταση ή πραγματικότητα, ηθοποιός ή ρόλος, θύτης ή θύμα, αλήθεια ή ψέμα, όλα συγχέονται και τελικά, το μόνο που μένει είναι το παιχνίδι.
Η αδρεναλίνη της κομπίνας, η μαεστρία και η αρρώστια του τζόγου, η κάψα να εξαπατήσεις τους πάντες, αλλά να μην εξαπατηθείς εσύ ο ίδιος και η εμμονή του ανθρώπου για την επικράτηση απέναντι στον οποιονδήποτε «δίπλα», κυριεύουν την πένα του Νικολάι Βασίλιεβιτς Γκόγκολ κάπου στο 1836, για να γράψει μια δαιμονισμένη μυστήρια κωμωδία, που ακούει στο όνομα «Οι παίχτες».
Σ’ ένα απομακρυσμένο πανδοχείο της Ρωσίας, καταφτάνει ένας δεινός χαρτοπαίχτης, απατεώνας, και πλαστογράφος. Στόχος του, να βρει τα επόμενα θύματά του, και να τα «γδάρει». Αλλά δε θα είναι τόσο απλή υπόθεση. Στο ίδιο πανδοχείο διαμένουν δύο εξίσου δεινοί κομπιναδόροι, που γυρεύουν το ίδιο ακριβώς πράγμα με τον πρώτο: ένα λαχταριστό, αθώο και, φυσικά, κεφαλαιούχο θύμα. Οι δύο συναντούν τον ένα και σύντομα ενώνουν τις δυνάμεις τους, οδηγώντας την παράσταση σε ένα πανδαιμόνιο γεμάτο μπλόφες, ρίσκο, ανταγωνισμούς, συμμαχίες, εκπλήξεις κι ανατροπές, καθώς στο παιχνίδι μπαίνουν σιγά-σιγά όλοι οι παράξενοι ένοικοι που τριγυρνούν σ’ αυτό το μικρό και ήσυχο πανδοχείο.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.
Ο επιθεωρητής στο Βασιλικό Θέατρο (28-30/4)
«Ο επιθεωρητής» του Νικολάι Γκόγκολ, η κοινωνική σάτιρα, για τη διαφθορά, την αδικία και τον δεσποτισμό που χαρακτηρίζουν την προεπαναστατική Ρωσία είναι η νέα παραγωγή του ΚΘΒΕ.
«Ο επιθεωρητής» ανέβηκε για πρώτη φορά το 1836. Ο Νικολάι Γκόγκολ γράφει μια κωμωδία η οποία στηλιτεύει τις σχέσεις υποταγής και εξουσίας που χαρακτηρίζουν την προεπαναστατική Ρωσία, και όχι μόνο… Επικεντρώνεται για άλλη μια φορά στους ανθρώπους που μαραζώνουν ανάμεσα στον φόβο της ιεραρχίας , στις περιορισμένες τους φιλοδοξίες, τις ανάγκες και τις μικρότητές τους. Ως γνήσιος ρεαλιστής και με την απόσταση που του διασφαλίζει η κωμωδία, το επιτυγχάνει με ακρίβεια και νηφαλιότητα.
Περισσότερες πληροφορίες εδώ.