ΣΥΡΙΖΑ: Ερώτηση στη Βουλή για τα προβλήματα του 3ου Γυμνασίου Μενεμένης

Ερώτηση για τα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζει το 3ο Γυμνάσιο Μενεμένης με Λυκειακές Τάξεις στον Δενδροπόταμο Θεσσαλονίκης κατατέθηκε στη Βουλή με πρωτοβουλία της Ράνιας Θρασκιά και της Κυριακής Μάλαμα.

ΣΥΡΙΖΑ: Ερώτηση στη Βουλή για τα προβλήματα του 3ου Γυμνασίου Μενεμένης
Pixabay

Ερώτηση για τα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζει το 3ο Γυμνάσιο Μενεμένης με Λυκειακές Τάξεις στον Δενδροπόταμο Θεσσαλονίκης κατατέθηκε στη Βουλή με πρωτοβουλία της Ράνιας Θρασκιά και της Κυριακής Μάλαμα.

Την ερώτηση συνυπογράφουν άλλοι 11 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία.

Όπως αναφέρεται στο κείμενο της ερώτησης, πρόκειται για ένα σχολείο με 175 μαθητές, με τη συντριπτική πλειονότητα των οποίων (98%) είναι Ρομά και τη σχολική διαρροή να έχει καταστεί ανεξέλεγκτη και να εντείνεται με τις συνθήκες που επικρατούν στο σχολείο. Όπως επανειλημμένα έχει σημειώσει ο Σύλλογος Καθηγητών, είναι εξαιρετική αναγκαιότητα η άμεση διάθεση Ψυχολόγου και Κοινωνικού Λειτουργού, με σταθερό εβδομαδιαίο πρόγραμμα, καθώς σημειώνονται περιστατικά παραβατικότητας ενώ τα περισσότερα παιδιά είναι παραμελημένα από γονείς και πολλά, που ζουν με τις οικογένειές τους, φαίνεται ότι βιώνουν ενδοοικογενειακά προβλήματα. Σε αυτό το πλαίσιο, οι εκπαιδευτικοί αισθάνονται αδύναμοι να τα βοηθήσουν.

Δυσκολία ωστόσο αντιμετωπίζουν και κατά την εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ιδιαιτερότητες και στην κουλτούρα των μαθητών Ρομά, που ζουν ανάμεσα σε δύο γλώσσες και δύο πολιτισμούς. Επιπρόσθετα, το κτιριακό ζήτημα αλλά κι οι ελλείψεις ως προς την υλικοτεχνική υποδομή εγείρουν ανησυχία αφενός για την ασφάλεια των μαθητών αφετέρου για την ενίσχυση του ενδιαφέροντός τους για το σχολείο.

Τα προβλήματα αυτά του εν λόγω σχολείου επαναφέρουν για ακόμη φορά το κρίσιμο θέμα των Ρομά μαθητών και της κοινωνικής τους ένταξης, καθώς είναι αντιπροσωπευτικά της χαμηλής συμμετοχής τους στην εκπαίδευση, της ανεπαρκούς ή διακοπτόμενης φοίτησής τους κι εντέλει της μη ολοκλήρωσης της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, αλλά και της πρόωρης παιδικής εργασίας. Ανοίγουν δε το θέμα της ένταξης των παιδιών Ρομά στις κανονικές τάξεις και αναδεικνύουν για ακόμη μία φορά την ανάγκη να μπει ένα τέλος στη λειτουργία «σχολείων – γκέτο».

Κατόπιν τούτων, ερωτάται ο Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού σε ποιες κατεπείγουσες ενέργειες προτίθεται να προβεί ώστε να αντιμετωπιστούν άμεσα τα προβλήματα και οι ελλείψεις του 3ου Γυμνασίου Μενεμένης με Λυκειακές Τάξεις στον Δενδροπόταμο Θεσσαλονίκης κι αν σκοπεύει να εξετάσει τα σχετικά αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας. Ερωτάται επίσης αν είναι σε γνώση του η λειτουργία «σχολείων – γκέτο» στην Ελλάδα, πόσα παιδιά Ρομά φοιτούν σε αυτά και πόσα συνολικά στα σχολεία της χώρας, καθώς και ποια μέτρα έχει ή/και προτίθεται να πάρει, σε συνεργασία με τους συναρμόδιους Υπουργούς, για την άρση του διαχωρισμού των παιδιών Ρομά στην εκπαίδευση.