Στη Θεσσαλονίκη ο Χάρης Δούκας – Καλαμαριά, ΟΑΣΘ και ΔΕΘ στο επίκεντρο των συναντήσεών του
Για περιοχή των πολλών δυνατοτήτων αλλά των χαμένων ευκαιριών μίλησε ο υποψήφιος πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ.
Συναντήσεις με τη δήμαρχο Καλαμαριάς, Χρύσα Αράπογλου και εκπροσώπους των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ, είχε ο υποψήφιος πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Χάρης Δούκας κατά τη διάρκεια μιας ακόμη επίσκεψής του στη Θεσσαλονίκη.
Μετά τη σειρά επαφών που είχε στην πόλη, ο κ. Δούκας μίλησε για πόλη των πολλών δυνατοτήτων και των χαμένων ευκαιριω΄ν, ενώ χαρακτήρισε… ανέκδοτο το σλόγκαν «Θεσσαλονίκη, Μητρόπολη των Βαλκανίων».
«Η Μητροπολιτική Θεσσαλονίκη σήμερα χαρακτηρίζεται από αναπτυξιακή στασιμότητα, με ρωγμές στην κοινωνική και χωρική της συνοχή και περιβαλλοντικά σε κρίσιμη κατάσταση. Το σλόγκαν «Θεσσαλονίκη, Μητρόπολη των Βαλκανίων» ακούγεται σήμερα σαν ανέκδοτο. Γιατί η γεωγραφική της θέση, ο φυσικός της πλούτος, τα επιστημονικά και ερευνητικά της ιδρύματα, προσφέρουν σημαντικές και ανεκμετάλλευτες ως τώρα δυνατότητες», είπε και πρόσθεσε: «Σήμερα, υπάρχουν διαθέσιμοι πόροι από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης, το ΕΣΠΑ, τις αγροτικές ενισχύσεις. Και ενώ οι πόροι αυτοί θα έπρεπε και θα μπορούσαν να αναζωογονήσουν, περιφερειακές, τοπικές οικονομίες και κοινωνίες, είτε από πολιτική επιλογή, είτε λόγω επιρροών μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων, οι κεντρικές πολιτικές απαξιώνουν την πόλη και την περιφέρεια, εντείνοντας τις περιφερειακές ανισότητες.
Με αυτή την οπτική απευθυνόμαστε σε όλους και όλες που το όραμα τους είναι η εμπέδωση ενός μοντέλου αειφόρου ανάπτυξης. Τους καλούμε να συζητήσουμε για τη Μητροπολιτική Θεσσαλονίκη και το μέλλον της, αλλά και για τα ιδιαίτερα προβλήματα και τις προοπτικές κάθε περιοχής».
Για την Καλαμαριά
Στο πλαίσιο των επαφών του με φορείς της Θεσσαλονίκης, ο κ. Δούκας συναντήθηκε και με την δήμαρχο Καλαμαριάς, Χρύσα Αράπογλου, με τη συζήτηση να περιστρέφεται κυρίως γύρω από το παραλιακό μέτωπο του δήμου και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει.
Ο κ. Δούκας επισήμανε ότι τα πλεονεκτήματα της μεγάλης ακτογραμμής, το «Παλατάκι», οι αδόμητες περιοχές από το Καραμπουρνάκι μέχρι την Μίκρα, το Κόδρα, όλοι οι ελεύθεροι χώροι των πρώην στρατοπέδων, από πλεονεκτήματα και δυνατότητες ανάπτυξης αστικού πρασίνου, περιπατητικών και ποδηλατικών διαδρομών, πάρκων ανοιχτής παιδείας και πολιτισμού, έχουν μετατραπεί σε αντικείμενα δημοπρατήσεων.
Όπως είπε, ο πρωθυπουργός είναι υποχρεωμένος να αποδεχτεί τις αποφάσεις του δήμου Καλαμαριάς και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για τη Μαρίνα της Καλαμαριάς και τα νέα δεδομένα που δημιουργούν για το Real Estate της ΔΕΘ. Η Δημοτική αρχή της Χρύσας Αράπογλου και οι παρατάξεις, πολύ σωστά είπαν όχι επί της αρχής και το αιτιολόγησαν πειστικά, με αποτέλεσμα να ψηφίσει και η Περιφέρεια κατά της πρότασης του ΤΑΙΠΕΔ. «Η νίκη της Καλαμαριάς είναι μεγάλη, γι’ αυτό η κυβέρνηση οφείλει να αλλάξει οριστικά ρότα», επισήμανε.
Για τη ΔΕΘ
Αναφορικά για το «θέμα του Real Estate στον χώρο της ΔΕΘ, με συντελεστή δόμησης 0,6%», με το σχέδιο ανάπλασης, ο υποψήφιος πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ εξήγησε ότι «στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, στην πιο πυκνοδομημένη περιοχή της Θεσσαλονίκης, με το πολύ λιγότερο πράσινο ανά κάτοικο, από κάθε ελληνική και ευρωπαϊκή πόλη, επιχειρείται μια απαράδεκτη παρέμβαση, εις βάρος των κατοίκων της. Σ’ αυτό οφείλουμε να αντιδράσουμε».
Για τον ΟΑΣΘ

Στο πλαίσιο της επίσκεψής του στη Θεσσαλονίκη, ο κ. Δούκας συναντήθηκε και με τους εκπροσώπους των εργαζομένων στον ΟΑΣΘ και αφού ενημερώθηκε για τα προβλήματα, τόνισε:
«Η ταλαιπωρία των Θεσσαλονικιών στις αστικές μετακινήσεις, ήταν μεγάλη και τα τελευταία χρόνια με την ουσιαστική διάλυση του ΟΑΣΘ, μεγάλωσε ακόμη περισσότερο. Η κυβέρνηση κοροϊδεύει τον κόσμο, με όσα κάνει και όσα εξαγγέλλει για τον ΟΑΣΘ, με συνεχείς παρεμβάσεις σε νυχτερινές τροπολογίες. Τα προβλήματα με τα πολύ παλιά και ακατάλληλα λεωφορεία δε λύνονται με τις ενοικιάσεις παλιών λεωφορείων από τις χώρες της βόρειας Ευρώπης. Η πρόσφατη αγορά των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων, που δε δόθηκαν στον ΟΑΣΘ, γιατί είναι υπό εκκαθάριση, ούτως ή άλλως καλύπτει μικρό μέρος των αναγκών. Το ίδιο αναπολεσματικές είναι και οι 8μηνες συμβάσεις των οδηγών, αντί σταθερού προσωπικού».
Όπως επισήμανε, η κυβέρνηση προχωράει στην οριστική παραχώρηση του 60% περίπου του συγκοινωνιακού έργου σε ιδιώτες. Στα ΚΤΕΛ δηλαδή, που τα τελευταία χρόνια έχουν αναλάβει με απευθείας αναθέσεις, το έργο αυτό. «Ακόμη χειρότερα, αφού υπέγραψε, έστω και με καθυστέρηση ο Υπουργός Μεταφορών την ΣΣΕ, ο Υπουργός Οικονομικών αφαίρεσε τα εκπαιδευτικά επιδόματα των παιδιών των εργαζομένων με ειδικές ανάγκες. Όλες αυτές οι ενέργειες αποτελούν ασέβεια προς τους πολίτες, ασέβεια στην πόλη», κατέληξε ο κ. Δούκας.