Αφιέρωμα της Ταινιοθήκης στο Ιαπωνικό Νέο Κύμα από το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Πέντε νέες ταινίες που φέρνουν στο προσκήνιο ανθρώπινες ιστορίες, φιλοσοφικά ζητήματα, κοινωνικές παθογένειες και δραματικά ιστορικά γεγονότα, ένα συναρπαστικό αφιέρωμα από την Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης, αλλά και η δεύτερη προβολή της ενότητας Fundamentals for Kids μάς περιμένουν σε μια άκρως ενδιαφέρουσα κινηματογραφική εβδομάδα!
Πιο συγκεκριμένα, μη χάσετε στις αίθουσες του Φεστιβάλ:
Τη νέα ταινία του αγαπημένου και ακούραστου Κώστα Γαβρά με τίτλο Τελευταία πνοή, μια χαμηλόφωνη φιλοσοφική σπουδή για τη θνητότητα και την αμηχανία της κοινωνίας απέναντι στη διαχείριση του θανάτου. Το κοινό θα έχει μάλιστα την ευκαιρία να παρακολουθήσει την ταινία ήδη από το μεσημέρι της Πέμπτης (Ολύμπιον, 13:00), στο πλαίσιο της ενότητας προβολών Early Thursdays.
Το εντυπωσιακό ντεμπούτο του Λεονάρντο βαν Ντάιλ με τίτλο Η Τζούλι μένει σιωπηλή, ένα σφιχτοδεμένο και βραδυφλεγές κοινωνικό δράμα που μας βυθίζει υποβλητικά στον σκοτεινό κόσμο της κακοποίησης. Το καθηλωτικό Κυνήγι του Χρήστου Πυθαρά, μια μικρογραφία της σημερινής αποξένωσης και της υποδόριας βίας, που χτίζει την έντασή της σε χαμηλή φωτιά μέχρι την τελική έκρηξη.
Το ρουμανικό κοινωνικό-ιστορικό δράμα Η νέα χρονιά που δεν ήρθε ποτέ του Μπογκντάν Μουρεσάνου, μια ευρηματική ανάπλαση των τελευταίων στιγμών πριν την κατάρρευση του καθεστώτος Τσαουσέσκου, μέσα από τις διαπλεκόμενες ιστορίες έξι άγνωστων. Το ακαταμάχητο Βιτόρια των Αλεσάντρο Κασίγκολι και Κέισι Κάουφμαν, ένα δοτικο πορτρέτο μιας γυναίκας που κατακλύζεται από μια επίμονη επιθυμία, η οποία τη φέρνει σε σύγκρουση με το περιβάλλον της.
To σπουδαίο αφιέρωμα που πραγματοποιεί η Ταινιοθήκη Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με την Πρεσβεία της Ιαπωνίας και το Japan Foundation, στο Ιαπωνικό Νέο Κύμα, στην αίθουσα Σταύρος Τορνές (22- 3/02/2025), δίνοντας τη μοναδική ευκαιρία στο κοινό να απολαύσει στη μαγεία της μεγάλης οθόνης πέντε σπάνια διαμάντια του ιαπωνικού σινεμά σε ψηφιακά αποκατεστημένες κόπιες 4K.
Το απολαυστικό animation O απίθανος κύριος Φοξ του Γουές Άντερσον, που μας υπενθυμίζει πως το μαζί είναι πάντα προτιμότερο από το χώρια, στο πλαίσιο της ειδικής ενότητας προβολών Fundamentals for Kids (Κυριακή 23/02, Παύλος Ζάννας). Παράλληλα, στις αίθουσες του Φεστιβάλ συνεχίζουν την επιτυχημένη τους πορεία οι παρακάτω ταινίες:
Το συγκινητικό και οπτικά εκθαμβωτικό animation Το πιο πολύτιμο φορτίο του Μισέλ Χαζαναβίσιους, που ξεδιπλώνει μια διαχρονική ιστορία για την απώλεια, την αντίσταση και τη βαθύτερη ουσία τού να είσαι (και να παραμένεις σε δύσκολες συνθήκες) άνθρωπος.
Το μυσταγωγικό Grand Tour του Μιγκέλ Γκόμες, που απέσπασε το Βραβείο Καλύτερης Σκηνοθεσίας στο Φεστιβάλ των Καννών. Ένα οδοιπορικό αγάπης και εμμονής, που εξυψώνεται σταδιακά σε σπουδή για την ανθρώπινη συνθήκη και τις ανεξέλεγκτες διαδρομές της καρδιάς.
Το επικών διαστάσεων The Brutalist του Μπρέιντι Κόρμπετ, ένα εμβυθιστικό οδοιπορικό στο τραύμα του ξεριζωμού και στις σκοτεινες όψεις του Αμερικανικού Ονείρου, που έχει αποσπάσει δέκα οσκαρικές υποψηφιότητες και προβάλλει ως το ακλόνητο φαβορί για την οσκαρική τελετή της 2ας Μαρτίου στις κατηγορίες της Καλύτερης Ταινίας και του Α΄ Ανδρικού Ρόλου για τον Έιντριεν Μπρόντι.
Το απολαυστικό και πολυβραβευμένο animation Η γάτα που δεν φοβόταν το νερό του Γκιντς Ζιλμπαλόντις, που ξεδιπλώνει ένα ηχηρό οικολογικό μήνυμα μέσα από μια πανέμορφη αλληλουχία εικόνων, χωρίς τον παραμικρό διάλογο. Η ταινία είναι υποψήφια τόσο για το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας Κινουμένων Σχεδίων όσο και για το Όσκαρ Καλύτερης Διεθνούς Ταινίας, καθώς και για το Βραβείο Κοινού LUX για τον Ευρωπαϊκό Κινηματογράφο.