Κυρανάκης: Αύριο ξεκινά ο προαστιακός Θεσσαλονίκης – Σίνδου
«Τον Μάρτιο του 2026 θα πηγαίνεις από την μια άκρη στην άλλη της Θεσσαλονίκης με μέσα σταθερής τροχιάς», δήλωσε ο κ. Κυρανάκης.
«Ξεκινάει αύριο ο προαστιακός Θεσσαλονίκης-Σίνδου και προκηρύσσεται το συνολικό έργο του προαστιακού της δυτικής Θεσσαλονίκης», ανέφερε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ.
Να σημειωθεί ότι, όπως είχε γράψει σε ρεπορτάζ του TheOpinion, τα δρομολόγια θα εκτελούνται μάλιστα το αργότερο ανά μισάωρο, με τον σχεδιασμό να θέλει η συχνότητα να είναι ακόμη μεγαλύτερη τις ώρες αιχμής, δηλαδή όταν οι φοιτητές πηγαινοέρχονται για τα μαθήματά τους.
Παράλληλα, ο κ. Κυρανάκης, δήλωσε ότι, «τον Μάρτιο του 2026 μόλις ανοίξει και η Καλαμαριά στο Μετρό για πρώτη φορά θα πηγαίνεις από την μια άκρη στην άλλη της Θεσσαλονίκης με μέσα σταθερής τροχιάς».
«Θα πάμε σε αυξήσεις στους μισθούς των οδηγών λεωφορείων και καλούμε τον κόσμο που έχει επαγγελματικό δίπλωμα και θέλει να γίνει οδηγός λεωφορείων, να ξέρει ότι θα έχει αυξημένο μισθό, όπως και οι υπάρχοντες οδηγοί. Θα βελτιωθεί η συλλογική σύμβαση εργασίας την οποία έχουμε με τους οδηγούς και οι συνθήκες πλέον με τα καινούρια λεωφορεία», τόνισε ο κ. Κυρανάκης.
Για τα νέα λεωφορεία ανέφερε πως «έχουν λιγότερες βλάβες και στο σύνολό τους έχουν κλιματισμό. Υπενθυμίζω πως αυτό θα είναι το πρώτο καλοκαίρι που το σύνολο του στόλου που θα κυκλοφορεί στην Αθήνα θα έχει ενεργό λειτουργικό air condition. Ήταν δέσμευσή μου και θα την πραγματοποιήσουμε».
Παράλληλα κάλεσε τους ενδιαφερόμενους να κάνουν αίτηση, τονίζοντας ότι, «300 νέοι οδηγοί στο τιμόνι σημαίνει 30% μείωση χρόνου αποστάσεων στις βασικές γραμμές. Είπε και ο πρωθυπουργός σήμερα το πρωί πως το βάρος θα το ρίξουμε στις βασικές γραμμές, εκεί δηλαδή που έχουμε τον μεγάλο όγκο επιβατών, τις γραμμές που διασχίζουν όλη την Αθήνα. Το 550, το 608, το Α8, το 040 το Α7. Αυτές είναι οι βασικές γραμμές που θα δει ο κόσμος το 2026 πολύ καλύτερη συχνότητα».
Για τις κάμερες επιτήρησης λεωφορειολωρίδας, ο κ. Κυρανάκης ανέφερε πως καθώς έχει ξεκινήσει η λειτουργία τους «θα βελτιωθεί και ο χρόνος για να φτάσεις στον προορισμό σου. Οι κάμερες της Αττικής Οδού γράφουν και έχουν πάει ήδη οι πρώτες κλήσεις μέσω gov.gr. Είναι μια μεγάλη αλλαγή».
Οι κάμερες των λεωφορείων είναι το επόμενο βήμα, τόνισε ο αναπληρωτής υπουργός και σημείωσε πως «θα βγει σε λίγες μέρες η ΚΥΑ από το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη που θα επιτρέπει πλέον ηλεκτρονικές κλήσεις και στη λεωφορειολωρίδα. Ο αλγόριθμος έχει εκπαιδευτεί, λειτουργεί καλά και είναι στον αέρα ο διαγωνισμός για τις 600 κάμερες».
«Στοίχημά μας είναι να βελτιώσουμε την εμπειρία του επιβάτη. Αυτό ξεκινά από το τέλος του 2025 και θα μπουν 600 κάμερες. Άρα θα είναι πρακτικά αδύνατον αν έχεις λεωφορείο πίσω να μην σε γράφει και να μην έρχεται η κλήση στο gov.gr. Αν έχεις μπροστά σου το λεωφορείο δεν θα σε γράφει». Σύμφωνα με τον κ. Κυρανάκη μέχρι τα τέλη του 2025 στην Αθήνα θα κυκλοφορούν 1.000 λεωφορεία και το αργότερο τον 1.100
«Έχουμε και την κατάργηση πολύ μεγάλου μέρος του δικτύου των τρόλεϊ. Θα αντικατασταθούν με λεωφορεία, μην ανησυχεί ο κόσμος», σημείωσε. Επίσης ανέφερε πως το δίκτυο των καλωδίων των τρόλεϊ θα αρχίσει να ξηλώνεται. «Το ξήλωμα ξεκινάει την πρώτη βδομάδα του Δεκεμβρίου από το κέντρο του Πειραιά», είπε ο αναπληρωτής υπουργός. Θα καταργηθεί περίπου το 70% του δικτύου, όπως τόνισε. Έκανε ξεκάθαρο ότι «δεν υπάρχει συζήτηση για αύξηση των εισιτηρίων. Ούτως η άλλως οι οργανισμοί αυτοί δεν χρηματοδοτούνται από τα εισιτήρια».