Σάλος μετά την παρολίγον μετωπική συρμών Προαστιακού και Μετρό!

«Οι ασφαλείς μεταφορές είναι υποχρέωση μιας ισχυρής πολιτείας»

Σάλος μετά την παρολίγον μετωπική συρμών Προαστιακού και Μετρό!
ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI

Σφοδρές αντιδράσεις έχει προκαλέσει το νέο περιστατικό όπου τρένο του Προαστιακού εστάλη στις γραμμές του Μετρό, με την Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας να διατάσσει κατεπείγουσα προκαταρκτική έρευνα.

Πέρα όμως από την εισαγγελία, οργή έχει προκληθεί τόσο στους πολίτες για το περιστατικό που θα μπορούσε να αποβεί μοιραίο, αλλά και στην αντιπολίτευση. Ανακοινώσεις εξέδωσαν κόμματα, αλλά και πολιτικά πρόσωπα, όπως επίσης και ο ΟΣΕ, ο οποίος «τα βάζει» με τον μηχανοδηγό.

ΣΥΡΙΖΑ: Τα επικίνδυνα συμβάντα στο σιδηρόδρομο δεν έχουν τέλος

Συνεδρίαση της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου 2024 (ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ / EUROKINISSI)

Σε σχόλιο για το γεγονός εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ προχωρησε ο Τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Καραμέρος:

«Έστειλαν τρένο του Προαστιακού να σφηνώσει στη γραμμή του ΜΕΤΡΟ όσο η ΝΔ πασχίζει καθημερινά για συγκάλυψη στα Τέμπη

Τα επικίνδυνα συμβάντα στο σιδηρόδρομο δεν έχουν τέλος. Η ανασφάλεια στην καθημερινή μετακίνηση των πολιτών και στις συνθήκες για τους εργαζόμενους εντείνεται, ενώ η κυβέρνηση απλά απεύχεται νέο μοιραίο.

Πιο πρόσφατο παράδειγμα, την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου όταν όπως αποκαλύπτει η Εφημερίδα των Συντακτών ο συρμός 4245 αναγκάστηκε σε οπισθοπορεία στην γραμμή του Προαστιακού Αθήνας καθώς είχε οδηγία της τηλεδιοίκησης του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών να εισέλθει σε λάθος γραμμή και συγκεκριμένα σε αυτήν του Μετρό στην περιοχή της Δουκίσσης Πλακεντίας.

Είναι ευτύχημα που ο μηχανοδηγός αντελήφθη από την φωτοσήμανση ότι πήγαινε προς λανθασμένη κατεύθυνση και ακινητοποίησε εγκαίρως το συρμό που κινούνταν στο ρεύμα προς Πειραιά. Υπενθυμίζεται πως είχε αποφευχθεί την τελευταία στιγμή πριν ένα μήνα περίπου και πάλι, παραλίγο μετωπική σύγκρουση δύο συρμών του Προαστιακού προς το Αεροδρόμιο.

Τα δύο αυτά σοβαρότατα περιστατικά δεν αφήνουν καμία αμφιβολία ότι τα άλυτα και χρονίζοντα προβλήματα στο σιδηρόδρομο όχι απλώς αφήνουν αδιάφορη την κυβέρνηση της ΝΔ αλλά είναι μία ανεξήγητη πολιτική επιλογή της. Στο χώρο των μεταφορών καταναλώνει όλη την ενέργειά της προκειμένου να συγκαλύψει τις πολιτικές ευθύνες και ποινικές ευθύνες για την τραγωδία των Τεμπών.

Ρωτάμε επισήμως, ποια θα είναι η τύχη της καταγγελίας άμεσης διερεύνησης του συμβάντος στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) που κατέθεσε η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) η οποία εκπροσωπεί τους μηχανοδηγούς, αλλά και ποια ήταν η τύχη της έρευνας -αν κι εφόσον έγινε- του συμβάντος που προηγήθηκε αυτού της 9ης Οκτωβρίου, όταν η Hellenic Train συστηματικά αρνείται να κοινοποιεί τα εσωτερικά της πορίσματα και ταυτόχρονα μεταθέτει συστηματικά τις ευθύνες της με σκοπό τον αποπροσανατολισμό της κοινής γνώμης και των αρμόδιων αρχών;

Οι πολίτες ζητούν τεκμηριωμένες απαντήσεις και ρεαλιστικές λύσεις που δεν θα αφήνουν αναπάντητα ερωτήματα και δεν θα υπονομεύουν άλλο στην κοινωνική συνείδηση την ασφάλεια του σιδηρόδρομου. Είναι αδιανόητο οι μηχανοδηγοί να λαμβάνουν οδηγίες για βραδυπορίες και χαμηλές ταχύτητες ακόμα και με 6 χλμ/ώρα εξαιτίας της κατάστασης του δικτύου, ο ΟΣΕ και η Hellenic Train να μην προσαρμόζει τους δρομολογιακούς χρόνους. Οι πολίτες δικαίως να διαμαρτύρονται για μεγάλες καθυστερήσεις στη μετακίνησή τους, καθώς τα πραγματικά δρομολόγια και οι ώρες άφιξης και αναχώρησης των τρένων δεν αντιστοιχούν με εκείνες που αναγγέλλονται.

Καλούμε το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και να μην παραμένει εγκληματικά άπραγο στις εκκλήσεις των εργαζομένων για δραστική παρέμβαση. Είναι χρέος της Πολιτείας να πράξει αυτό που της αναλογεί στο δικαίωμα των πολιτών για ασφαλείς μετακινήσεις. Είναι θλιβερό, όταν η χώρα μας ετοιμάζεται να αναλάβει τα ηνία των ευρωπαϊκών Μεταφορών από τη θέση του αρμόδιου Επιτρόπου της ΕΕ, αντί να συζητούμε για αντίστοιχα βιώσιμες πολιτικές και σχέδια να αγωνιούμε για το αν θα φτάσει σώο και αβλαβές ένα τρένο και οι επιβάτες του, στον προορισμό τους».

Κασσελάκης: Τα τρένα στη χώρα μας είναι τελείως απαξιωμένα

Δεύτερη ημέρα συνεδρίασης της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2024. (ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI)

Για «απαξιωμένα» τρένα και «σχεδόν καθημερινά περιστατικά» κάνει λόγο ο πρώην πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Στέφανος Κασσελάκης.

Αναλυτικά η ανάρτηση του:

«Τρένο του προαστιακού μπήκε στη γραμμή του μετρό!

Το γεγονός συνέβη στις 9 Οκτωβρίου, η κυβέρνηση το απέκρυψε (καθόλου πρωτότυπο), η ΕΦΣΥΝ το αποκαλύπτει σήμερα και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, το επιβεβαιώνει στον Real Fm.

Φυσικά, φταίει ο σταθμάρχης.

Πάντα φταίει μόνο ο σταθμάρχης.

Η πραγματικότητα είναι ότι τα τρένα στη χώρα μας είναι τελείως απαξιωμένα και τα σχεδόν καθημερινά περιστατικά ασφαλείας διώχνουν τους πολίτες από το μέσο το οποίο θεωρείται το πιο διαδεδομένο στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Η κυβέρνηση οδηγεί εδώ και 5 χρόνια τη χώρα μας όλο και πιο μακριά από την Ευρώπη – από την αγοραστική μας δύναμη και το ΕΣΥ μέχρι τον σιδηρόδρομο. Μία χώρα που πηγαίνει με όπισθεν.

Αν μας επιτρέψουν, να είστε σίγουροι ότι τα πράγματα θα αλλάξουν. Θα πάμε μπροστά».

Φάμελλος: Η κυβέρνηση αποδεικνύεται ανίκανη να εξασφαλίσει την ασφάλεια των μεταφορών

Δεύτερη ημέρα συνεδρίασης της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Κυριακή 8 Σεπτεμβρίου 2024. (ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI)

«Η σημερινή αποκάλυψη της Εφημερίδας των Συντακτών προκαλεί ακόμη μεγαλύτερη ανησυχία στην κοινωνία», τόνισε από πλευράς του υποψήφιος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, Σωκράτης Φάμελλος.

«Η κυβέρνηση αποδεικνύεται ανίκανη να εξασφαλίσει την ασφάλεια των μεταφορών, την ώρα που συνεχίζει την προσπάθεια συγκάληψη του εγκλήματος των Τεμπών. Εμείς επιμένουμε να θεωρούμε αυτονόητο ότι οι ασφαλείς μεταφορές είναι υποχρέωση μιας ισχυρής πολιτείας, κάτι το οποίο αδυνατούν να εγγυηθούν οι δήθεν «άριστοι» του κ. Μητσοτάκη», πρόσθεσε ο ίδιος.

ΠΑΣΟΚ: Παραμένουν άλυτα τα προβλήματα ασφαλείας στους συρμούς των τρένων

(ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI)

Στη μη λήψη των αναγκαίων μέτρων από την κυβέρνηση για να διασφαλιστεί ο αποκλεισμός του ανθρώπινου παράγοντα, αναφέρονται σε κοινή τους δήλωση οι Απόστολος Πάνας βουλευτής Χαλκιδικής & υπεύθυνου Κ.Τ.Ε. Υποδομών και Δημήτρης Σαρηγιάννης, Γραμματέα Τομέα Υποδομών ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Ακόμη ένα περιστατικό με παρ’ ολίγον είσοδο συρμού του Προαστιακού σε γραμμή του Μετρό στην Δουκίσσης Πλακεντίας που σημειώθηκε στις 9 Οκτωβρίου, επιβεβαίωσε δυστυχώς για ακόμη μια φορά ότι τα προβλήματα σε συρμούς τρένων στη χώρα μας παραμένουν και διαιωνίζονται.

Τα περιστατικά καθημερινά πληθαίνουν και δυστυχώς αφορούν το σύνολο των λειτουργικών διαδικασιών του δικτύου. Πιο αναλυτικά, προκύπτουν θέματα που αφορούν τη φύλαξη των ισόπεδων διαβάσεων, παρεμπόδιση έως και σύγκρουση συρμών με κλαδιά δέντρων κατά μήκος της σιδηροδρομικής υποδομής, περιστατικό με επιβάτη που σερνόταν από τρένο σε σταθμό και πρόσφατα, αποφεύχθηκε αντίθετης φοράς σύγκρουση τρένων, στο τμήμα μονής γραμμής μεταξύ των σταθμών Αθηνών και Αγίων Αναργύρων με εκατοντάδες επιβάτες εντός του συρμού.

Παρόλα αυτά, η ανακοίνωση της Διοίκησης του ΟΣΕ αναφέρεται για άλλη μια φορά αποκλειστικά, στον ανθρώπινο παράγοντα και όχι στην έλλειψη σύγχρονων ηλεκτρονικών μέσων ελέγχου για την ασφάλειας των συρμών.

Παρά τις επανειλημμένες και πρόσφατες κοινοβουλευτικές παρεμβάσεις του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, για την ασφάλεια των τρένων, δυστυχώς δεν λαμβάνουμε καμία επίσημη απάντηση για την ολοκλήρωση της εγκατάστασης ασφαλών ηλεκτρονικών μέσων ελέγχου, που δεν θα βασίζονται στον ανθρώπινο παράγοντα, αλλά θα διασφαλίζουν στο μέγιστο την ασφαλή κυκλοφορία και λειτουργία των τρένων στη χώρα μας».

Νέα Αριστερά: Η κυβέρνηση πρέπει επιτέλους να εξηγήσει γιατί συμβαίνουν όλα αυτά στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας

«Ο κόσμος μετά το έγκλημα των Τεμπών άρχισε να φοβάται να μπει στα τρένα. Σε λίγο δεν θα μπαίνει ούτε στο μετρό», τονίζει σε ανακοίνωσή της η Νέα Αριστερά για το περιστατικό.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Ο κόσμος μετά το έγκλημα των Τεμπών άρχισε να φοβάται να μπει στα τρένα. Σε λίγο δεν θα μπαίνει ούτε στο μετρό

Σύμφωνα με την Εφημερίδα των Συντακτών, η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) καταγγέλλει ότι την προηγούμενη Τετάρτη δόθηκε εντολή στον συρμό 4245 του Προαστιακού, αντί για να μπει σε δική του γραμμή, να μπει σε γραμμή του Μετρό, με κίνδυνο να εγκλωβιστεί. Πρόκειται για ακριβώς το ίδιο λάθος που οδήγησε στο δυστύχημα στα Τέμπη, μόνο που αυτή τη φορά το σύστημα τηλεδιοίκησης λειτούργησε.

Πρώτον, αποδεικνύεται ότι η σημασία του συστήματος τηλεδιοίκησης είναι καίρια και ότι το «ανθρώπινο λάθος» που λάνσαρε η κυβέρνηση στα Τέμπη είναι υπεκφυγή για να διασωθούν οι πολιτικά υπεύθυνοι.

Δεύτερον, για άλλη μια φορά η δημοσιογραφική έρευνα και οι καταγγελίες των συνδικαλιστών αποκάλυψαν ένα ακόμα παρολίγον δυστύχημα. Η πολιτική ηγεσία σιώπησε.

Τρίτον, στην Ελλάδα επί Μητσοτάκη έχουν ξεχαρβαλωθει οι δημόσιες μεταφορές πλήρως. Τα παρολίγον δυστυχήματα έχουν περάσει επικίνδυνα στην καθημερινότητά μας χωρίς καμία πολιτική ηγεσία να πράττει το παραμικρό.

Η κυβέρνηση πρέπει επιτέλους να εξηγήσει γιατί συμβαίνουν όλα αυτά στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Να μας πει ποιο είναι το «σχέδιό» της που έχει διαλύσει τα πάντα και μέχρι πού φτάνει. Και επιτέλους θα πρέπει να ξεκαθαρίσει τι προτίθεται να κάνει μήπως και αφήσει και κάτι όρθιο πίσω της».

 

Ελληνική Λύση: Σε «πάμε κι όπου βγει» κατάντησε την Ελλάδα η ΝΔ

Eurokinissi

Ανακοίνωση για το περιστατικό εξέδωσε και η Ελληνική Λύση, με το κόμμα να «επιτίθεται» προς την κυβέρνηση.

Αναλυτικά όσα αναφέρει στην ανακοίνωση της η Ελληνική Λύση:

«Η λειτουργία της τηλεδιοίκησης, απέτρεψε νέα σιδηροδρομική τραγωδία, καθώς προειδοποίησε έγκαιρα συρμό του προαστιακού που είχε εισέλθει στην γραμμή του μετρό, στην Δουκίσσης Πλακεντίας.

Η εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνει τις διαχρονικές καταγγελίες της Ελληνικής Λύσης, για το ΕΓΚΛΗΜΑ στα Τέμπη. Κυρίως όμως καθιστά όλους αυτούς που προσπαθούν να το συγκαλύψουν, ηθικούς αυτουργούς σε ενδεχόμενη νέα σιδηροδρομική τραγωδία.

Δυστυχώς η συνεχιζόμενη προσπάθεια συγκάλυψης επιβεβαιώνει ότι το «πάμε και όπου βγει», είναι η «πολιτικη» της Ν.Δ.

Η Ελληνική Λύση θα συνεχίσει τον αγώνα για να εντοπιστούν και να τιμωρηθούν παραδειγματικά όλοι οι εμπλεκόμενοι στο Εθνικό Έγκλημα των Τεμπών».

ΟΣΕ: Τα «βάζει» με τον μηχανοδηγό

Ανακοίνωση για το περιστατικό εξέδωσε και ο ΟΣΕ, ο οποίος τα «βάζει» με τον μηχανοδηγό, καταρρίπτοντας του την ευθύνη για το συμβάν.

 Η ανακοίνωση του ΟΣΕ:

«Την Τετάρτη 9 Οκτωβρίου περί ώρας 17:44 η αμαξοστοιχία 4245 που εκτελούσε το δρομολόγιο ΚΑΝΤΖΑ – ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ του προαστιακού, κατευθύνθηκε προς την είσοδο της γραμμής 3 της ΣΤΑΣΥ. Η διαδρομή οφείλεται σε σφάλμα χάραξης του Ρυθμιστή Κυκλοφορίας του ΣΚΑ.

Για το συμβάν αυτό επισημαίνονται τα ακόλουθα:

1. Σε καμία περίπτωση δεν υπήρξε ο παραμικρός κίνδυνος για τους επιβάτες τόσο του προαστιακού, όσο και για αυτούς του Μετρό. Ο εν λόγω συρμός κινήθηκε σε σηματοτεχνικά χαραγμένη (δηλαδή ασφαλή διαδρομή), που όμως δεν είχε διαπίστευση χρήσης καθόσον αφορά συρμούς του Μετρό. 2. Η κίνηση τόσο του εν λόγω συρμού, όσο και των υπολοίπων γίνεται με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση που λειτουργούν κανονικά από το 2004. 3. Τόσο οι συρμοί του προαστιακού, όσο και αυτοί του μετρό έχουν το ίδιο διαλειτουργικό περιτύπωμα, που συνεπάγεται την απόλυτη συμβατότητα περιτυπωμάτων, άρα ακόμη και αν εισερχόταν στην γραμμή του μετρό δεν θα «σφήνωνε» στην σήραγγα όπως υπερβολικά αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα. 4. Ο μηχανοδηγός του προαστιακού αν και είδε τα 2 φωτοσήματα των οποίων οι ενδείξεις τον προειδοποιούσαν για την είσοδό του συρμού στις γραμμές του Μετρό, εν τούτοις τα ΠΑΡΑΒΙΑΣΕ και τα δύο και αφού τα προσπέρασε σταμάτησε και επικοινώνησε με το ΣΚΑ. 5. Εν συνεχεία δόθηκαν οι κατάλληλες οδηγίες παλινδρόμησης και χαράχθηκε εκ νέου η διαδρομή του κανονικού δρομολογίου».

Τι συνέβη στην Αττική

Σύμφωνα με την ΕΦΣΥΝ, συρμός προαστιακού έλαβε εντολή στη Δουκίσσης Πλακεντίας να μπει σε λάθος γραμμή.

Ο μηχανοδηγός αντιλήφθηκε το λάθος και προσπάθησε μάταια να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη.

Τότε, πήρε την απόφαση που έσωσε ουσιαστικά την κατάσταση, καθώς ελάττωσε ταχύτητα προχωρώντας αργά ώστε να «πιάσει» το λάθος η τηλεδιοίκηση, όπερ και εγένετο.

Τότε ο οδηγός αναγκάστηκε να κάνει οπισθοπορία για περίπου 300 μέτρα ώστε να βγει από την σήραγγα, στην οποία θα σφήνωνε αν συνέχει για λίγο ακόμα…

Η ΕΦΣΥΝ παρουσιάζει έγγραφο που περιγράφει την είσοδο του συρμού του Προαστιακού σε λάθος γραμμή και το οποίο συντάχθηκε από την Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ) που απευθύνεται στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Ατυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ).

Το εξώφυλλο της εφημερίδας