Νέα Αριστερά ανατολικής Θεσσαλονίκης: Χωρίς διαβούλευση η χωροθέτηση για τις νέες πιάτσες ταξί για το μετρό
Για παντελή έλλειψη πρόβλεψης χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων σε όλη τη γραμμή του συρμού κάνει λόγο η οργάνωση Ανατολικής Θεσσαλονίκης.
Ολοένα και πιο έντονο γίνεται το πρόβλημα που δημιουργείται με τη στάθμευση γύρω από τους νέους σταθμούς του μετρό, όπως είχε αναδείξει και σε ρεπορτάζ το TheOpinion.
Στο πρόβλημα που υπάρχει ιδιαιτέρως στη Μαρτίου με τη χωροθέτηση θέσεων πιάτσας ταξί αναφέρεται με ανακοίνωσή της η οργάνωση Ανατολικής Θεσσαλονίκης της Νέας Αριστεράς, που υπογραμμίζει ότι η σχετική απόφαση ελήφθη χωρίς να προηγηθεί διαβούλευση και μετη θετική εισήγηση και αποδοχή του δήμου Θεσσαλονίκης.
Η ανακοίνωση έχει ως εξής:
«Με απόφαση του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης ΑΕ , της 16/04/2024 χωρίς καμία προηγούμενη διαβούλευση με τους κατοίκους της περιοχής Μαρτίου-Δελφών, με τη θετική εισήγηση και αποδοχή του Δήμου Θεσσαλονίκης, άλλαξε η χρήση όλης της πλευράς της οδού 25ης Μαρτίου έως την οδό Σόλωνος, από θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων σε θέσεις πιάτσας ΤΑΞΙ, καταλαμβάνοντας μια πολύ μεγάλη σε μήκος (50 μ) περιοχή στάθμευσης των κατοίκων, δίπλα στο Σταθμό του Μετρό και για την εξυπηρέτησή του. Σε σημείο μάλιστα που ακριβώς δίπλα, στη διασταύρωση 25ης Μαρτίου-Δελφών, λειτουργεί εδώ και χρόνια μια άλλη μεγάλη πιάτσα ΤΑΞΙ. Να σημειωθεί δε ότι ενώ η απόφαση χωροθετεί οκτώ (8) θέσεις ΤΑΞΙ, η αποτύπωση των θέσεων έγινε για περισσότερα ΤΑΞΙ.
Η απόφαση αυτή πάρθηκε με τη συναίνεση προφανώς του Δήμου Θεσσαλονίκης, αντίθετα με όσα προβλέπονται στην Υπουργική Απόφαση με Αρ. 41911/2021, «Καθορισμός κριτηρίων χωροθέτησης των θέσεων στάσης/στάθμευσης (πιάτσες) των επιβατικών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης (ΤΑΞΙ)…» σύμφωνα με τη οποία ορίζεται ότι, για τη χωροθέτηση θέσης στάθμευσης ΤΑΧΙ (πιάτσα) απαιτείται η εκπόνηση κυκλοφοριακής μελέτης, η οποία θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη και για λόγους ισονομίας, αφενός τη ζήτηση για ΤΑΧΙ σύμφωνα με τις παρακείμενες δραστηριότητες και αφετέρου την ανάγκη για στάθμευση όλων των χρηστών του οδικού δικτύου και ιδιαίτερα των κατοίκων της περιοχής.
Είναι προφανές ότι η χωροθέτηση της νέας πιάτσας ΤΑΞΙ σε όλη της πλευρά της οδού 25ης Μαρτίου έως την οδό Σόλωνος αποφασίσθηκε χωρίς να ληφθούν υπόψη στη σύνταξη της κυκλοφοριακής μελέτης, αν υπήρξε τέτοια μελέτη, τα κριτήρια της ισχύουσας υπουργικής απόφασης, η οποία καταστρατηγήθηκε σε όλα τα σημεία της και χωρίς καμία παρέμβαση από την τοπική αυτοδιοίκηση ή από άλλους φορείς της πόλης, αλλά όμως με παρέμβαση άλλων συμφερόντων που αδιαφορούν για τη ζωή των πολιτών της περιοχής.
Η συγκεκριμένη απόφαση και οι σκοπιμότητες της, φέρνουν στο φως την παντελή έλλειψη πρόβλεψης χώρων στάθμευσης αυτοκινήτων σε όλη τη γραμμή του συρμού, στον αρχικό σχεδιασμό του Μετρό Θεσσαλονίκης.
Φαίνεται ότι ένα έργο δισεκατομμυρίων σχεδιάστηκε και εντέλει παραδόθηκε πρόχειρα, χωρίς να υπάρχουν στοιχειώδεις συγκοινωνιακές μελέτες και χωρίς να ληφθούν υπόψη οι ανάγκες των πολιτών αυτής της πόλης.
Έργο το οποίο σχεδιάστηκε για να λύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης, της προσφέρθηκε εν τέλει μετά από δεκαετίας ταλαιπωρίας των πολιτών, χωρίς να σεβαστεί τον πολιτισμό και την ιστορία της και εν τέλει προσθέτοντας προβλήματα στους κατοίκους των πέριξ των σταθμών περιοχών, αντί να τα λύνει.
Το πολύπαθο metro αυτής της πόλης, της ευθείας διαδρομής και των 13 στάσεων, όπως και κανένα metro στον κόσμο, δεν κατασκευάστηκε για να εξυπηρετήσει μόνο τις παρακείμενες της διαδρομής του περιοχές και τους “τυχερούς” κατοίκους τους. Το μετρό θεωρητικά ήρθε για να αποσυμφορήσει το κέντρο και όλο το οδικό δίκτυο της πόλης, από τα αυτοκίνητα τα οποία θα στάθμευαν στους σχεδιασμένους σταθμούς, πέριξ των στάσεων του metro, ώστε στη συνέχεια οι επιβάτες τους να επιβιβαστούν σε αυτό για τις μετακινήσεις τους. Μην γελιέστε και μην αναρωτιέστε. Αυτός ο σχεδιασμός αφορά άλλη πόλη και άλλο metro. Τα χρήματα ήταν πολλά, αλλά φαίνεται δεν έφτασαν για να βελτιωθεί η ζωή όλων!!
Και για να προλάβουμε κάποιους αυτόκλητους υπερασπιστές του Δημάρχου (και όχι μόνο): -Όχι! Oι κάτοικοι των περιοχών γύρω από τους σταθμούς δεν είναι όλοι ιδιοκτήτες διαμερισμάτων και καταστημάτων. Υπάρχουν και ενοικιαστές.
Ο σχεδιασμός του μετρό έγινε για να εξυπηρετηθούν οι κάτοικοι των πλέον πυκνοκατοικημένων περιοχών αυτής της πόλης, οι οποίοι χρόνια υποφέρουν από τη δραματική έλλειψη χώρων στάθμευσης, ακόμη και για ποδήλατα, και στις οποίες περιοχές οι κάτοικοι έσπευσαν κάποτε να προμηθευτούν από το Δήμο της πόλης την πολυδιαφημιζόμενη «κάρτα στάθμευσης κατοίκων» σε περιοχές που δε δημιουργήθηκαν ποτέ αποκλειστικές θέσεις στάθμευσης κατοίκων, όπως συνέβη στο κέντρο της πόλης. Ας θυμηθούμε μια πολυδιαφημιζόμενη καμπάνια, που πριν μερικά χρόνια έστελνε τους κατοίκους άρον-άρον να εκδώσουν «Κάρτες στάθμευσης κατοίκων», χωρίς αντίκρισμα.
Ήρθε η ώρα πλέον, ο Δήμαρχος Αγγελούδης, να λειτουργήσει ως Δήμαρχος, ώστε με ειλικρινείς παρεμβάσεις και πράξεις να υπηρετήσει τους πολίτες αυτής της πόλης, και να μην επιτρέπει τα επιχειρηματικά συμφέροντα και οι πελατειακές σχέσεις να καθορίζουν το επίπεδο ζωής των πολιτών της».