Έρευνα: Πρωταθλητής στα «θα» ο Μητσοτάκης
Κατά τη διάρκεια της προεκλογικού «πυρετού» οι ψηφοφόροι έχουν ακούσει πολλά «θα».
Μετράμε αντίστροφα για τις εκλογές, με τους πολιτικούς αρχηγούς να προσπαθούν να έρθουν πιο κοντά με τους πολίτες.
Στη «φαρέτρα» τους, οι επισκέψεις, ομιλίες, βόλτες και φυσικά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία χρησιμοποιούν, ώστε να μπορέσουν να επικοινωνήσουν τις θέσεις τους όσο καλύτερα μπορούν και σε μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού.
Την ίδια ώρα, οι πολιτικοί αρχηγοί χρησιμοποιούν αρκετές προεκλογικές υποσχέσεις σε έναν αγώνα προσέλκυσης ψηφοφόρων. Ήδη , κατά τη διάρκεια της προεκλογικού «πυρετού» οι ψηφοφόροι έχουν ακούσει πολλά «θα».
Ξέρουμε πόσα «θα» όμως; Η απάντηση έρχεται μετά από την έρευνα που διεξήχθη από το iMEdD, όπου καταγράφηκαν τα «θα» που είπαν οι πολιτικοί αρχηγοί.
«Σε έναν κόσμο που κατακλύζεται από προεκλογικές υποσχέσεις, κάθε δέσμευση έχει σημασία. Είτε πρόκειται για υποσχέσεις για αλλαγή, μετασχηματιστικές πολιτικές ή μεταρρυθμίσεις με όραμα, το ΘΑ-meter ποσοτικοποιεί τη συχνότητα της λέξης «θα» στις προεκλογικές ομιλίες των πολιτικών αρχηγών. Με βάση τον υπολογισμό των εμφανίσεων της λέξης «θα» ανά 10.000 λέξεις που ειπώθηκαν, ορίζουμε μια ενιαία μέτρηση που επιτρέπει ακριβείς συγκρίσεις μεταξύ των πολιτικών ηγετών», αναφέρει το iMEdD.
Σύμφωνα με το iMEdD, από τις 22 Απριλίου μέχρι και σήμερα:
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει πει τα περισσότερα «θα» (179)
Ακολουθεί ο Γιάνης Βαρουφάκης με 153
Τρίτος, με μικρή διαφορά, είναι ο Αλέξης Τσίπρας με 143
Ο Κυριάκος Βελόπουλος έχει πει 100
Οι Δημήτρης Κουτσούμπας και Νίκος Ανδρουλάκης, 84 και 78 «θα» αντίστοιχα.
Το iMEdD τονίζει ότι, «εγκαινιάζει ένα πειραματικό έργο για την ανάλυση των προεκλογικών ομιλιών των έξι αρχηγών των κομμάτων της τελευταίας κοινοβουλευτικής περιόδου, σε συνεργασία με το Datalab του Τμήματος Πληροφορικής του ΑΠΘ και τον υποψήφιο διδάκτορα πολιτικής επιστήμης Αντώνη Γαλανόπουλο. Η πρωτοβουλία συνδυάζει την ανθρώπινη γνώση με το ChatGPT της OpenΑΙ, προκειμένου να διεξάγει αλγοριθμικές αναλύσεις στα θέματα τα οποία θίγονται στις προεκλογικές ομιλίες, στο συναίσθημα που οι τελευταίες μεταφέρουν, αλλά και στη ρητορική πόλωσης και λαϊκισμού».