Χριστούγεννα με σινεμά στις αίθουσες του Φεστιβάλ
Οι προβολές στην εορταστική περίοδο στις αίθουσες του Φεστιβάλ.
Το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης υποδέχεται τα φετινά Χριστούγεννα με μια ειδική εορταστική προβολή, την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου, στις 20:30, στο Ολύμπιον.
Ιδανική παρέα στο χριστουγεννιάτικο κινηματογραφικά μας ραντεβού θα είναι ο λατρεμένος Μπιλ Μάρεϊ, σε μία από τις πιο σπαρταριστές ερμηνείες του, στην αξέχαστη ταινία «Πάρτι φαντασμάτων» (Scrooged, 1988) του Ρίτσαρντ Ντόνερ. Aπό το απόγευμα (18:00) της ίδιας ημέρας, το «Πράσινο Δωμάτιο», στον 1ο όροφο του Ολύμπιον, φορά τα γιορτινά του και σας περιμένει με χριστουγεννιάτικη μουσική και το απολαυστικό κοκτέιλ «Murray X-mas» (με συστατικά που παραπέμπουν σε αγαπημένες χριστουγεννιάτικες γεύσεις).
Υποδεχόμαστε τη συγκινητική κινηματογραφική βιογραφία «Υπάρχω» του Γιώργου Τσεμπερόπουλου, η οποία ξεδιπλώνει τις γνωστές και αθέατες πτυχές της ζωής και της καριέρας του θρυλικού Στέλιου Καζαντζίδη, ενός από τους μεγαλύτερους ερμηνευτές στην ιστορία τουελληνικού τραγουδιού, που έγινε σύμβολο μιας ολόκληρης χώρας.
Μη χάσετε το συνταρακτικό πολιτικό θρίλερ «Ο σπόρος της ιερής συκιάς» του Μοχάμαντ Ρασούλοφ, που απέσπασε το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής και το Βραβείο FIPRESCI στο Φεστιβάλ των Καννών. Ο σκηνοθέτης Μοχάμαντ Ρασούλοφ καταδικάστηκε σε οκταετή ποινή φυλάκισης αμέσως μετά την ανακοίνωση της συμμετοχής της ταινίας στις Κάννες, διαφεύγοντας τελικά στην Ευρώπη χάρη σε μια ριψοκίνδυνη απόδραση διάρκειας 28 ημερών.
Τέλος, αφηνόμαστε στο πολυεπίπεδο ερωτικό-κοινωνικό δράμα «Αξιαγάπητη» της Λίλια Ινγκολφσντότιρ, που σάρωσε τα βραβεία στο Φεστιβάλ του Κάρλοβι Βάρι. Αξιοποιώντας την ένδοξη μπεργκμανική παράδοση, η Ινγκολφσντότιρ υφαίνει το χρονικό αποδόμησης μιας σχέσης χωρίς (μελο)δράματα και ευκολίες, δημιουργώντας παράλληλα ένα ρηξικέλευθο γυναικείο πορτρέτο μακριά από τα στερεότυπα που κυριαρχούν.
Τις προβολές τους συνεχίζουν:
Το αιχμηρό The End, η πρώτη ταινία μυθοπλασίας του δις υποψήφιου για Όσκαρ Καλύτερου Ντοκιμαντέρ Τζόσουα Οπενχάιμερ, με τους Τίλντα Σουίντον και Μάικλ Σάνον. Η ταινία λήξης του πρόσφατου 65ου Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης είναι ένα δυστοπικό μιούζικαλ, που ξεδιπλώνεται σαν μια μελλοντολογική πολιτική αλληγορία, με ισχυρές δόσεις μαύρου χιούμορ.
Η «Maria» του Πάμπλο Λαραΐν, με την Αντζελίνα Τζολί στον ρόλο της Μαρίας Κάλλας, μιαευρηματική κινηματογραφική βιογραφία που ανατρέχει στις τελευταίες ημέρες της θρυλικής σοπράνο, κλείνοντας την άτυπη τριλογία του χιλιανού σκηνοθέτη για τις πιο επιδραστικές γυναικείες φιγούρες του 20ού αιώνα.
Την Παραμονή Χριστουγέννων, Τρίτη 24 Δεκεμβρίου, οι αίθουσες του Φεστιβάλ θα παραμείνουν κλειστές.
Ανήμερα των Χριστουγέννων, Τετάρτη 25 Δεκεμβρίου, θα πραγματοποιηθούν μονάχα οι βραδινές προβολές.
Οι ταινίες:
«Υπάρχω»
H συγκινητική ιστορία ενός παιδιού μιας οικογένειας προσφύγων του Πόντου που κατάφερε να επιβιώσει και να μεγαλουργήσει χάρη στο τεράστιο ταλέντο του και κόντρα σε κάθε κοινωνική και προσωπική δυσκολία. Μουσική, έρωτες, οικογένεια, φίλοι, ψάρεμα, δημιουργία, μπράβοι της νύχτας, φανατικοί θαυμαστές, μεγάλες διαμάχες, δημιουργούν το ψηφιδωτό της ζωής του. Μια ταινία-αφιέρωμα σε έναν μεγάλο τραγουδιστή, που η φωνή του «μίλησε» στις καρδιές όλων των Ελλήνων ανά τον κόσμο, τον Στέλιο Καζαντζίδη – για όσους τον αγάπησαν, και όσους θέλουν να τον γνωρίσουν.
Αίθουσα ΟΛΥΜΠΙΟΝ: Πέμπτη, Σάββατο, Κυριακή, Δευτέρα 19:00, 21:30 – Παρασκευή 18:00 – Τετάρτη 21:30
«Ο σπόρος της ιερής συκιάς / The Seed of the Sacred Fig »
Στον δικηγόρο Ιμάν ανατίθεται η ιδιότητα του ερευνητή δικαστή στο επαναστατικό δικαστήριο της Τεχεράνης. Η θέση αυτή του παρέχει αυτόματα καλύτερο μισθό και μεγαλύτερο χώρο διαβίωσης για την οικογένεια του. Όταν όμως ξεσπούν πολιτικές διαδηλώσεις κατά του καθεστώτος, ο Ιμάν αντιλαμβάνεται ότι δεν πήρε τη θέση λόγω των νομικών του ικανοτήτων, αλλά για να συνυπογράφει καταδίκες που του υποδεικνύουν οι ανωτέροι του, ακόμα και με θανατικές ποινές. Γι’ αυτό και παραμένει ανώνυμος, φοβούμενος για την ασφάλεια τη δική του και της οικογένειας του. Οι διαδηλώσεις όμως όχι μόνο δεν κοπάζουν αλλά εντείνονται, και ο Ιμάν αρχίζει να χάνει το μυαλό του. Όταν το όπλο του θα χαθεί, θα υποψιαστεί ακόμα και τη σύζυγο του και τις κόρες του.
«Αξιαγάπητη / Loveable / Elskling»
Η σαραντάχρονη Μαρία, σύζυγος, μητέρα και εργαζόμενη γυναίκα, παλεύει να μεγαλώσει τέσσερα παιδιά και να ανταποκριθεί στις προκλήσεις μιας απαιτητικής καριέρας, ενώ ο δεύτερος σύζυγός της, ο Σίγκμουντ, ταξιδεύει συνεχώς. Καθώς ο γάμος τους λυγίζει σταδιακά υπό το βάρος των ανταγωνιστικών αναγκών, και παρά τις απεγνωσμένες προσπάθειες της Μαρίας να σώσει τη σχέση τους, ο Σίγκμουντ τής ανακοινώνει ότι θέλει να χωρίσουν, αναγκάζοντας την να έρθει αντιμέτωπη με τους χειρότερους φόβους της. Χαρακτηρολογική σπουδή και συναρπαστικό ταξίδι αυτοανακάλυψης, η Αξιαγάπητη μεταθέτει σταδιακά την εστίαση από ένα δράμα σχέσεων σε μια ιστορία γυναικείας ενδυνάμωσης, μέσα από ένα πρίσμα ψυχολογικά ρεαλιστικό, αυθεντικά ειλικρινές, αφηγηματικά πρωτότυπο και ποτέ μελοδραματικό. Αποφεύγοντας επιδέξια και συνειδητά κάθε κοινωνιολογικό κλισέ που μετατρέπει την ανεξαρτησία μιας γυναίκας σε συνέπεια μιας καταστροφής ή αδικίας, η σκηνοθέτρια σκιαγραφεί το –όντως αξιαγάπητο– πορτρέτο μιας μοντέρνας γυναίκας, ικανής να βασιστεί στον εαυτό της όχι επειδή πρέπει αλλά επειδή το θέλει.
«The End »
Η πρώτη ταινία μυθοπλασίας του δις υποψήφιου για Όσκαρ ντοκιμαντερίστα Τζόσουα Οπενχάιμερ, είναι ένα εξαιρετικά διαπεραστικό και υπονομευτικά πολιτικό μετ-αποκαλυπτικό μιούζικαλ, με πρωταγωνιστές την Τίλντα Σουίντον και τον Μάικλ Σάνον. Βαθιά κάτω από την επιφάνεια της γης, στην προστατευτική αγκαλιά ενός εγκαταλελειμμένου αλατωρυχείου, μια οικογένεια της κάποτε σπουδαίας ελίτ, περνά τις μέρες της σε ένα πολυτελές καταφύγιο που θυμίζει έπαυλη, προσπαθώντας να ξεχάσει την καταστροφή που τους έκανε να κρυφτούν εκεί – και τις δικες τους ευθύνες γι αυτή. Όταν μια επιζήσασα από τον πάνω κόσμο θα βρεθεί ξαφνικά ανάμεσά τους, οι βεβαιότητες όλων τους (και, κυρίως, του νεαρού γιού τους που γεννήθηκε εκεί μετά την καταστροφή) θα γλιστρήσουν από τα χέρια τους σαν μια χούφτα αλάτι. Δημιουργώντας ένα φιλμ που αρνείται να υποταχτεί σε οποιαδήποτε κατηγοριοποίηση, ο Οπενχάιμερ παραδίδει ένα ακόμη χαμαιλεοντικό κομψοτέχνημα που λάμπει με τη βεβαιότητα ενός μοντέρνου κινηματογραφικού classic.
«Maria»
Η βραβευμένη με Όσκαρ Αντζελίνα Τζολί είναι η Μαρία Κάλλας, η πιο εμβληματική ερμηνεύτρια του 20ού αιώνα, στη συναρπαστική Maria του διάσημου χιλιανού σκηνοθέτη Πάμπλο Λαραΐν. Η ταινία ακολουθεί τη θρυλική ελληνίδα ντίβα την περίοδο που αποσύρεται στο Παρίσι, έπειτα από μια λαμπερή και ταραχώδη ζωή. To Maria επαναπροσεγγίζει τη θρυλική σοπράνο στις τελευταίες ημέρες της, καθώς η ίδια ανατρέχει στην καριέρα και στη ζωή της, αποκαλύπτοντας παράλληλα άγνωστες πτυχές της προσωπικότητάς της.